• سه‌شنبه / ۲ آبان ۱۴۰۲ / ۱۴:۵۸
  • دسته‌بندی: یزد
  • کد خبر: 1402080201490
  • خبرنگار : 50592

مدیر کل بحران یزد:

حفظ حریم و بستر رودخانه‌ها خط قرمز است

حفظ حریم و بستر رودخانه‌ها خط قرمز است

ایسنا/یزد مدیر کل مدیریت بحران استان یزد با اشاره به اهمیت اقدامات پیشگیری در بخش مخاطره سیل، اظهار کرد: حفظ حریم و بستر رودخانه‌ها باید جزو خطوط قرمز نهادهای متولی این حوزه باشد و همه دستگاه‌ها باید در این راستا همکاری کنند.

«محمدعلی ملک زاده» در نشست بررسی اقدامات ایمنی در حوزه رودخانه کوه‌کاسه در بالادست شهر یزد که با حضور فرمانداران و نمایندگان شهرستان‌های تفت، یزد و اشکذر، شرکت آب منطقه‌ای، اداره کل منابع طبیعی، راه و شهرسازی و مدیر کل دفتر فنی استانداری برگزار شد، اظهار کرد: یکی از عمده خسارات در بارندگی‌ها، آسیب دیدن زیرساخت‌ها و اماکن مسکونی ساخته شده در حریم‌های رودخانه‌هاست که بر اثر بی توجهی و کم توجهی به حفظ بستر و حریم رودخانه‌ها شکل می‌گیرد.

وی ادامه داد: استان یزد به علت بارش کم و خشکسالی های پیاپی، رودخانه ها و مسیل های فصلی بسیاری دارد که برخی از آنها شاید چند سال بدون آورد باشند و این موضوع موجب غفلت و زمینه ساز تعرض به آن‌ها می‌شود.

مدیرکل مدیریت بحران با اشاره به اقدامات شرکت آب منطقه‌ای و منابع طبیعی در حفظ و حراست از رودخانه‌ها و حوزه‌های آبخیز، افزود: اقدامات ارزشمندی در این زمینه صورت گرفته ولی جای کار بسیار زیاد است و باید با فرهنگ‌سازی مردمی و استفاده از ظرفیت نظارت عمومی حراست از این بخش افزایش یابد.

وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در افزایش ایمنی حوزه کوه کاسه نیز اظهار کرد: یکی از نقاطی که در سالیان گذشته شاهد تغییرات گسترده بود، منطقه کوه کاسه در حوزه مشترک شهرستان های یزد، تفت و اشکذر است که در سال‌های قبل طرح ایمن سازی این منطقه توسط آب منطقه‌ای تهیه و اکنون با استفاده از ظرفیت قانون بودجه در حال اجراست.

ملک زاده ضمن تاکید بر تسریع در ایمن سازی و در ادامه حفاظت از حریم و بستر رودخانه مذکور، ادامه داد: متاسفانه یکی از مشکلات منطقه تخلیه نخاله‌های ساختمانی و معدنی در حریم رودخانه بود که مقرر شد بخشداری‌های شهرستان‌ها به همراه منابع طبیعی، راه و شهرسازی و آب منطقه ای با محوریت فرمانداری اشکذر تیم نظارتی تشکیل دهند و به صورت دوره ای از منطقه بازدید، دستورات و اقدامات لازم برای ساماندهی و حفاظت از منطقه را پیگیری کنند.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی استانداری یزد، این مسئول افزود: رفع دغدغه در خصوص حفظ حق آبه حوزه چرخاب به عنوان تامین کننده آب شرب منطقه و ایمنی بهداشتی این رودخانه از مهمترین مسائلی است که باید با محوریت آب منطقه ای و با همکاری تمامی دستگاه ها پیگیری شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha