• سه‌شنبه / ۲ آبان ۱۴۰۲ / ۱۵:۱۹
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1402080201527
  • خبرنگار : 50405

در نشست مشترک مورد تاکید قرار گرفت؛

تقویت همکاری جهاددانشگاهی خراسان رضوی و نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان

تقویت همکاری جهاددانشگاهی خراسان رضوی و نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان

ایسنا/خراسان رضوی در نشست مشترک حسین امینی مشهدی، رئیس سازمان جهاددانشگاهی خراسان رضوی با حجت‌الاسلام‌ و المسلمین جواد مهدوی‌نسب، رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان بر تقویت همکاری جهاددانشگاهی خراسان رضوی و نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان تاکید شد.

در این نشست که در محل دفتر نهادنمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان برگزار شد، حجت الاسلام و المسلمین جواد مهدوی‌نسب، رئیس این نهاد ضمن تشکر از اقدامات جهاددانشگاهی خراسان رضوی، فعالیت‌های این نهاد را ترکیب علم و عمل عنوان و اظهار کرد: خوشبختانه  حضور و فعالیت‌های جهاددانشگاهی در دانشگاه‌های استان بسیار مفید، موثر و شناخته‌شده است. با توجه به تنوع ظرفیت‌ها و فعالیت‌ها، توسعه همکاری با این نهاد می‌تواند دستاوردهای خوبی برای جامعه دانشگاهی داشته باشد.

وی با اشاره به مطالبات بسیاری از دانشجویان در خصوص عدم حمایت کافی از دستاوردهای نوآورانه و فناورانه آنان، عنوان کرد: یکی دیگر از زمینه‌های همکاری نهاد نمایندگی رهبری و جهاددانشگاهی، همکاری در برگزاری نمایشگاه‌های معرفی دستاوردهای فناوران و نوآوران جوان با هدف پیوند دانشگاه و جامعه است.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های خراسان رضوی از دیگر زمینه‌های همکاری را تبیین و تعمیق فرهنگ دینی و نشر معارف قرآنی دانست و افزود: تبلیغات دینی ما عموما به شیوه‌های سنتی و با تاثیرگذاری کمی صورت می‌گیرد، در حالیکه مخاطبان جوان منتظر و حتی تشنه حرف‌های نو و روزآمد از سوی فعالان و مبلغین دینی هستند که در صورت تحقق این امر ضریب نفوذ پیام‌های دینی افزایش خواهد یافت.

مهدوی‌نسب ادامه داد: تولید محتوای فضای مجازی مورد نیاز نهاد و دانشگاه از جمله دیگر زمینه‌های همکاری است و انتظار می‌رود بتوانیم محصولات خوب و ارزشمندی را در این زمینه از جهاددانشگاهی داشته باشیم. متاسفانه ما در زمینه معرفی و تبیین معارف موجود در نهج‌البلاغه که یکی از سرمایه‌های دینی ماست، کوتاهی کرده‌ایم و از جهاددانشگاهی می‌خواهیم در زمینه معرفی این کتاب ارزشمند و نشر معارف آن وارد میدان شود.

نهاد مقام معظم رهبری کانون اتصال، افزایش کارامدی و بهره‌وری در دانشگاه‌هاست

در ادامه رئیس سازمان جهاددانشگاهی خراسان رضوی، نیز ضمن ارائه گزارش از فعالیت‌ها و ظرفیت‌های موجود این نهاد در حوزه‌های فرهنگی، آموزشی  و پژوهش و فناوری، بیان کرد: نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها کانون اتصال و هم‌افزایی تمامی ظرفیت‌های علمی، پژوهشی، آموزشی و فرهنگی دانشگاه‌های استان برای افزایش کارامدی و بهره‌وری این دانشگاه‌هاست.

حسین امینی مشهدی، با اشاره به فعالیت‌های فرهنگی و قرآنی جهاددانشگاهی، نوآوری در زمینه دین را از جمله ضرورت‌های جدید برای اتصال و ارتباط نسل جوان با هویت دینی و انقلابی دانست و گفت: همکاری در این زمینه می‌تواند در اشکال مختلف از جمله تولید محتوای موثر و جذاب مورد نیاز دانشگاه باشد.

وی همچنین برگزاری دوره‌های معرفت‌افزایی اساتید را از جمله نیازهای این نهاد عنوان کرد و خواستار کمک و همکاری نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها در این زمینه شد.

در این نشست مدیران حوزه‌های مختلف جهاددانشگاهی گزارشی از اقدامات و فعالیت‌های حوزه‌های ذی‌ربط ارائه دادند.

در پایان مقرر شد تفاهم‌نامه همکاری بین جهاددانشگاهی خراسان رضوی و نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان خراسان رضوی به امضا برسد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha