• سه‌شنبه / ۲ آبان ۱۴۰۲ / ۱۸:۳۷
  • دسته‌بندی: قزوین
  • کد خبر: 1402080201695
  • خبرنگار : 50060

نگهداری ابنیه جاده‌های قزوین سالانه ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد

نگهداری ابنیه جاده‌های قزوین سالانه ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد

ایسنا/قزوین رئیس اداره نگهداری ابنیه فنی راه‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قزوین گفت: برای تعمیر و نگهداری ابنیه فنی جاده‌های استان قزوین سالانه ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار مورد نیاز است.

هاشم ابراهیم‌آبادی با اشاره به اینکه در حال حاضر ۶ هزار و ۱۸۳ دستگاه پل در راه‌های استان قزوین احداث شده است؛ اظهار کرد: کارشناسان اداره نگهداری ابنیه راه‌ها به منظور حصول اطمینان از ایمنی سازه‌ای، بازرسی‌های فنی مستمر از آن‌ها انجام می‌دهند.

بنا بر اعلام روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قزوین، وی بیان کرد: در این راستا تنقیه پل‌ها و آبروها یکی از اقدامات مهم و مستمر برای جلوگیری از خسارات احتمالی به پل‌ها و هدایت آب‌های سطحی به ویژه در برخی از فصول سال است.

این مسئول ادامه داد: راهداران استان قزوین هر ساله با انجام فعالیت‌های پیشگیرانه و حفاظتی از جمله لایروبی و تنقیه پل‌ها تلاش می‌کنند تا در زمان بارندگی و سیلاب‌ از هر گونه انسداد مسیرهای ارتباطی جلوگیری کرده و زمینه تردد روان را برای کاربران جاده‌ای فراهم کنند.

وی خاطرنشان کرد: تنقیه و لایروبی ۵۴۳ دهانه پل و دریواسیون و تنظیم بستر ۷۹۲ دهانه پل، رفع انسداد دهانه‌ها به تعداد ۶۹ مورد و پاکسازی آبچکان پل‌ها به تعداد ۲ هزار و ۱۶۸ مورد از جمله فعالیت‌های انجام شده در بهسازی و مرمت پل‌ها و ابنیه فنی بوده است.

رئیس اداره نگهداری ابنیه راه‌های استان قزوین تصریح کرد: از ابتدای سال تاکنون ۱۵۴ دستگاه پل در حوزه استحفاظی این استان تعمیر و مرمت شد و برای تعمیر و نگهداری ابنیه فنی جاده‌های استان قزوین سالانه ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار مورد نیاز است.

وی ادامه داد:  اجرای رادیه و برید پل رحیم آباد، اجرای دیوار حائل محور قزوین- رشت، مرمت آبروهای محورهای فرعی و روستایی، تعمیرات اساسی پل کیلومتر ۱۲ محور شامی‌شاپ- زنجان و تعمیر و مرمت پل چوبینه از مهمترین اقدامات در راستای تعمیر و مرمت پل‌های حوزه استحفاظی استان قزوین طی سال جاری بوده است.

ابراهیم‌آبادی در پایان گفت: در حال حاضر ۱۶ پروژه ابنیه فنی و پل با پیشرفت بیش از ۶۰ درصدی در سطح راه‌های این استان در حال اجرا هستند که مرمت و بازسازی پل‌های خسارت دیده از سیل در حوزه استحفاظی استان قزوین، تعمیر و مرمت نقطه پرتصادف محور قزوین- رشت محدوده الوندی و بازسازی دیوار حائل محور قزوین- رشت از جمله آن‌ها است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha