• سه‌شنبه / ۲ آبان ۱۴۰۲ / ۱۵:۰۳
  • دسته‌بندی: هرمزگان
  • کد خبر: 1402080201503
  • خبرنگار : 50635

معاون اداره کل ورزش و جوانان هرمزگان:

تربیت راهنمای خانواده برای تحکیم بنیان‌های جامعه ضروری است

تربیت راهنمای خانواده برای تحکیم بنیان‌های جامعه ضروری است

ایسنا/هرمزگان معاون امور جوانان، اداره کل ورزش و جوانان هرمزگان با اشاره به برگزاری هفتمین دوره تخصصی تربیت راهنمای خانواده تحت عنوان «حدیث زندگی»، گفت: تربیت راهنمای خانواده برای تحکیم بنیان‌های جامعه ضروری است.

مجتبی عامری سیاهویی امروز (دوم آبان ماه)، با اشاره به برگزاری دوره آموزشی تربی راهنمای خانواده در بندرعباس، اظهار کرد: این دوره دانش‌ افزایی ویژه کارشناسان و مشاوران خانواده، با حضور اساتید کشوری و با هماهنگی و حمایت‌های وزارت ورزش و جوانان و سازمان تبلیغات اسلامی کشور برگزار شد.

وی، با اشاره به دغدغه‌های مقام معظم رهبری در خصوص اهمیت «خانواده»، عنوان کرد: رهبری همواره به موضوع خانواده اهمیت ویژه‌ای قائل هستند و در همین راستا مهم‌ترین ماموریت‌های معاونت جوانان، اداره کل ورزش و جوانان استان هرمزگان در این حوزه، تربیت راهنمای خانواده موثر در جامعه است.

معاون امور جوانان، اداره کل ورزش و جوانان هرمزگان، همسان‌گزینی، مشاوره رایگان در جهت تحکیم و تشکیل خانواده و پیشگیری از طلاق و فرزند آوری را از جمله موارد مطروحه در کارگاه‌های پیش از ازدواج عنوان کرد و گفت: در دوره آموزشی تربیت راهنمای خانواده، بیش از ۱۱۰ نفر از مشاورین و کارشناسان دستگاه‌ها و نهادهای دولتی و غیر دولتی و مراکز مشاوره حضور داشتند که از تجارب و آموزش‌های اساتید مجرب بهره‌مند شدند.

این مقام مسئول برگزاری کارگاه بحران تجرد توسط حجت‌الاسلام و المسلمین دکتر ابوترابی، کارگاه جمعیت و فرزندآوری توسط حجت‌الاسلام و المسلمین دکتر علوی، کارگاه روابط کلامی زوجین توسط حجت الاسلام و المسلمین دکتر جدیری و کارگاه روابط ویژه همسری توسط دکتر مهکام ، دکتر رفیعی و حجت الاسلام و المسلمین لطفی را از جمله مبانی این دوره آموزشی برشمرد.

معاون امور جوانان، اداره کل ورزش و جوانان هرمزگان، برگزاری این دوره با محوریت مباحث کاربردی در حوزه خانواده را حاصل تجربه و دانش استادهای مجرب این حوزه عنوان کرد و گفت: اصول و فنون مشاوره روابط زوجین، روش‌های حل تعارض زوجین و فرزند آوری از جمله سرفصل‌های آموزشی بود که توسط اساتید حاضر ارایه شد.

عامری سیاهویی، دوره تربیت راهنمای خانواده را شامل ۱۳۰ ساعت آموزش حضوری و مجازی عنوان کرد و گفت:۱۱۰ ساعت از این دوره به صورت مجازی برگزار می‌شود و افرادی که در این دوره ثبت‌نام کرده و در مصاحبه قبول شدند می‌توانند علاوه بر دوره‌های حضوری، در دوره‌های مجازی هم شرکت کنند.

وی با بیان اینکه هرمزگان هفتمین استان کشور بود که میزبانی این دوره را به عهده داشت، از همکاری مدیر کل ورزش و جوانان، سازمان تبلیغات، جهاد دانشگاهی و لطفی زاده نماینده وزارت ورزش و جوانان تقدیر کرد و گفت: در پایان این دوره از شرکت کنندگان آزمون به عمل می‌آید و در صورت قبولی به شرکت کنندگان گواهی مدرسی دوره تربیت راهنمای خانواده اعطا خواهد شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha