• سه‌شنبه / ۲ آبان ۱۴۰۲ / ۱۶:۲۲
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: 1402080201598
  • خبرنگار : 50283

تندیس‌های قهرمانی اولین دوره مسابقات کشوری پاراوالیبال ساحلی در بندر انزلی رونمایی شد

تندیس‌های قهرمانی اولین دوره مسابقات کشوری پاراوالیبال ساحلی در بندر انزلی رونمایی شد

ایسنا/گیلان آیین رونمایی از تندیس‌های قهرمانی اولین دوره مسابقات پاراوالیبال نشسته ساحلی ویژه جانبازان و توان یابان کشور یادواره شهدای نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران برای نخستین‌بار در قاره آسیا و اقیانوسیه در بندر انزلی برگزار شد.

به گزارش ایسنا امروز سه شنبه؛ دوم آبان ماه آیین رونمایی از تندیس‌های قهرمانی اولین دوره مسابقات پاراوالیبال نشسته ساحلی ویژه جانبازان و توان‌یابان کشور یادواره شهدای نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران برای نخستین بار در قاره آسیا و اقیانوسیه در سالن کنفرانس ناوگان شمال و منطقه چهارم نیروی دریایی در شهرستان بندر انزلی انجام شد.


 در این مراسم امیر دریادار دوم حمیدرضا سعادت، فرماندهی ناوگان شمال منطقه چهارم دریایی امام رضا (ع) و فرمانده ارشد نظامی آجا در استان گیلان اظهار کرد: این رویداد از سه لحاظ حائز اهمیت و قابل ستایش است.

 وی افزود: نکته اول اهمیت پرداختن به ورزش است که در دین و مکتب اسلام نیز انجام فعالیت‌های ورزشی و پرداختن به صحت و سلامت بدن برای ارتقای وضعیت روح و روان توصیه شده است و از آن مهمتر انجام دهندگان این مسابقه که قرار است این فرایند ارزشمند را با همت و تلاششان به اجرا در بیاورند.

امیر دریادار دوم سعادت تصریح کرد: شما عزیزان قرار است با حضور در این رقابت‌ها به ما اراده و انگیزه عالی داشتن را یادآوری کنید.

وی با بیان اینکه جانبازان مدال افتخار را تا ابد به گردن آویختند و این جایگاه برای آنها همیشه محفوظ است، افزود: عزیزانی که در دفاع از نظام مقدس جمهوری اسلامی و این کشور از خودشان گذشتند و به نوعی شهدای زنده محسوب می‌شوند که بعد از دوران دفاع مقدس همچنان پای آرمان‌های انقلاب ایستادند.

 فرمانده ناوگان شمال و منطقه چهارم دریایی امام رضا (ع) تاکید کرد: نامگذاری این دور از مسابقات به نام شهدا؛ زنده نگه داشتن یاد و خاطره آن‌هایی است که از همه چیزشان گذشتند تا این مملکت و ناموس این آب و خاک حفظ شود و یک وجب از خاک مملکت به دست دشمن نیفتد. چه شهدایی که در دوران دفاع مقدس جان خود را تقدیم کردند و چه آنهایی که در عرصه‌های دیگر این توفیق نصیبشان شد.

امیر دریادار دوم سعادت با بیان اینکه جایگاه همه شهدا رفیع است، ولی شهدای نیروی دریایی یک ویژگی خاص دارند، گفت: بارها شنیدیم که گفتند اجر و ثواب شهدای دریایی دو برابر شهیدان دیگر است، زیرا بدن‌های مبارک بسیاری از این شهیدان هرگز بازنگشته و برای همیشه در اعماق آب‌ها آرمیده است.

فرمانده ارشد نظامی آجا در استان گیلان با اشاره به حادثه ۷ آذر ۱۳۵۹ که ناو پیکان مورد اصابت موشک قرار گرفت، افزود: برخی از عزیزانی که در داخل این ناو محبوس شده بودند به تدریج در آب غرق شدند و علی‌رغم صدای کمک خواهی آنها، در آن دقایق کاری از دست کسی بر نمی‌آمد و آرام آرام در آن شناور پایین رفتند و برای همیشه در اعماق دریا ماندگار شدند.

همچنین در این مراسم محمد قنبری، رئیس هیئت ورزش های جانبازان و معلولین استان گیلان اظهار کرد: میزبان اولین دوره مسابقات آزاد پارا والیبال نشسته ساحلی قهرمانی کشور و انتخابی تیم ملی با حضور ۳۲ تیم از آقایان و ۸ تیم از بانوان از ۲۴ استان کشور هستیم.

 وی با بیان اینکه این رقابت‌ها از روز یکشنبه هفتم آبان ماه آغاز و ۱۱ آبان اختتامیه آن برگزار می‌شود، افزود: این مسابقات در زمین ورزشی مرحوم قایقران منطقه آزاد انزلی برگزار می‌شود.

قنبری تاکید کرد: این جام به نام شهدای نیروی دریایی ارتش همیشه قهرمان نامگذاری شده و هدف از آن پیشبرد اهداف ورزشی جانبازان و توان یابان است.

 رئیس هیئت ورزش های جانبازان و معلولین استان گیلان گفت: برای اولین بار در این مسابقات از سوی فدراسیون مجوز قضاوت برای بانوان را دریافت کردیم و تا به امروز چهار کارگاه تئوری و عملی برای داوران برگزار شده است.

تندیس‌های قهرمانی اولین دوره مسابقات کشوری پاراوالیبال ساحلی در بندر انزلی رونمایی شد

تندیس‌های قهرمانی اولین دوره مسابقات کشوری پاراوالیبال ساحلی در بندر انزلی رونمایی شد

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha