• سه‌شنبه / ۲ آبان ۱۴۰۲ / ۱۵:۰۱
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1402080201499
  • خبرنگار : 50590

دستیار معاون رئیس‌جمهور:

در تلاشیم مالیات را به چرخه صنعتی وارد کنیم

در تلاشیم مالیات را به چرخه صنعتی وارد کنیم

ایسنا/همدان دستیار معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس جمهوری در ساماندهی و توسعه زیرساخت‌های فناوری و نوآوری با تأکید بر اینکه فعالیت‌های فناورانه استان صرفاً در فناوری نمانده و به سمت اقتصاد حرکت کند، گفت: در تلاش هستیم بتوانیم مالیات را به چرخه صنعتی وارد کنیم و این سرمایه در گردش به جامعه برگردد.

محمدجواد صدری‌مهر سه‌شنبه ۲ آبان در ستاد دانش بنیان استان همدان، با تأکید بر اینکه از بسیاری از استارت‌آپ‌های جهانی جلوتر هستیم، اظهار کرد: حرکتی که بتوانیم فناوری را به اقتصاد تبدیل کنیم، یک بحث جدی بوده که خوشبختانه در همدان فناوری تبدیل به اقتصاد شده و سرعت گرفته است. 

وی با بیان اینکه صنعتی‌سازی و تجاری‌سازی در بیشتر مواقع از فناوری سخت‌تر است، افزود: باید تلاش شود فناوری‌ها به صنعتی‌سازی تبدیل شود که در معاونت علمی مراکز هم‌آفرینی را ایجاد کردیم و امکانات خوبی را به صنایعی که ظرفیت‌های خالی خود را در اختیار مجموعه‌های فناور و دانش‌بنیان قرار می‌دهند، تخصیص می‌دهیم. 

صدری‌مهر با بیان اینکه یکی از راهکارهایی که بتوانیم فناوران را صنعتی کنیم، «هم‌آور» است، ادامه داد: یکی از مهمترین راه‌هایی که می‌توانیم بچه ها را از سد صنعتی‌سازی عبور دهیم، مراکز هم‌آفرینی است در ضمن دانشجویان تحصیلات تکمیلی ما امروز تعریف‌کننده مسائل هستند که بسیار مهم است. 

وی با بیان اینکه توانمندی‌های قانونی فناورانه در کنار استانداری آورده می‌شود، تصریح کرد: توانمندی‌های قانونی و مالی خود را در کنار استانداری می‌آوریم تا برای دو سال آینده مجموعه معاونت علمی و استانداری بتوانند یک بسته ۳۰۰۰ میلیارد تومانی از در حوزه توسعه فناوری توزیع کنند.

صدری‌مهر اضافه کرد: با دادن برخی اختیارات معاونت علمی به استاندار، در وقت و هزینه‌ها هم صرفه‌جویی می‌شود و تصمیمات در راستای پیشرفت‌های علمی استان اتفاق می‌افتد و می‌توان این امر را تبدیل به زنجیره ارزش کرد بنابراین باید صندوقی با حمایت استانداری برای حمایت از افراد ایجاد شود تا سلیقه‌ای در گزینش صورت نگیرد و فناوران به دانشگاه‌ها و مراکز صنعتی استان معرفی شوند و در حوزه استارت‌آپ‌های خصوصی رنجیره ارزشی حمایت ایجاد شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha