• سه‌شنبه / ۲ آبان ۱۴۰۲ / ۱۶:۱۷
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1402080201593
  • خبرنگار : 50642

مسئول خانه فرهنگ جمهوری اسلامی ایران در کراچی:

مردمان پاکستان ارادت بسیاری به امام رضا(ع) دارند

مردمان پاکستان ارادت بسیاری به امام رضا(ع) دارند

ایسنا/خراسان رضوی مسئول خانه فرهنگ جمهوری اسلامی ایران در کراچی گفت: مردمان ایران و پاکستان ارادت بسیاری به حضرت رضا(ع) دارند و این ارادتمندی باید همراه با عمل باشد، زیرا محال است فردی عشق به امام رضا(ع) داشته باشد و نگران مردمان فلسطین نباشد.

سعید طالبی‌نیا امروز، ۲ آبان‌ماه، در هفتمین پیش‌نشست بین‌المللی پنجمین کنگره جشنواره بین‌المللی حضرت رضا(ع) در خصوص عدالت برای همه و ظلم به هیچکس از منظر امام رضا(ع) اظهار کرد: وضعیت فلسطین، وضعیتی است که کام تمامی جهانیان را تلخ کرده است.

وی اضافه کرد: با نگاه به اصل مسئله امامت متوجه می‌شویم که ویژگی عدالت، ذاتی خود امام است و اگر کسی این ویژگی ذاتی را نداشته باشد به منصب امامت دست نمی‌یابد.

طالبی‌نیا ادامه داد: ائمه بر همین اساس در زندگی شخصی، اجتماعی و سیاسی خود همواره دنبال گسترش عدالت بودند و این امر به قدری نمایان بوده است که در خصوص حضرت علی(ع) اینگونه بیان می‌شود «قُتِلَ عَلِیٌّ فِی مِحْرَابِ عِبَادَتِهِ لِشِدَّةَ عَدْلِهِ، علی در محراب عبادت خویش قربانی عدالتش شد».

وی تصریح کرد: در زندگی حضرت رضا(ع) نیز همواره عدالت‌گستری رواج داشته است، وقتی عدالت ویژگی ذاتی امام باشد قطعا با حاکمان ظلم و جور مقابله کرده و قیام می‌کنند. همچنین حضرت رضا(ع) عدالت‌گستری را به اوج رسانده بودند.

مسئول خانه فرهنگ جمهوری اسلامی ایران در کراچی خاطرنشان کرد: مردمان ایران و پاکستان ارادت بسیاری به حضرت رضا(ع) دارند و این ارادتمندی باید همراه با عمل باشد، زیرا محال است فردی عشق به امام رضا(ع) داشته باشد و نگران مردمان فلسطین نباشد.

وی افزود: همچنین اگر از منظر عدالت‌محوری امام رضا(ع) مطلبی گفته می‌شود در خصوص سیره این حضرت صحبت می‌کنیم، پس ما نیز این ارادتمندی را باید در سیره خود تقویت و نمایان کنیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha