• چهارشنبه / ۳ آبان ۱۴۰۲ / ۱۳:۲۹
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1402080302322
  • خبرنگار : 71516

عبدالباری عطوان: تغییر مواضع بین‌المللی درباره جنگ غزه شکست دومی برای رژیم صهیونیستی است

عبدالباری عطوان: تغییر مواضع بین‌المللی درباره جنگ غزه شکست دومی برای رژیم صهیونیستی است

«تغییر مواضع بین‌المللی به ویژه موضع دبیرکل سازمان ملل درباره جنگ غزه نشان دهنده آغاز شمارش معکوس شکست دوم رژیم صهیونیستی بعد از شکست اول آن در مقابله با حملات حماس به شهرک‌های غلاف غزه در هفتم اکتبر است.»

به گزارش ایسنا، عبدالباری عطوان، سردبیر روزنامه رأی الیوم در تحلیلی نوشت: «اظهارات تند الی کوهن، وزیر خارجه رژیم صهیونیستی علیه آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل به دلیل اظهارات وی درباره غزه در جلسه شورای امنیت و متهم کردن گوترش به اینکه "در دنیای دیگری زندگی می‌کند" یک مسئله غافلگیر کننده نیست چرا که وقاحت و بی‌شرمی، نخستین واژه در قاموس مسئولان صهیونیستی است. به ویژه در این روزها که رژیم صهیونیستی بعد از عملیات حماس در شهرک‌های غلاف غزه شکست بزرگی خورده است و انتقادات جهانی از جنگ کشتار جمعی مردم غزه به ویژه قتل هزاران کودک و غیرنظامی افزایش یافته است.

آنتونیو گوترش در جلسه شورای امنیت از پاکسازی نژادی مردم غزه توسط رژیم صهیونیستی انتقاد و از نقض‌های واضح قوانین بشردوستانه بین‌المللی در غزه ابراز نگرانی کرد.

جمله‌های قوی‌تری که نگرانی و خشم الی کوهن را برانگیخت و نشان دهنده تنفر جهانی روز افزون از نقض‌های حقوق بشر و زورگویی رژیم صهیونیستی و قتل کودکان و زنان و پیران توسط این رژیم است، این جمله بود که "حملات حماس به شهرک‌های اراضی اشغالی بیهوده نبود. فلسطینی‌ها در طول ۵۶ سال در معرض اشغال خفقان آور قرار گرفتند." گوترش همچنین گفت: "هیچ طرف مسلحی فراتر از قوانین بشردوستانه بین المللی نیست." وی خواهان آتش بس انسانی و ورود کمک‌های بشردوستانه به غزه شد و گفت: "کمک‌هایی که به نوار غزه وارد شده صرفا یک قطره است."

این اظهارات جسورانه از سوی دبیرکل سازمان ملل نشان دهنده میزان تغییر مواضع نهادهای بین‌المللی و افکار عمومی جهانی و آغاز یک مرحله انتقال مهم با ورود جنگ غزه به سومین هفته است. مهم‌ترین نشانه‌های این تغییر مخالفت با داستان‌های دروغین و گمراه کننده رژیم صهیونیستی و آمریکا و شورش علیه کمپین‌های رسانه‌ای دروغین آنها علیه مقاومت فلسطین برای توجیه کشتار جمعی فلسطینی‌ها است.

دلیل این تغییر و بیداری وحشی‌گری رژیم صهیونیستی و قتل و خونریزی بی‌سابقه فلسطینی‌ها توسط این رژیم و مواضع جوانان عربی و اسلامی و جوانان در سرتاسر جهان است که با اخبار دروغین رژیم صهیونیستی در محافل اجتماعی با ذکاوت و قدرت مقابله کردند. دلیل دیگر اداره عالی جنگ انسانی توسط جنبش حماس و برخورد انسان دوستانه با اسرا و آزادی بیماران بدون شروط توسط حماس است. دو زن صهیونیست به اراضی اشغالی بازگشته و شهادت‌های شرافتمندانه‌ای را درباره حسن رفتار نیروهای حماس در جریان اسارت ارائه کردند.

آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا و وزیر صهیونیست شنیعی که از همان روز اول از جنایت‌های رژیم صهیونیستی در غزه جانبداری کرد، امروز با اکراه مجبور شده که از سیاست‌ها و مواضع خود کوتاه بیاید. به ویژه بعد از اینکه وقایع میدانی تغییر بزرگی را در جامعه بین‌المللی علیه اکاذیب اسرائیلی‌ها ایجاد کرد.

امروز ما با اظهاراتی مواجه شدیم که نشان دهنده تغییر چشمگیری در موضع بلینکن است. وی گفت: "ما باید با جدیت به تمام غیرنظامیان در نزاع توجه کرده و برای آزادی تمام بازداشت شدگان بدون شروط تلاش کنیم. ما نباید بگذاریم این درگیری گسترش یابد. جان افراد بسیار مهم است."

این تغییر مواضع چه از سوی دبیرکل سازمان ملل و چه از سوی بلینکن نشان دهنده آغاز شمارش معکوس شکست دوم رژیم صهیونیستی بعد از شکست اول آن در مقابله با حملات حماس به شهرک‌های غلاف غزه در هفتم اکتبر است.

آمریکا که رئیس جمهور آن داستان دروغین قطع سر کودکان توسط حماس را منتشر کرد و بعدا مجبور شد با ذلت و خواری از این موضع بازگردد طرح‌های میدانی را برای خارج کردن اتباع خود (۶۰۰ هزار نفر که بیشترشان یهودی دو تابعیتی هستند) از اراضی اشغالی و پایگاه‌های نظامی خود در خاورمیانه به ویژه عراق و سوریه ایجاد کرده است.

این اقدام به دلیل نگرانی درباره جانشان در مرحله آتی و به ویژه بعد از افزایش حملات موشکی مقاومت در عین الاسد عراق و التنف سوریه و عراق و اردن و در نزدیکی میدان نفتی العمر سوریه صورت گرفته است.

آمریکا در نگرانی و ترس از احتمال گسترش جنگ در نوار غزه و طولانی شدن آن و مشارکت شاخه‌های مقاومت در این جنگ و نتایج معکوس حمله خونین رژیم صهیونیستی به غزه و کشتارهایی که منجر به افزایش خشم در جهان عربی و اسلامی و از بین رفتن تمام توافق‌های صلح ابراهیم شده است، به سر می‌برد.

ما بسیار از شهادت کودکان و مردم غزه در حملات رژیم صهیونیستی ناراحت شدیم اما خون آنها بیهوده هدر نخواهد رفت و آغاز پایان رژیم صهیونیستی و ترسیم مجدد نقشه خاورمیانه و چه بسا جهان بدون این رژیم خواهد بود.»

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۲-۰۸-۰۵ ۱۰:۵۷

ازخوداسرائلیهابهترازهمگی میداننداگرحمله کنندسرنوشتشان چه خواهدشد