• سه‌شنبه / ۲ آبان ۱۴۰۲ / ۱۷:۴۴
  • دسته‌بندی: مرکزی
  • کد خبر: 1402080201657
  • خبرنگار : 50597

تاسیس نمایشگاه دائمی محصولات ایرانی در صربستان

تاسیس نمایشگاه دائمی محصولات ایرانی در صربستان

ایسنا/مرکزی معاون اجرایی و بین‌الملل اتاق بازرگانی اراک گفت: نمایشگاه دائمی از کالاهای استان مرکزی یا ایران در صربستان احداث خواهد شد تا شرکت‌های ایرانی نمونه‌ای از محصولات خود را به شکل دائمی در آن به نمایش در بیاورند.

سعید بیگ‌زاده، دوم آبان‌ماه در جریان سفر هیئت تجاری صربستان به شهرستان محلات در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: با توجه به پیگیری‌ها و هماهنگی‌های اتاق بازرگانی اراک، با همکاری و هماهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران در صربستان و سفارت صربستان در ایران، مذاکراتی با اتاق بازرگانی صربستان انجام شد تا یک هیئت تجاری و بازاریابی برای بازدید از ظرفیت‌های تجاری، اقتصادی، صنعتی و کشاورزی استان مرکزی به استان سفر کنند.

وی ادامه داد: این هیئت متشکل از مدیران بخش خصوصی صربستان در زمینه انرژی، توربین‌های بخار، پانسمان بیماران پروانه‌ای، کارخانجات سویا، میکرونانو، تولید بتن مقاوم در برابر زلزله‌های شدید، راهسازی، جاده‌سازی و طرح‌های مسکونی هستند.

وی با اشاره به بازدید این هیئت از شهرهای ساوه، زرندیه، اراک و محلات، افزود: با توجه به اینکه این شرکت‌ها تمایل به سرمایه‌گذاری در بخش‌های مختلف دارند، آمادگی دارند تا در صورت تمایل شرکت‌های ایرانی، در زمینه‌هایی که در حیطه کار تخصصی آنها نیست، سرمایه‌گذاری مشترک انجام دهند.

بیگ‌زاده با اشاره به انعقاد تفاهم‌نامه با این هیئت در پایان سفر به استان مرکزی گفت: این سفر سه روزه، ویژه استان مرکزی بوده و طی سه ماه آینده و در ماه نوامبر سال جاری، با دعوت از اتاق بازرگانی اراک، هیئتی از شرکت‌های ایرانی به کشور صربستان اعزام خواهد شد.

وی تصریح کرد: این شرکت‌ها محلی را در اختیار اتاق بازرگانی اراک قرار خواهند داد که نمایشگاه دائمی از کالاهای استان مرکزی یا ایران در آن محل احداث خواهد شد تا با هماهنگی اتاق بازرگانی، شرکت‌های ایرانی نمونه‌ای از محصولات خود را به شکل دائمی در آن به نمایش در بیاورند.

به گزارش ایسنا، این هیئت با حضور در واحد فرآوری سنگ‌های تزئینی پاسارگاد و مجتمع سنگ کارا در شهرستان محلات، در جریان توانمندی‌های صنعت سنگ این شهرستان قرار گرفتند.

تاسیس نمایشگاه دائمی محصولات ایرانی در صربستان

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha