• سه‌شنبه / ۲ آبان ۱۴۰۲ / ۱۸:۰۳
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 1402080201674
  • خبرنگار : 50175

مدیرکل دفتر مشاوره، سلامت و سبک زندگی وزارت علوم:

هر ساله در بدو ورود، همه دانشجویان به‌وسیله کارنامه سلامت غربالگری می‌شوند

هر ساله در بدو ورود، همه دانشجویان به‌وسیله کارنامه سلامت غربالگری می‌شوند

ایسنا/لرستان مدیرکل دفتر مشاوره، سلامت و سبک زندگی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: اولویت اول بررسی مسائل روانی دانشجویان، افکار و اقدام به رفتارهای خودآسیب‌رسان است.

ابراهیم نعیمی امروز دوم آبان‌ماه در مراسم کلنگ‌زنی درمانگاه دانشگاه آیت‌الله‌العظمی بروجردی (ره)، با اشاره به مسئله روانی_اجتماعی که در مجموعه‌های دانشجویی وجود دارد، اظهار کرد: متاسفانه در حوزه رفتارهای پرخطر و آسیب‌های اجتماعی مشکلاتی داریم.

وی تصریح کرد: هرسال در بدو ورود، همه دانشجویان به‌وسیله کارنامه سلامت غربالگری می‌شوند و برای آن‌ها پرونده سلامت تشکیل می‌شود.

مدیرکل دفتر مشاوره، سلامت و سبک زندگی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری خاطرنشان کرد: آبان‌ماه گذشته اولویت سوم کارنامه را تغییر دادیم و گزینه دارا بودن پرخاشگری و خشم را اضافه کردیم تا بتوانیم برای کاهش نظام مسائل دانشجویان و ایجاد آرامش، برنامه‌های متناسب را تنظیم و اجرا کنیم.

نعیمی اضافه کرد: دوره‌های کنترل خشم، سازگاری، تاب‌آوری، تنظیم هیجان و مهارت حل مسئله را دانشجویان باید بگذرانند تا عناصر سازنده و مطلوبی برای جامعه باشند.

وی بیان کرد: طرح سیمای زندگی را داریم که بیش از صد مؤلفه سبک زندگی دانشجویی را رصد می‌کند. این طرح تاکنون پنج بار اجرا شده است.

مدیرکل دفتر مشاوره، سلامت و سبک زندگی وزارت علوم ادامه داد: یکی از داده‌های این طرح تجمیع اطلاعات مراجعه به مراکز مشاوره بوده که نشان می‌دهد بیشترین مراجعه برای موضوعات تحصیلی، ارتباطی، خانواده و افسردگی و اضطراب است.

نعیمی اظهار کرد: دو طرح ملی کات به معنای کارگروه اصلاح و تربیت و پات به معنای پیشگیری از افت تحصیلی دانشجویان را نیز پی گرفته‌ایم.

وی تصریح کرد: اولویت اول بررسی مسائل روانی دانشجویان، افکار و اقدام به رفتارهای خودآسیب‌رسان است که آمار تعداد اقدام بسیار پایین؛ اما افکار متأسفانه بالاتر بوده که برنامه‌های لازم تهیه و در حال اجراست.

مدیرکل دفتر مشاوره، سلامت و سبک زندگی وزارت علوم خاطرنشان کرد: مراکز مشاوره و سبک زندگی دانشگاه‌ها با این برنامه‌ها تلاش برای رشد و ارتقای دانشجویان را در اولویت شماره یک خود قرار داده‌اند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha