• چهارشنبه / ۳ آبان ۱۴۰۲ / ۱۴:۲۰
  • دسته‌بندی: یزد
  • کد خبر: 1402080302411
  • خبرنگار : 50214

امام جمعه یزد:

تبیین و شفافیت در مولدسازی مورد اهتمام باشد

تبیین و شفافیت در مولدسازی مورد اهتمام باشد

ایسنا/یزد نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد باید ضمن تبیین اهمیت مولدسازی دارایی‎های کشور، شفافیت در این مقوله مورد اهتمام باشد.

آیت الله «محمدرضا ناصری» در دیدار معاون وزیر اقتصاد و رییس سازمان خصوصی سازی کشور که امروز چهارشنبه ۳ آبان به یزد سفر کرده است، ضمن آرزوی تحقق این وعده‌ها و تداوم این روند، اظهار کرد: متاسفانه فرهنگ خصوصی سازی از گذشته به خوبی در جامعه تبیین نشده است.

وی با انتقاد به اهتمام صرفاً سودآوری بیشتر در بین تولیدکنندگان، واردکنندگان و صادرکنندگان، این را عامل بروز گرانی‌ در جامعه دانست و گفت: دولت ضمن ضابطه‌مند کردن اعمال سودها، باید مواظب باشد که دولت نیز به این بیماری مبتلا نشود.

وی تاکید کرد: در حوزه خصوصی سازی نیز باید فرهنگ سازی شود تا سرمایه گذاران ترغیب شوند تا در این حوزه ورود کنند.

ناصری بر جدیت در اقدامات تاکید کرد و گفت: بسیاری از طرح‌های نیمه‌تمام عمرانی ناشی از قوانین بانکها و نبود روحیه مشارکت بین بخشهای مختلف است لذا باید ضمن رفع نواقص و کاستی‌ها قوانین بانکی، نسبت به ترویج فرهنگ مشارکت‌پذیری در امور تلاش شود.

وی به اهمیت شفاف سازی در مقوله خصوصی سازی و مولد سازی تاکید کرد و گفت: یزد یک استان معدن خیز است و سالانه میلیاردها سرمایه از طریق معادن از استان خارج می‎شود و عملاً بانک های استان از آن بی بهره هستند و نمی‎ توانند برای توسعه استان سرمایه گذاری متناسبی داشته باشند.

امام جمعه یزد خواستار رعایت عدالت تخصیص بودجه به استانهای کشور شد و در بخشی از سخنانش به اهمیت توجه دولت به خودکفاسازی در موضوعاتی مانند تامین نهاده‌های دامی با مشارکت بخش خصوصی تاکید کرد.

آیت الله ناصری در همین رابطه به تاثیر واردات تولیدات حوزه نساجی بر صنعت نساجی داخل کشورمان اشاره و عنوان کرد: با احیای صنایعی مانند نساجی می‌توان ضمن خودکفایی کشور در این بخش، اشتغالزایی و درآمدهای بالایی را برای کشور رقم زد و از بروز آسیبهای فرهنگی ناشی از کالاهای وارداتی در امان ماند.   

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha