• چهارشنبه / ۳ آبان ۱۴۰۲ / ۰۸:۳۸
  • دسته‌بندی: محور مقاومت
  • کد خبر: 1402080301899
  • خبرنگار : 71145

نوزدهمین روز عملیات طوفان الاقصی

افزایش شمار شهدای غزه به ۶۵۴۶ تن/ حملات موشکی القسام به حیفا و ایلات

افزایش شمار شهدای غزه به ۶۵۴۶ تن/ حملات موشکی القسام به حیفا و ایلات

در نوزدهمین روز از جنگ غزه و در سایه حملات هوایی بی‌امان به این منطقه و مناطق مختلف کرانه باختری به خصوص اردوگاه جنین، مقاومت شهرهای حیفا، ایلات و نیز یک پهپاد رژیم صهیونیستی را هدف حملات موشکی قرار داد. این درحالی است که وضعیت انسانی غزه شاهد فاجعه بی‌سابقه‌ای است و سیستم بهداشت و درمان به بدترین مرحله در تاریخ خود رسیده است.

به گزارش ایسنا، گردان‌های القسام شاخه نظامی حماس تاکید کرد، در پاسخ به حملات صهیونیست‌ها به شهرها و مردم بی‌دفاع غزه شهر ایلات را با موشک عیاش ۲۵۰ هدف قرار داد. رادیو ارتش رژیم صهیونیستی نیز گزارش داد، صدای انفجار مهیبی در ایلات که ناشی از شلیک موشک از غزه بوده شنیده شده است. این رادیو افزود: آژیرهای خطر در پایگاه نیروی هوایی در عوفدا در شمال ایلات به صدا درآمدند.

این گروه مقاومت همچنین از حملات موشکی مجدد به پایگاه نظامی رعیم خبر داد. پیشتر گردان‌های القسام گفته بود، امروز پایگاه نظامی رعیم را با موشک هدف قرار داده است.

القسام همچنین تاکید کرد: با موشک متبر یک پهپاد صهیونیستی در آسمان خان یونس را هدف قرار داده است.

القسام قبل از این حمله اعلام کرد، شهر اشغالی حیفا را با موشک R۱۶۰ در واکنش به تجاوزات متعدد صهیونیست‌ها هدف قرار داد. این در حالی است که رسانه‌های عبری در این باره ادعا کردند، موشکی از غزه شلیک شده در آسمان منطقه رشته کوه‌های الکرمل در نزدیکی حیفا منفجر شد.

رسانه‌های عبری پیشتر اعلام کرده بودند، گلوله موشکی که به سمت رشته کوه‌های الکرمل شلیک شده منبعش غزه بوده است.

خبرنگار الجزیره نیز امروز از به صدا درآمدن آژیرهای خطر در جنوب حیفا، دالیه الکرمل و ناحل عوز خبر داد.

در عین حال رسانه‌های عبری افزودند، یک موشک ضد تانک از لبنان به نزدیکی پایگاه آویویم اصابت کرد. محورهای منتهی به منطقه آویویم در مرزهای شمالی در پی این حادثه امنیتی بسته شد.

خبرنگار الجزیره همچنین اعلام کرد، موجی از موشک‌ها از غزه به سمت مواضع و شهرهای صهیونیست‌ها شلیک شدند. در این رابطه جبهه داخلی رژیم صهیونیستی گفت، آژیرهای خطر در عسقلان، کیسوفیم و زیکیم به صدا درآمدند. خبرنگار المیادین نیز اعلام کرد، مقاومت موج دیگری از موشک‌ها را به سمت اراضی اشغالی درمیان تلاش گنبد آهنین برای رهگیری آنها شلیک کرد.

آمار شهدا و زخمی‌های غزه

وزارت بهداشت غزه در جدیدترین آمار شهدا در غزه گفت، تعداد شهدای غزه به ۶۵۴۶ تن افزایش یافت که ۲۷۰۴ تن آنها کودک هستند. همچنین بر اساس آمارها، بیش از ۱۵ هزار تن نیز زخمی شده‌اند.

به گفته وزارت بهداشت غزه، ۱۶۰۰ گزارش مفقودی دریافت کرده‌ایم که ۹۰۰ تن آنها همچنان زیر آوار هستند.

سخنگوی وزارت بهداشت غزه گفت، جامعه جهانی هیچ توجهی به هشدارهای ما درباره از کار افتادن بیمارستان‌ها نمی‌کند. سیستم بهداشت غزه به دلیل کمبود کادر درمان، تجهیزات پزشکی و یا بمباران‌ها از کار افتاده‌اند. ما در فروپاشی کامل قرار داریم.

این سخنگو افزود: طی ۲۴ ساعت گذشته ۷۵۶ فلسطینی از جمله ۳۴۴ کودک شهید شدند.

از طرف دیگر، یک منبع پزشکی به الجزیره گفت، صهیونیست‌ها اطراف بیمارستان شهدای الاقصی را بمباران کردند.

سخنگوی وزارت بهداشت غزه گفت، هیچ بیمارستانی در غزه قادر به خدمات رسانی به دلیل نبود سوخت نیست. به گفته وی، ۷۰۰۰ مریض و زخمی در بیمارستان‌های غزه با خطر مرگ روبه‌رو هستند. خواستار انتقال فوری دارو و سوخت هستیم.

این مقام گفت، بیمارستان‌ها در حال حاضر تبدیل به اماکنی برای آوارگان شده‌اند.

خبرنگار الجزیره در گزارش خود از تجاوزات امروز گفت: در حمله اشغالگران به ساختمانی مسکونی در تل الهوا ۹ تن شهید و تعدادی زخمی شدند. ۱۰ تن هم در بمباران نانوایی در اردوگاه المغازی شهید شدند. به گفته خبرنگار الجزیره، در این حمله نانوایی و خانه‌های اطراف آن به طور کامل ویران شدند.

سایت عرب ۴۸ نیز اعلام کرد، در بمباران و حملات رژیم صهیونیستی به مناطق مختلف نوار غزه در ساعات اولیه روز چهارشنبه حداقل ۸۰ نفر شهید و صدها نفر با جراحات مختلف زخمی شدند. این حملات مناطق پرجمعیت و منازل را هدف قرار دادند و همه شهدا و مجروحان غیرنظامی و اکثرا زنان، کودکان و سالمندان بودند.

منابع پزشکی پیشتر گفتند، ۹۸ شهید در اثر حملات شبانه صهیونیست‌ها به مناطق مختلف غزه  شهید شده‌اند.

خبرنگار الجزیره افزود، جسد ۱۰ شهید و تعدادی زخمی از زیر آوار منزلی در غرب غزه بیرون کشیده شد. در حمله دیگر اشغالگران به خانه‌ای در نصیرات سه تن شهید و ۱۰ تن زخمی شدند. ۱۱ جسد نیز از زیر آوار منزل زینو در غزه بیرون کشیده شد.

همچنین گفته شده، در حملات به خان یونس شماری زخمی شدند که اکثرشان کودک هستند. پنج شهید نیز در خان یونس از زیر آوار بیرون آورده شدند. همچنین شش کشاورز در یک مرغداری در منطقه عبسان در خان یونس در حملات رژیم صهیونیستی به شهادت رسیدند.

در ادامه تجاوزات صهیونیست‌ها به مناطق مختلف غزه، شش تن از اعضای خانواده بیوک پس از بمباران خانه‌شان در قیزان النجار در جنوب استان خان یونس توسط جنگنده‌های رژیم صهیونیستی شهید شدند. همچنین در پی هدف قرار دادن خانه‌ خانواده ابو سعود در مرکز رفح در جنوب غزه در اردوگاه الشابوره دو تن شهید و تعدادی مجروح شدند که به  بیمارستان ابویوسف النجار منتقل شدند.

هواپیماهای اشغالگر همچنین خانه‌ای را در خیابان ابوالریش، منطقه اردوگاه خان یونس بمباران کردند.

همچنین خبرنگار الجزیره گفت، هواپیماهای رژیم صهیونیستی مسجدی را در خیابان الجلاء در شهر غزه منهدم کردند.

وزارت داخلی غزه نیز اعلام کرد که در نتیجه حملات رژیم صهیونیستی به مناطق جبالیا، تل الهوا، اردوگاه نصیرات و خان ​​یونس در جنوب نوار غزه ۱۶ شهروند شهید شدند.

به گفته خبرنگار المیادین، اشغالگران تا الان بیش از ۴۰ مسجد و کلیسا را در حملات مستمرشان ویران کرده‌اند.

این در حالی است که احمد الکحلوت، مدیر آتش‌نشانی و دفاع مدنی در شمال غزه تاکید کرد: عملیات برای آواربرداری و نجات شهروندان با توجه به کمبود سوخت در شرایط دشواری انجام می‌شود و حملات مداوم صهیونیست‌ها به  خانه‌ها و مجاورت بیمارستان‌های غزه شهدای زیادی برجای گذاشته است.

افزایش شمار شهدا به حدود ۶۰۰۰ تن در ادامه تجاوزات صهیونیست‌ها

در عین حال، الکحلوت گفت که اگر دستگاه‌های آواربرداری به دلیل کمبود سوخت از کار بیفتند و متوقف شوند، با دست حفاری خواهند کرد تا شهروندان را از زیر آوار بیرون بکشند.

۶۰۰ هزار آواره در ۱۵۰ مرکز آنروا در غزه ساکن هستند

آژانس امداد و کار سازمان ملل متحد برای آوارگان فلسطینی (آنروا) اعلام کرد که حدود ۶۰۰ هراز آواره در ۱۵۰ مرکز وابسته به این آژانس در نوار غزه ساکن هستند. این آژانس با اشاره به اینکه بسیاری از مردم در خیابان‌ها می‌خوابند، گفت که پناهگاه‌ها در غزه چهار برابر ظرفیت‌شان را در خود جای داده‌اند.

آخرین آمار منتشر شده از سوی مقامات غزه حاکی از آن است که تعداد آوارگان در نتیجه جنگ رژیم صهیونیستی که بیش از دو هفته است ادامه دارد به یک میلیون و ۴۰۰ هزار نفر رسیده است.

آژانس امداد و کار سازمان ملل متحد برای آوارگان فلسطینی (آنروا) همچنین نسبت به توقف فعالیت خود در نوار غزه شامگاه چهارشنبه به دلیل کمبود سوخت هشدار داد.

این آژانس در پستی در پلتفرم ایکس اعلام کرد: سوخت آنروا چهارشنبه عصر تمام می‌شود و ما را مجبور می‌کند عملیات را متوقف کنیم و کمک‌های بشردوستانه را به افرادی که به آن نیاز دارند، تحویل دهیم.

بیش از ۱۵۵۰ گزارش از مفقودان زیر آوار در غزه

سلامه معارف رئیس دفتر رسانه‌های دولتی غزه گفت: بیش از ۱۵۵۰ گزارش از افراد مفقود در زیر آوار داریم که خدمه از زمان شروع تجاوز قادر به رسیدن یا بیرون کشیدن آنها نبوده‌اند. 

بهداشت جهانی اعلام کرد: ۶۸ حمله مستقیم اسرائیل به مؤسسات بهداشتی در غزه

احمد المنظری، مدیر منطقه‌ای سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد که ارتش رژیم صهیونیستی ۶۸ حمله مستقیم به مؤسسات بهداشتی در نوار غزه انجام داده که منجر به کشته شدن حداقل ۴۹۰ نفر شده است. 

المنظری در یک برنامه تلویزیونی گفت که تقریباً ۶۸ حمله مستقیم به مؤسسات بهداشتی ثبت شده است که منجر به کشته شدن ۴۹۰ نفر از جمله ۱۶ کارمند مؤسسه بهداشتی، کشته شدن حدود ۲۹ کارمند UNRWA و انهدام بیش از ۱۰۰  آمبولانس و از کار افتادن بیمارستان‌ها شده است.

مدیر منطقه‌ای سازمان بهداشت جهانی تأکید کرد که هدف قرار دادن مستقیم بیمارستان‌ها در نوار غزه در مقابل دیدگان همه است.

المنظری گفت: جهان باید در مقابل این تجاوز آشکار به اصول و قوانین بین‌المللی موضع جدی اتخاذ کند چرا که موضوع بسیار دشوار شده است.

یک خبرنگار در بمباران خانه‌اش در جبالیا شهید شد

ساعد الحلبی روزنامه نگار فلسطینی صبح چهارشنبه پس از بمباران منزلش در اردوگاه جبالیا توسط هواپیماهای رژیم صهیونیستی به شهادت رسید. تعداد خبرنگاران شهید غزه در اثر بمباران صهیونیست‌ها به ۲۲ نفر افزایش یافت.

پنج شهید در کرانه باختری 

وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرد که تعداد شهدا در کرانه باختری از زمان طوفان الاقصی در هفت اکتبر به ۱۰۳ شهید رسیده است. بامداد چهارشنبه پنج فلسطینی در اردوگاه جنین، قلقیلیه و طولکرم بر اثر اصابت گلوله اشغالگران به شهادت رسیدند.

خبرنگار الجزیره گزارش داد که تعداد شهدای بمباران موشکی رژیم صهیونیستی در حومه اردوگاه جنین در کرانه باختری به چهار فلسطینی رسید. تیپ  جنین گفت: ما آمادگی خود را برای رویارویی در هر زمان و در هر شرایطی تاکید می‌کنیم و در نبرد طوفان الاقصی چیزهای بیشتری داریم.

گردان‌های قدس جمعیت نظامی صهیونیست‌ها را در صوفا و اشکول بمباران کرد

گردان‌های قدس، شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی از بمباران مراکز نظامی صهیونیست‌ها در سایت صوفا و مجتمع اشکول با حملات موشکی خبر داد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha