• چهارشنبه / ۳ آبان ۱۴۰۲ / ۱۵:۵۲
  • دسته‌بندی: صنفی،فرهنگی‌ودانشجویی
  • کد خبر: 1402080302544
  • منبع : نمایندگی دانشگاه هنر

بررسی همکاری علمی و فرهنگی دانشگاه هنر با دانشگاه فدرال اورال روسیه

بررسی همکاری علمی و فرهنگی دانشگاه هنر با دانشگاه فدرال اورال روسیه

در دیدار اساتید دانشگاه فدرال اورال روسیه با رئیس دانشگاه هنر زمینه‌های همکاری علمی، فرهنگی و هنری طرفین مورد بحث و بررسی قرار گرفت و یادداشت تفاهم اولیه، بین دانشگاه هنر و دانشگاه ملی فدرال اورال امضا شد.

به گزارش ایسنا، این دیدار با حضور دکتر ویکتوریا دمناوا؛ رئیس دانشکده هنر و فناوری‌های اجتماعی- فرهنگی، دکتر لیودمیلا بودرینا از اساتید دانشیار کرسی تاریخ هنر و مطالعات موزه دانشگاه فدرال اورال روسیه و دکتر محمد رضا حسنایی؛ رئیس دانشگاه هنر، دکتر بهنود برمایه‌ور مدیر همکاری‌های علمی و بین‌المللی دانشگاه هنر، دکتر علیرضا طاهری؛ رئیس دانشکده علوم نظری و مطالعات عالی هنر، دکتر کوروس سامانیان مدیر گروه آموزشی مطالعات موزه - دانشکده حفاظت و مرمت و دکتر حجت‌الاسلام داوود رنجبران؛ معاون پژوهش و فناوری دانشگاه هنر در اتاق ریاست این دانشگاه صورت گرفت.

دکتر حسنایی، رئیس دانشگاه هنر ضمن خوشامدگویی به مهمانان، آمادگی خود را جهت همکاری‌های هر چه بیشتر با کشور روسیه اعلام و ابراز امیدواری کرد که با برگزاری رویدادهای مشترک در حوزه فرهنگ و هنر و ارتباط و تعامل نزدیک اساتید و دانشجویان متخصص در حوزه‌های مختلف از جمله مطالعات موزه و تاریخ هنر، بستر تعاملات هر چه بیشتر بین دانشگاهی در آینده نیز فراهم شود.

دکتر دمناوا، رئیس دانشکده هنر و فناوری‌های اجتماعی- فرهنگی دانشگاه ملی فدرال اورال، ضمن تشکر از همکاری دانشگاه هنر برای برگزاری این دیدار، به معرفی دانشگاه خود پرداخت و با اشاره به این موضوع که روسیه دارای تعداد زیادی دانشجوی غیر روسی، با فرهنگ‌ها و مذاهب متنوع است، به اهمیت تاریخ هنر و مسائل فرهنگی اشاره و ابراز امیدواری کرد که از همکاری اساتید متخصص دانشگاه هنر در این زمینه بهره‌مند شوند.

دکتر طاهری، رئیس دانشکده علوم نظری و مطالعات عالی هنر نیز با اشاره به اشتراکات تاریخ هنر ایران و تاریخ هنر روسیه به توانایی‌های دانشکده خود جهت تبادل استاد و دانشجو و دیگر همکاری‌های مشترک با دانشگاه ملی فدرال اورال پرداخت.

دکتر سامانیان، مدیر گروه آموزشی مطالعات موزه - دانشکده حفاظت و مرمت دانشگاه هنر نیز ضمن خوشامدگویی به مهمانان، به معرفی این دانشکده پرداخت و بر ارزش‌های فرهنگی تاکید کرد.

دکتر رنجبران، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه هنر و مدیر گروه آموزشی تاریخ تطبیقی و تحلیلی هنر اسلامی، دانشکده علوم نظری و مطالعات عالی هنر نیز در خصوص ریشه‌های تمدن اسلام و مطالعات هنر از نگاه منابع دینی و اسلامی سخن گفت.

در پایان این دیدار یادداشت تفاهم اولیه، بین دانشگاه هنر و دانشگاه ملی فدرال اورال امضا شد. همچنین جلسه تخصصی در دفتر رئیس دانشکده علوم نظری و مطالعات عالی هنر برگزار شد. همچنین بازدید میدانی از پردیس باغ ملی دانشگاه هنر به همراه توضیحات تخصصی اساتید صورت گرفت.

دانشگاه ملی فدرال اورال (UrFU) در سال ۱۹۲۰ میلادی در شهر یکاترینبورگ روسیه تاسیس شده است. این دانشگاه در بخش تحقیقات و فناوری فعالیت دارد و یکی از بهترین مراکز تحقیقات دانشگاهی کشور روسیه محسوب می‌شود و نقش مهمی در پرورش نخبگان علمی کشور روسیه دارد. رتبه جهانی این دانشگاه ۸۹۴ است و در گروه‌بندی اداره کل امور دانش آموختگان در گروه الف و ممتاز قرار دارد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha