• چهارشنبه / ۳ آبان ۱۴۰۲ / ۰۹:۲۷
  • دسته‌بندی: گلستان
  • کد خبر: 1402080301964
  • خبرنگار : 50039

پایان قطعی‌های برق مراوه‌تپه/ گامی بلند برای توسعه

پایان قطعی‌های برق مراوه‌تپه/ گامی بلند برای توسعه

ایسنا/گلستان فرماندار مراوه‌تپه چگونگی پایان یافتن قطعی‌های برق این شهرستان مرزی استان گلستان را تشریح کرد.

لقمان قربانی در گفت‌وگو با ایسنا با بیان اینکه قطعی‌های مکرر برق شهرستان مراوه‌تپه، مردم این منطقه را با مشکل مواجه کرده است، اظهار کرد: یکی از راهکارهای اساسی دومداره کردن خط انتقال برق این شهرستان است.

وی از نتیجه بخشی پیگیری‌های جدی، حمایت و مساعدت مسئولین کشوری و استانی برای اجرای این طرح خبر داد و افزود: در همین راستا خط انتقال برق پست ۶۳ کیلو ولت که هزینه آن از طریق فاینانس کشور چین تأمین اعتبار خواهد شد، عملیاتی شده و از قطعی متوالی برق این شهرستان مرزی جلوگیری می‌کند.

پایان قطعی‌های برق مراوه‌تپه/ گامی بلند برای توسعه

فرماندار شهرستان مراوه‌تپه با تأکید بر اینکه برای تحقق این پروژه یک هزار میلیارد تومان هزینه خواهد شد، خاطرنشان کرد: تعامل جمعی درون دستگاهی و بین دستگاهی وزیر نیرو، معاونان این وزارتخانه، استاندار گلستان، مدیران عامل شرکت توسعه برق استان‌های مازندران و گلستان در پیگیری جدی، حمایت و مساعدت، دلیل عملیاتی شدن این پروژه است.

وی ضمن تقدیر از همه دست اندرکاران در رفع مشکل برق شهرستان شهرستان مرزی مراوه‌تپه، اضافه کرد: قطعی ۱۳ ساعته برق در فصل تابستان سالجاری سبب شد تا شهرستان تجربه تلخی را در گرمای تابستان داشته باشد.

قربانی مردم شهرستان مراوه‌تپه را مرزدارانی خونگرم و پشتیبان نظام مقدس جمهوری اسلامی دانست و گفت: درک موقعیت و پیگیری «علی محمد زنگانه» استاندار گلستان و تماس‌های مکرر وی با وزیر و معاونین وزارت نیرو سبب شد تا از بروز قطعی طولانی مدت برق در این شهرستان جلوگیری به عمل آید.

این مقام مسئول تصریح کرد: با بهره برداری از خط انتقال جدید برق شاهد بهبود ولتاژی در مناطق مختلف شهرستان و کاهش نوسانات و خسارات احتمالی به شهروندان خواهیم بود.

به گزارش ایسنا، گلستان ۶۶۰ هزار مشترک خانگی برق دارد و علاوه بر فعالیت شهرک‌ها و نواحی صنعتی، حدود ۱۰۰ هزار واحد صنعتی دارای مصرف برق ۵۰۰ مگاوات خارج از این مناطق نیز در استان گلستان فعال است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha