• پنجشنبه / ۴ آبان ۱۴۰۲ / ۱۲:۵۸
  • دسته‌بندی: خبر بازار
  • کد خبر: 1402080403001
  • منبع : بازار

برای ثبت شرکت به صورت تضمینی و سریع به کجا مراجعه کنیم؟

برای ثبت شرکت به صورت تضمینی و سریع به کجا مراجعه کنیم؟

اگر تصمیم گرفته‌اید به فعالیت اقتصادی و کسب و کار بپردازید، باید به فعالیت خود اعتبار و شخصیت ببخشید تا بتوانید اعتماد مشتریان را جلب نموده و برای توسعه کسب و کار خود برنامه ریزی کنید. ثبت شرکت باعث اعتبار بخشی و اعتماد آفرینی مشتریان به کسب و کار شما می شود و فعالیت های شما را از قالب سنتی و قدیمی به شیوه‌ای نظام‌مند و مدرن در می‌آورد.

به گزارش ایسنا به نقل از سایت هلدینگ ملاصدرا، ثبت شرکت موجب می شود تا افراد مرتبط با حوزه کاری شما شامل کارمندان، مشتریان و تامین کنندگان مواد اولیه حق و حقوق مشخصی پیدا کنند و چارچوب فعالیت شما به روشنی مشخص گردد. زمانی که با ثبت شرکت، کسب و کار و فعالیت های کاری شما ساختار مشخص و شفافی پیدا کند، زمینه سودآوری هر چه بیشتر کسب و کار شما در آینده فراهم می شود. در مفهوم عمومی شرکت به معنای شریک شدن دو یا چند نفر در یک کار مشخص می باشد و در واقع شرکت یک بنگاه تجاری یا انجمنی است که دو یا چند شخص حقیقی یا شخص حقوقی یا ترکیبی از اشخاص حقیقی و اشخاص حقوقی بر روی یک سری فعالیت ها و اهداف مشخص به تفاهم رسیده و آن را تشکیل می دهند. این شراکت افراد با یکدیگر موجب می شود تا نوعی همکاری و مشارکت به صورت قراردادی بین آن ها شکل گرفته و بر اساس میزان سرمایه گذاری و سهام هر فرد در شرکت، سود و عواید حاصل از سرمایه گذاری و فعالیت کاری بین افراد تقسیم می شود.

چند نوع شرکت وجود دارد؟

به صورت کلی هفت نوع شرکت وجود دارد که به آن ها اشاره می کنیم:

شرکت سهامی عام و خاص: شرکت سهامی عام نوعی از شرکت های سهامی است که بخشی از سرمایه آن به جز شرکا، از راه فروش سهام به غیر موسسان و افراد عادی تامین می گردد. شرکت های سهامی عام قابلیت عرضه و داد و ستد سهام در بورس را با شرایط خاص دارند. در مقابل شرکت تعاونی خاص گونه ای از شرکت سهامی است که تمامی سرمایه آن در هنگام تاسیس توسط موسسان شرکت تامین شده و بخشی از سرمایه در بانک سپرده گذاری می گردد. شرکت سهامی خاص در بورس قابل واگذاری نیست ولی به راحتی در بین مردم قابل معامله و خرید و فروش سهام می باشد.

شرکت با مسئولیت محدود: نوعی از شرکت است که بین دو یا چند نفر به منظور امور تجاری و اقتصادی تشکیل یافته و هر کدام از شرکا به میزان سرمایه خود در شرکت مسئول قروض و تعهدات شرکت می باشد.

شرکت تضامنی: به موجب ماده ۱۱۶ قانون تجارت، شرکت تضامنی برای امور تجارتی بین دو یا چند نفر با مسئولیت تضامنی تشکیل می شود و اگر دارایی شرکت برای پرداخت قروض شرکت کافی نباشد هر یک از شرکا مسئول پرداخت تمام قروض شرکت است.

شرکت مختلط غیر سهامی: در این شرکت سهامی منتشر نمی شود و بین یک یا چند شریک ضامن و یک یا چند شریک با مسئولیت محدود تشکیل می شود و روابط مابین شرکا تابع شرکت نامه می باشد.

شرکت مختلط سهامی: شرکتی است که با نام مخصوصی بین شرکای سهامی و یک یا چند نفر شرکای ضامن تشکیل می شود و سهام شرکای سهامی به اندازه قطعات سهام با ارزش یکسان است و در صورت بدهی شرکت تا میزان سهام شان مسئولیت دارند.

شرکت نسبی: شرکتی است که بین حداقل دو شریک بوده و مسئولیت شرکا به اندازه سرمایه شان است.

شرکت تعاونی تولید و مصرف: طبق ماده ۱۹۰ و ۱۹۱ قانون تجارت شرکت تعاونی تولید بین تعدادی از صاحبان حرفه ها تشکیل شده و شرکا مشاغل خود را برای تولید و فروش به کار می گیرند.

برای ثبت شرکت تضمینی و در سریع ترین زمان ممکن به کجا مراجعه کنیم؟

در صورتی که قصد داشته باشید به ثبت شرکت مورد نظر خود بپردازید دو راه وجود دارد. اول آن که خودتان دست به کار شوید و برای ثبت شرکت اقدام کنید که ممکن است گرفتار هزار توی بروکراسی اداری شده و زمان را از دست بدهید. راه دوم که از سریع ترین و بهینه ترین راه‌ها این است که برای ثبت شرکت  و ثبت برند خود از مشاوران زبده و کارشناسان مجرب هلدینگ ثبتی و حقوقی ملاصدرا استفاده کنید. هلدینگ بین المللی ملاصدرا آمادگی انجام کلیه مراحل ثبت شرکت های داخلی و خارجی و بین المللی در کوتاه ترین زمان ممکن را دارد و در این زمینه مشاوره ها و راهنمایی های لازم را به شما ارائه می دهد.

انتهای رپرتاژ اگهی

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha