• پنجشنبه / ۴ آبان ۱۴۰۲ / ۱۳:۰۱
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1402080403008
  • خبرنگار : 30147

مدیر جهاد کشاورزی نیشابور:

برندسازی عسل نیشابور از اهمیت بالایی برخوردار است

برندسازی عسل نیشابور از اهمیت بالایی برخوردار است

ایسنا/خراسان رضوی مدیر جهاد کشاورزی نیشابور گفت: با توجه به طبیعت خاص و گیاهان دارویی موجود در شهرستان نیشابور، برندسازی عسل شهرستان از جایگاه و اهمیت بالایی برخوردار است.

علی مبارکی ۴ آبان در جمع فعالان و در مجمع عمومی عادی سالانه شرکت تعاونی زنبورداران، اظهار کرد: با توجه به شرایط خاص اقلیمی در سال گذشته ۳۴۰ تن عسل از زنبورستان‌های این شهرستان تولید شد که این مقدار برای هر کندو حدود ۸ کیلوگرم بود.

وی با اعلام پایان طرح سرشماری زنبورستانهای شهرستان بیان کرد: در تعامل بین بهره‌بردار بخش کشاورزی و زنبوردار، سود و منفعتی که نصیب بهره‌بردار می‌شود ۱۴۰ برابر بیشتر از زنبوردار است.

مدیر جهاد کشاورزی نیشابور یادآور شد: در سالی که گذشت با اجرای طرح ساماندهی زنبورستان‌ها بر اساس ماده ۱۴ قانون نظام جامع دامپروری و ثبت موقعیت جغرافیایی کلنی‌ها سعی داریم تا از تولید کنندگان این حرفه به عنوان شغلی مهم و پایدار حمایت کنیم.

وی همچنین از زنبورداران خواست تا در زمان کوچ کلنی‌ها با رعایت ماده ۱۴ به شبکه دامپزشکی و مراجع ذیصلاح اعلام کنند تا مشکلی متوجه آنان نباشد.

مبارکی از فعال‌سازی ستاد گرده افشانی در مراکز بخش‌ها خبر داد واذعان کرد: باید سمپاشی‌های کشاورزان و باغداران با هماهنگی این ستاد انجام پذیرد تا موجب تلفات وآسیب به زنبورداران نشود.

برندسازی عسل نیشابور از اهمیت بالایی برخوردار است

مدیر جهادکشاورزی گفت: عموم مردم عسل را به عنوان یک ماده دارویی برای درمان می‌شناسند، بنابراین لازم است تولیدکنندگان در تولید محصول سالم عسل از مواد بیولوژیک و سالم استفاده کنند.

وی یادآور شد: با توجه به طبیعت خاص و گیاهان دارویی موجود در شهرستان نیشابور، برندسازی عسل شهرستان از جایگاه و اهمیت بالایی برخوردار است.

درادامه رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) نیشابور نیز در این مراسم گفت: با اجرای"طرح شفاء؛ هر کندودار حامی یک بیمار" برآنیم تا با اهدای کندو به زنبورداران و جمع‌آوری عسل برای بیماران نیازمند، قدمی برای این قشر خاص از جامعه برداریم.

ذبیح الله حاجتمند ادامه داد: تولیدکنندگان انسان دوست و خیر نیشابوری نسبت به پلاک‌کوبی ۲۰ کندو و اهدای ۲۵۰ کیلوگرم عسل سالم به نیازمندان اقدام نمودند.

ابراهیم فخریان، مدیرعامل شرکت تعاونی زنبورداران هم با اشاره به اهمیت عسل با اشاره به آیات قرآنی که همانا عسل شفاست، گفت: در تلاش هستیم تا با همکاری زنبورداران وکمیته امداد امام خمینی(ره) درشهرستان، این ماده شفابخش را برسر سفره نیازمندان ببریم.

این مراسم با برگزاری کارگاه آموزشی در خصوص بررسی گیاهان ارزشمند در زنبورداری و تولید عسل مرغوب و چگونگی استفاده از این گیاهان در تغذیه زنبور عسل به اتمام رسید.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha