• پنجشنبه / ۴ آبان ۱۴۰۲ / ۱۲:۰۹
  • دسته‌بندی: هرمزگان
  • کد خبر: 1402080402967
  • خبرنگار : 50635

یک نقاش افغانستانی:

نقاشی‌هایم مخاطب را به کشف جنبه‌های مرموز انسانی دعوت می‌کند

نقاشی‌هایم مخاطب را به کشف جنبه‌های مرموز انسانی دعوت می‌کند

ایسنا/هرمزگان "ادیب آیین" یک نقاش افغانستانی، با بیان این نکته که سعی می‌کنم با آثار خود شیوه ادراک و درک از جهان را به چالش بکشم، گفت: سعی می‌کنم واقعیت آنچه مشاهده می‌کنیم و کلماتی که برای توصیف آن را به کار می‌بریم را زیر سوال ببرم به همین جهت نقاشی‌های بنده بینندگان را به کشف جنبه‌های مرموز و غیرمنتظره تجربه انسانی دعوت می‌کند.

فریدالله ادیب آیین  یک هنرمند تجسمی افغانستانی، در گفتگو با خبرنگار ایسنا، با ذکر این نکته که سعی دارم با خلق آثار متفکرانه و معمایی، درک مخاطب از واقعیت را به چالش بکشم، اظهار کرد: در سبک اکسپرسیونیسم سعی دارم از طریق باز کردن پتانسیل خلاق ضمیر ناخودآگاه، جنبه‌های غیرمنطقی و رویایی آگاهی انسان را بیان کنم.

وی با اشاره به ابعاد مخلف سبک فعالیت خود، تصریح کرد: با بهره‌گیری از سبک «همگام» و با استفاده از تکنیک‌های نقاشی دقیق و انتزاعی‌گرایانه همراه با عناصر رویایی و متناقض فعالیت می‌کنم و سعی خواهم کرد با بوم‌های بزرک و نت‌های موسیقی را به گونه‌ای نقاشی کنم که انتظارات مرسویم را به چالش بکشم و هسی از رمز و راز و ابهام ایجاد کنم.

نقاشی‌هایم مخاطب را به کشف جنبه‌های مرموز انسانی دعوت می‌کند

این نقاش افغانستانی، یکی از مشهورترین آثار خود را «ملامحمد جان» دانست و عنوان کرد: این نقاشی دارای یک شعر و موسیقی فولکور است که درک بیننده از بازنمایی و زبان را به چالش می‌کشد.

آیین با ذکر این نکته که در طول زندگی حرفه ای خود به بررسی رابطه بین کلمات و تصاویر پرداخته‌ام، تشریح کرد: سعی می‌کنم اغلب از زبان در نقاشی های خود برای بازی با ادراک بیننده از تکنیک معرفی پارادوکس‌ها و به چالش کشیدن تداعی‌های رایج استفاده کنم.

نقاشی‌هایم مخاطب را به کشف جنبه‌های مرموز انسانی دعوت می‌کند

وی با اشاره به تاثیر فعالیت خود بر دنیای هنرهای تجسمی به ویژه حوزه اکسپرسیونیست انتزاعی و ​​هنر مفهومی، گفت: رویکردنوآورانه به داستان‌سرایی بصری و درگیر کردن بینندگان در تحقیقات فلسفی و فکری همچنان الهام بخش برخی از هنرمندان است و من نیز به این موضوع توجه ویژه‌ای دارم.

این نقاش افغانستانی، با بیان این نکته که سعی می‌کنم با آثار خود شیوه ادراک و درک از جهان را به چالش بکشم، گفت: سعی می‌کنم واقعیت آنچه مشاهده می‌کنیم و کلماتی که برای توصیف آن را به کار می‌بریم را زیر سوال ببرم به همین جهت نقاشی‌های بنده بینندگان را به کشف جنبه‌های مرموز و غیرمنتظره تجربه انسانی دعوت می‌کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha