• چهارشنبه / ۳ آبان ۱۴۰۲ / ۱۰:۴۲
  • دسته‌بندی: چهارمحال و بختیاری
  • کد خبر: 1402080302073
  • خبرنگار : 50123

تعداد داوطلبان انتخابات مجلس در چهارمحال و بختیاری به ۲۵۳ نفر رسید

تعداد داوطلبان انتخابات مجلس در چهارمحال و بختیاری به ۲۵۳ نفر رسید

ایسنا/چهارمحال و بختیاری رئیس ستاد انتخابات چهارمحال و بختیاری گفت: تا پایان روز گذشته تعداد داوطلبان انتخابات مجلس در استان به ۲۵۳ نفر رسید که تعداد ثبت‌نام‌ها از ادوار گذشته مجلس در طی ۴۵ سال عبور کرد.

محسن حسین‌میرزایی سوم آبان‌ماه در جمع خبرنگاران چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه داوطلبان برای ثبت‌نام انتخابات مجلس تا امروز فرصت دارند، اظهار کرد: تا پایان روز ششم ۲۵۳ نفر موفق به ثبت‌نام قطعی شده‌اند که ۹۲ درصد سهم آقایان و ۸ درصد سهم بانوان استان بود.

وی افزود: از مجموع ثبت‌نام کنندگان ۸۲ درصد از داوطلبان دارای مدرک تحصیلی کارشناسی ارشد، ۱۲ درصد مدرک دکترا، یک درصد حوزوی و پنج درصد لیسانس (سابقه ایثارگری و نمایندگی ادوار گذشته) هستند.

رئیس ستاد انتخابات چهارمحال و بختیاری گفت: ۵۱ درصد از ثبت‌نام‌ کنندگان کمتر از سن ۴۵ سال داشته که جوانان در این دوره از ثبت‌نام‌ها سهم عمده‌ای دارند، همچنین ۲۲ درصد از ثبت‌نام کنندگان سابقه ایثارگری دارند.

حسین‌میرزایی خاطرنشان کرد: بیش‌ترین ثبت‌نام‌ها مربوط به حوزه‌ انتخابیه شهرستان‌های شهرکرد، بن، سامان و فرخشهر  با ۷۷ نفر و کمترین آن‌ها با ۴۸ نفر مربوط به حوزه انتخابیه شهرستان بروجن است، همچنین تعداد ثبت‌نام کنندگان حوزه انتخابیه شهرستان‌های لردگان، فلارد و خانمیرزا ۶۱ نفر  و شهرستان‌های اردل، فارسان، کیار و کوهرنگ  ۶۷ نفر بوده است.

به گفته وی، داوطلبانی که در مرحله پیش ثبت‌نام موفق به دریافت کد رهگیری شده‌اند برای ثبت‌نام نهایی تا ساعت ۱۸ امروز فرصت دارند که ثبت‌نام خود را انجام دهند، علاوه بر انتخابات مجلس در ۱۱ اسفندماه انتخابات مجلس خبرگان نیز برگزار می‌شود که زمان ثبت‌نام داوطلبان مجلس خبرگان از ۱۴ آبان‌ماه تا ۲۰ آبان‌ماه خواهد بود، داوطلبان برای ثبت‌نام حضوری می‌توانند به فرمانداری شهرستان شهرکرد یا وزارت کشور یا فرمانداری شهرستان قم مراجعه کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha