• سه‌شنبه / ۲ آبان ۱۴۰۲ / ۱۶:۵۸
  • دسته‌بندی: گلستان
  • کد خبر: 1402080201616
  • خبرنگار : 50039

جاده مرگ گلستان را بشناسید!

جاده مرگ گلستان را بشناسید!

ایسنا/گلستان مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گلستان با بیان اینکه اصلاح و رفع نقاط پرتصادف استان در اولویت است، ادامه داد: پس از بررسی‌های به عمل آمده ۹۵ نقطه پر تصادف در استان گلستان شناسایی شده است.

عادل مصدقی بعدازظهر امروز سه شنبه ۲ آبان ماه ۱۴۰۲ در جمع خبرنگاران آخرین وضعیت راه‌های استان گلستان را تشریح و اظهار کرد: طول راه‌های استحفاظی استان گلستان بالغ بر ۵ هزار و ۲۵۰ کیلومتر است.

وی با بیان اینکه بررسی‌های کارشناسان نشان می‌دهد که راه‌های این استان ۹۵ نقطه مصوب پرتصادف دارد، ادامه داد: از مجموع نقاط شناسایی شده ۳۹ نقطه پر چالش در اولویت برای رفع و اصلاح در سال جاری هستند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گلستان با تأکید بر اینکه مناطق شناسایی شده با اقدامات کوتاه مدت و زودبازده اصلاح و رفع نقص می‌شود، افزود: آشکارسازی و نصب تابلوهای فسفری و اقدامات مهندسی و تعیین پیمانکاران مرتبط از مصوبات در حال اجرا است.

وی با اشاره به اینکه حدفاصل مسیر بزرگراهی «نوکنده تا جنگل گلستان» محل وقوع بیشترین تصادفات جاده‌ای است، خاطرنشان کرد: بررسی‌ها نشان می‌دهد ۶۰ درصد تصادفات استان در این محور ۲۳۰ کیلومتری رخ می‌دهد.

جاده مرگ گلستان را بشناسید!

مصدقی خطای انسانی را عامل بیش از ۹۰ درصد تصادفات این مسیر برشمرد و اضافه کرد: هزینه برآورد شده برای رفع و اصلاح این نقاط ۵ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال است.

وی اصلاح و رفع نقاط پرتصادف راه‌های استان را از وظایف ذاتی اداره کل دانست و تصریح کرد: در کنار اقدامات عمرانی و فنی، آموزش و ارتقای فرهنگ ترافیکی مهمترین عامل مؤثر در اصلاح رفتارهای ترافیکی کاربران جاده‌ای است.

این مقام مسئول با بیان اینکه فرهنگ‌سازی قطعاً نقش مهمی در کاهش خطرات و تصادفات جاده‌ای دارد، گفت: مردم و همچنین تمام دستگاه‌ها و نهادهای متولی آموزش و فرهنگ و ائمه جمعه و جماعات با تنویر افکار عمومی و آموزش و اطلاع رسانی، سطح فرهنگ رانندگی کاربران جاده‌ای را ارتقا دهند تا شاهد کاهش خطرات جاده‌ای باشیم.

وی همسو و هم جهت شدن را از راهکارهای کاهش حوادث ترافیکی در استان عنوان کرد و یادآور شد: کمیسیون ایمنی و شورای ترافیک استان تشکیل و تاکنون ۸۱ مصوبه اجرایی در این کمیسیون با محوریت این موضوع به تصویب رسیده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha