• چهارشنبه / ۳ آبان ۱۴۰۲ / ۱۶:۱۴
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 1402080302574
  • خبرنگار : 50649

اخبار کوتاه از پلیس فارس

از کشف ۸ میلیاردی کالای قاچاق تا دستگیری کلاهبردار مأمورنما در استان فارس

از کشف ۸ میلیاردی کالای قاچاق تا دستگیری کلاهبردار مأمورنما در استان فارس

ایسنا/فارس در اخبار کوتاه پلیس فارس از آخرین کشفیات، از کشف ۸ میلیارد ریال کالای قاچاق در خرم‌بید، دستگیری سارق مسلح متواری در کوار و دستگیری کلاهبردار مأمورنما در اقلید گفته شده است.

به گزارش ایسنا، فرمانده انتظامی خرم‌بید امروز، ۳ آبان‌ماه گفت: با هوشیاری مأموران این فرماندهی، یک دستگاه کامیون حامل کالاهای قاچاق به ارزش ۸ میلیارد ریال، قبل از رسیدن به مقصد توقیف شد.

علی اکبر کریمی بیان کرد: مأموران ایست و بازرسی شهید جنتی‌فر خرم‌بید هنگام کنترل خودروهای عبوری به یک دستگاه کامیون مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

وی بیان کرد: مأموران پس از هدایت خودرو به مقر انتظامی و در بازرسی دقیق از آن، موفق به کشف ۱۸ دستگاه اسپیکر،  ۹۹ عدد هندز فری،  ۵۵ عدد چمدان مسافرتی، ۱۹۲ ثوب پوشاک ورزشی، ۴۸۵ ثوب لباس بچه گانه، ۳۱ ثوب کاپشن، ۴۰ دستگاه پلی استیشن ۳، ۱۵ دستگاه پاوربانک، ۸ دستگاه موزر، ۳۴ عدد ترازو آشپزخانه و  ۵ دستگاه ضبط و پخش خودرو خارجی قاچاق و فاقد هرگونه مدارک قانونی را کشف  کردند.

فرمانده انتظامی خرم‌بید با اشاره به تعیین ارزش ۸ میلیارد ریالی کالاهای قاچاق کشف شده از سوی کارشناسان، گفت: راننده پس از تشکیل پرونده مقدماتی برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضایی معرفی شد.

این گزارش می‌افزاید، فرمانده انتظامی کوار نیز از دستگیری سارق مسلح که اقدام به سرقت مسلحانه  و خرید و فروش اسلحه در این شهرستان کرده بود، خبر داد و گفت: در پی حکم جلب صادره از شعبه بازپرسی کوار مبنی بر دستگیری سارق به هویت معلوم به اتهام سرقت مسلحانه و خرید و فروش سلاح، ‌شناسایی و دستگیری متهم در دستور کار ماموران قرار گرفت.                                   

وی اظهار کرد: با انجام تحقیقات نامحسوس و  اقدامات فنی  مشخص شد متهم  در منزل خود در یکی از روستاهای اطراف کوار مخفی شده است.

فرمانده انتظامی کوار گفت: مامورین پاسگاه انتظامی با هماهنگی قضایی به محل مذکور عزیمت و با رعایت کلیه موازین شرعی و قانونی وارد منزل شدند و متهم را دستگیر و برای سیر مراحل قانونی تحویل مرجع قضایی دادند.

هاشمی با قدردانی از دستگاه قضا در برخورد مقتدرانه با مجرمان جرایم خشن، بیان کرد: به طور حتم صدور احکام بازدارنده می‌تواند تاثیر بسزایی در تنبیه مجرمان و خلافکاران داشته باشد.

بنا بر این گزارش، فرمانده انتظامی اقلید نیز گفت: با هوشیاری و سرعت عمل ماموران پلیس امنیت عمومی این فرماندهی،  کلاهبردار مأمورنما شناسایی و دستگیر شد.

لطف‌الله محمودی نیز گفت: در پی کسب خبری مبنی بر اینکه فردی به هویت معلوم خود را مامور انتظامی معرفی و با سوءاستفاده اقدام به کلاهبرداری از شهروندان می‌کند که بلافاصله بررسی موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت.

وی اظهار کرد: ماموران پلیس امنیت عمومی تحقیقات خود را آغاز و با اقدامات فنی و تخصصی موفق شدند کلاهبردار مامورنما را شناسایی و وی را دستگیر کنند.

محمدی با بیان اینکه مامورنما در بازجویی اولیه تاکنون به جرم خود مبنی بر بیش از ۱۰۰ میلیون ریال کلاهبرداری از شهروندان اقرار کرد، گفت: متهم برای سیر مراحل قانونی روانه دادسرا شد.

فرمانده انتظامی اقلید، عدم آشنایی افراد به حقوق شهروندی و تسلیم شدن در برابر مامورنماها و غفلت در احراز هویت افراد مدعی مامور پلیس را از جمله عوامل زمینه‌ساز اصلی سرقت و اخاذی تحت پوشش مامور عنوان کرد و گفت: در چنین مواقع حتما خونسردی خود را حفظ و از آن‌ها کارت شناسایی معتبر درخواست و در صورت مشاهده موارد مشکوک، مراتب را از طریق تلفن ۱۱۰ به پلیس اعلام کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha