• چهارشنبه / ۳ آبان ۱۴۰۲ / ۱۴:۵۵
  • دسته‌بندی: چهارمحال و بختیاری
  • کد خبر: 1402080302473
  • منبع : نمایندگی چهارمحال و بختیاری

رشد ۱۸ درصدی صادرات ایران به پاکستان

رشد ۱۸ درصدی صادرات ایران به پاکستان

ایسنا/چهارمحال و بختیاری دبیر اتاق مشترک بازرگانی ایران و پاکستان گفت: از سال ۱۴۰۰ شاهد رشد ۱۸ درصدی صادرات به کشور پاکستان هستیم.

فهمیه دامرودی سوم آبان‌ماه در همایش معرفی پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های کشور پاکستان به میزبانی اتاق بازرگانی چهارمحال و بختیاری با اشاره به نیازهای بازار پاکستان، اظهار کرد: محصولاتی توان رقابت در بازار این کشور را دارند که قیمت پایین‌تری نسبت به کالاهای چینی داشته باشند.

دبیر اتاق مشترک بازرگانی ایران و پاکستان افزود: کاشی و سرامیک تولید شده در ایران به‌علت رنگ و لعاب بالا طرفداران بسیاری دارد، هم‌چنین تخم گشنیز یکی دیگر از محصولات صادراتی پرطرفدار به این کشور است که عموما مصرف خوراکی دارد.

وی با اشاره به اینکه چهار بندر تجاری بزرگ در کشور پاکستان وجود دارد، خاطرنشان کرد: بزرگترین بندر تجاری این کشور کراچی است، از سال ۱۴۰۰ شاهد رشد ۱۸ درصدی صادرات به کشور پاکستان هستیم.

دامرودی با بیان اینکه صادرات رسمی به کشور پاکستان سالانه بالغ بر یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلار است، گفت: اما صادرات غیررسمی به این کشور حدود شش میلیارد دلار در سال است.

دبیر اتاق مشترک بازرگانی ایران و پاکستان ادامه داد: محصولاتی مانند میوه، محصولات پلاستیکی، فلزی، رب گوجه، تخم پرندگان، سوخت‌های معدنی، نفت، سرکه، پودر آویشن، کشک، خشکبار، محصولات شیمیایی، فرش ماشینی، فرش دستباف، شیرخشک، لبنیات، خرما، زرشک، گیاهان دارویی، عرقیجات، عناب، کف‌پوش، چرم، مصالح ساختمانی، محصولات فلزی، غلات، آرد، شیرینی قابلیت صادرات بالایی به پاکستان را دارد.

وی با اشاره به فرصت‌های سرمایه‌گذاری در کشور پاکستان، یادآور شد: فناوری اطلاعات، نساجی و کشاورزی از کسب‌وکارهای مورد نیاز این کشور است.

بر اساس گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی چهارمحال و بختیاری، دامرودی در پایان گفت: کشور پاکستان جزو ۱۰ تولیدکننده برتر برنج در جهان است و محصولاتی مانند انبه، نارنگی و گندم نیز تولید بالایی در این کشور دارد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha