• سه‌شنبه / ۲ آبان ۱۴۰۲ / ۱۸:۵۹
  • دسته‌بندی: مرکزی
  • کد خبر: 1402080201706
  • خبرنگار : 50597

برگزاری برنامه‌های هفته فرهنگی دلیجان با محور مقاومت

برگزاری برنامه‌های هفته فرهنگی دلیجان با محور مقاومت

ایسنا/مرکزی فرماندار شهرستان دلیجان گفت: با توجه به تقدیم بیش از ۵۰۰۰ شهید و بیش از ۱۶ هزار مجروح در حملات رژیم صهیونیستی به غزه، شایسته است که برنامه‌های هفته فرهنگی شهرستان دلیجان با محور مقاومت برگزار شود.

ابوالفضل قاسمی، سه‌شنبه، دوم آبان در جلسه ستاد مناسبت‌ها که به منظور هماهنگی برنامه‌های هفته فرهنگی شهرستان دلیجان در فرمانداری این شهرستان برگزار شد، با اشاره به برگزاری هفته فرهنگی دلیجان، قرار گرفتن در آستانه هفته بسیج دانش آموزی، ۱۳ آبان و هفته کتاب، اظهار کرد: رژیم صهیونیستی یک رژیم رو به زوال است و در آینده نزدیک شاهد پیروزی‌های بزرگتر جبهه مقاومت خواهیم بود.

وی در ادامه با بیان اینکه برنامه‌های هفته فرهنگی متعلق به شهر دلیجان نبوده بلکه متعلق به شهرستان دلیجان است، افزود: باید از اقدامات شهرهای دیگر در هفته فرهنگی الگو گرفت تا برنامه‌ای در شان دلیجان برگزار شود. با توجه به برگزاری انتخابات در سال جاری و اینکه دشمن به انتخابات نگاه ویژه‌ای دارد، باید تمامی تلاش خود را برای برگزاری پرشور انتخابات به کار گرفته و امید دشمن را به یاس تبدیل کنیم.

سید احمد رضوی، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دلیجان نیز در این نشست با اشاره به برگزاری هفته فرهنگی شهرستان دلیجان از ۱۳ الی ۱۹ آبان، گفت: ۲۵ دستگاه دولتی ۱۲۰ برنامه را به مناسبت هفته فرهنگی به اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دلیجان اعلام کردند. برگزاری ویژه برنامه روز مبارزه با استکبار جهانی در یکی از مدارس شهرستان دلیجان با محوریت تمامی دستگاه‌ها، افتتاح نمایشگاه توانمندی صنایع دستی شهرستان، برگزاری یادواره شهدای دانش‌آموز، برگزاری همایش‌ها و مسابقات ورزشی، برگزاری کارگاه آموزشی طلاب خواهر جدیدالورود و رونمایی از کتاب شعر به زبان راجی از برنامه‌های شاخص هفته فرهنگی دلیجان است.

وی ادامه داد: برگزاری نمایشگاه توانمندی‌های شهرستان، اجرای تئاتر خیابانی، نمایش و اکران فیلم‌های سینمایی، برگزاری اردوی راهیان پیشرفت، فرهنگ‌سازی مصرف انرژی در دستگاه‌ها، تبیین خدمات دولت، پذیرایی طی هفته توسط موکب‌ها، دیدار با خانواده‌های شهدا، بازدید از خانواده‌های تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی و اهدای کتاب رایگان نیز از برنامه‌هایی است که در طول هفته انجام خواهد شد.

رضوی تصریح کرد: جمعه نوزدهم آبان ماه همزمان با آخرین روز هفته فرهنگی دلیجان، کنگره ملی شعر رضوی با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار خواهد شد. بعدازظهر جمعه نیز با حضور ابوذر روحی، برنامه‌ای در حمایت از مردم مظلوم فلسطین برگزار می‌شود.

محمدجواد کاظم‌زاده، بخشدار دلیجان نیز در این نشست با محکوم کردن جنایت رژیم صهیونیستی در غزه گفت: برنامه‌های فرهنگی شهرستان دلیجان با رویکرد توجه به مردم فلسطین در دستور کار قرار گیرد. با همکاری اداره کتابخانه‌های عمومی دلیجان از کتابخانه سیار استان دعوت شود تا با الگوگیری از آن، مقدمات راه‌اندازی کتابخانه سیار در روستای راوه فراهم شود.

فهیمه لطفعلی رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان دلیجان نیز در این جلسه با اشاره به برگزاری هفته کتاب از بیستم تا سی‌ام آبان ماه، گفت: برگزاری دومین جشنواره قصه‌گویی مادران با گویش عمومی و راجی، برگزاری مسابقه کتابخوان بر بال دانایی با محوریت دانش‌آموزی، رونمایی از کتاب در روستای راونج، دعوت از کتابخانه سیار پرتو دانایی اراک، تجلیل از خبرنگاران و روابط عمومی‌های فعال در عرصه کتاب و کتابخوانی و برگزاری نشست دلیجان در آینه کتاب با حضور نویسنده کتاب از اراک تا ایراک از برنامه‌های شاخص هفته کتاب سال جاری در دلیجان است.

به گزارش ایسنا، آگاه‌سازی مردم از خدمات مرکز مداخله در بحران و اورژانس اجتماعی ۱۲۳، درج تیزر و خدمات مشاوره‌ای شماره تلفن ۱۴۸۰ در فضای مجازی، بازدید مسئولین از مراکز نگهداری معلولین، بازدید از کارگاه‌های پیشگیری از بیماری و معلولیت، اطلاع‌رسانی خدمات مرکز غربالگری بینایی و شنوایی سنجی، آموزش‌های پیشگیری از مصرف ماده گل و بازدید از خانواده معلولین، از برنامه‌های اداره بهزیستی دلیجان در هفته فرهنگی است.

بر اساس این گزارش، افتتاح پناهگاه شهر، کتابخوانی در پارک، رونمایی از المان پرستار، حضور در مدارس جهت آموزش شهروندی و بهره‌برداری از بهسازی خیابان شهید بهشتی از برنامه‌های شهرداری در هفته فرهنگی است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha