• چهارشنبه / ۳ آبان ۱۴۰۲ / ۱۱:۵۷
  • دسته‌بندی: گلستان
  • کد خبر: 1402080302190
  • خبرنگار : 50039

رئیس اتاق بازرگانی گرگان عنوان کرد

تقویت روابط با ترکمنستان زمینه‌ساز رشد اقتصادی گلستان

تقویت روابط با ترکمنستان زمینه‌ساز رشد اقتصادی گلستان

ایسنا/گلستان رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی گرگان با بیان اینکه روابط دیپلماتیک، اقتصادی و تجاری جمهوری اسلامی ایران با ترکمنستان روز به روز در حال تقویت است، افزود: قطعاً این روابط عمران و آبادانی استان گلستان را در پی خواهد داشت.

امیر یوسفی پیش از ظهر امروز چهارشنبه ۳ آبان ماه ۱۴۰۲ در دومین نشست خبری فصلی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی گرگان اظهار کرد: عزم دولت سیزدهم بر این است که روابط تجاری و اقتصادی با کشورهای همسایه به خصوص کشور ترکمنستان را تقویت کرده و مناسبات را افزایش دهد.

وی با اشاره به اینکه حدود ۷۰۰ هزار نفر از خواهران و برادران ترکمن در استان گلستان زندگی می‌کنند، ادامه داد: خوشبختانه شاهد پیشرفت و توسعه در مرز باجگیران هستیم که خود زمینه ساز توسعه همه‌جانبه و افزایش همکاری با این کشور همسایه است.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی گرگان با تأکید بر اینکه هیأت دیپلماتیک استان گلستان در سفر اخیر خود به ترکمنستان با تیمی کامل در جشن استقلال این کشور حضور یافت که مورد توجه سران کشور میزبان قرار گرفت، افزود: «صادرات» یکی از برنامه‌های مهم کشور برای تقویت اقتصاد است که در حال حاضر صادرات استان گلستان با رشد ۳۷ درصدی و رقم ۱۴۵ میلیون دلار به ۳۳ کشور جهان انجام می‌شود که روزبروز در حال افزایش است.

وی برگزاری دوره‌های آموزشی و به‌روز شدن علم تجار، بازرگانان و فعالان اقتصادی را از مهمترین برنامه‌های اتاق عنوان کرد و گفت: طی هفت ماه گذشته ۲۵ دوره آموزشی برای ۳ هزار و ۵۰۰ نفر فعال اقتصادی برگزار شده که قطعاً تأثیرات مثبت این دوره‌ها را در تقویت و ارتقای کیفیت کار تجارت منطقه‌ای و فرا منطقه‌ای خواهیم دید.

یوسفی با اشاره به اینکه ۱۰ کمیسیون زیرمجموعه اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی فعالیت مستمر دارند که جلسات خود را با کیفیت برگزار می‌کنند، خاطرنشان کرد: در این کمیسیون‌ها راهکارهای رفع مشکلات حوزه‌های مختلف ارائه و زمینه توسعه فعالیت تجار و بازرگانان و حتی تولیدکنندگان فراهم می‌شود.

وی توسعه استان‌ها را زمینه ساز عمران و آبادانی کشور دانست و اضافه کرد: آنچه بیش از هر اتفاقی مقدمات توسعه، عمران و آبادانی استان گلستان را فراهم می‌کند، بهره‌مندی از همه ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های اقتصادی و تجاری است که با اتحاد و انسجام و تقویت زیرساخت‌ها در آینده‌ای نزدیک محقق می‌شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha