• سه‌شنبه / ۲ آبان ۱۴۰۲ / ۱۴:۲۸
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1402080201422
  • خبرنگار : 50034

مدیرکل صمت استان همدان مطرح کرد

افتتاح صندوق حمایت از صنایع پیشرفته برای نخستین‌بار در غرب کشور

افتتاح صندوق حمایت از صنایع پیشرفته برای نخستین‌بار در غرب کشور

ایسنا/همدان مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان همدان گفت: صندوق حمایت از صنایع پیشرفته برای نخستین‌بار در غرب کشور در استان همدان افتتاح خواهد شد.

احمد شانیان سه‌شنبه ۲ آبان در ستاد دانش بنیان استان همدان، اظهار کرد: تمامی صنایع استان در غالب عارضه‌یابی طرح‌های صنعتی با همکاری بسیج مهندسان و دانشگاه آزاد پایش شده که خیلی از مسائل در ستاد تسهیل رفع شده است.

وی با اشاره به توانمندسازی واحدهای R&D صنایع، تصریح کرد: در صدور پروانه‌های واحدهای R&D رشد ۷۰ درصدی داشتیم.

شانیان با اشاره به هوشمندسازی معادن کشور، خاطرنشان کرد: انفجار به وسیله پلاسما برای نخستین‌بار در کشور در استان همدان اتفاق افتاده و باسکول‌های الکترونیکی و هوشمندسازی معادن نیز در دست پیگیری است.

وی با بیان اینکه برگزاری پنل‌های تخصصی در حوزه صنایع غذایی و ساخت و تولید به صورت ممتد ادامه دارد، بیان کرد: تورهای صنعتی برای ارتباط با صنعت و دانشگاه و پارک علم و فناوری برگزار شده است.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان همدان اظهار کرد: شهرک صنعتی‌ های‌تک همدان فعال شده و در حال حاضر خیلی از واحدها به پروانه بهره‌برداری رسیده‌اند و به فکر توسعه این شهرک هستیم.

توسعه ۵۰۰ هکتاری شهرک های‌تک همدان در دستور کار

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان همدان نیز با تأکید بر اینکه توسعه ۵۰۰ هکتاری شهرک صنعتی های‌تک همدان در دستور کار است، گفت: شهرک های‌تک همدان با مساحت ۵۰ هکتاری تنها شهرک های‌تک فعال کشور است.

مصطفی حقیقی اظهار کرد: در سال ۱۴۰۰، ۱۰۲۰ واحد فعال در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان همدان داشتیم که از این تعداد، ۱۱ واحد فناور محور و دانش‌بنیان بوده است.

وی با بیان اینکه امروز ۱۴۰۰ واحد بهره‌بردار در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان همدان وجود دارد، افزود: از این تعداد، بیش از ۲۰۰ واحد فناور تولید و دانش‌بنیان هستند.

وی با تأکید بر حمایت از واحدهای دانش‌بنیان، تولید دانش‌بنیان را محور توسعه اقتصاد دانش‌بنیان دانست و گفت: ۱۸۰ واحد که ابتدای دولت در شهرک‌های صنعتی استان مستقر هستند، در شرف بهره‌برداری قرار دارند.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان همدان بیان کرد: شرکت شهرهای صنعتی استان همدان در زمینه استقرار واحدهای صنعتی دانش‌بنیان در شهرک‌های صنعتی توانسته رتبه دوم کشور را کسب کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha