• پنجشنبه / ۴ آبان ۱۴۰۲ / ۱۵:۳۳
  • دسته‌بندی: گلستان
  • کد خبر: 1402080403109
  • خبرنگار : 50039

عضو اتاق بازرگانی گرگان خبر داد

آماده‌سازی منطقه آزاد اینچه‌برون برای سرمایه‌گذاری 

آماده‌سازی منطقه آزاد اینچه‌برون برای سرمایه‌گذاری 

ایسنا/گلستان رئیس کمیسیون اقتصاد کلان اتاق بازرگانی گرگان با بیان اینکه فعال سازی منطقه آزاد اینچه‌برون در دستور کار قرار دارد، گفت: محصور سازی محوطه این منطقه در آینده‌ای نزدیک محقق می‌شود.

رضا مبصری ظهر امروز پنج‌شنبه ۴ آبان ماه ۱۴۰۲ در گفت‌وگو با خبرنگاران، فعال کردن منطقه آزاد اینچه‌برون را مهمترین برنامه مدنظر مدیران ارشد استان گلستان دانست و اظهار کرد: کمک به محصور سازی محوطه این منطقه یکی از مهمترین دستورالعمل‌های اجرایی برای عملیاتی شدن این پروژه در فاز اول است.

وی با با بیان اینکه این پروژه مصوبه‌ای ۱۲ هزار هکتاری دارد که در فاز نخست چهارهزار هکتار محصور می‌شود، ادامه داد: محصور کردن پروژه در فاز نخست رقمی معادل ۵۰۰ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری نیاز دارد که با مشارکت بانک ملت عملیاتی خواهد شد.

رئیس کمیسیون اقتصاد کلان اتاق بازرگانی گرگان محصور سازی را اولین قدم و حرکت رو به جلو برای فعال‌سازی منطقه آزاد اینچه‌برون عنوان کرد و گفت: اگر این عملیات محقق نگردد قطعاً محدوده مشخص نمی‌شود و ورود و خروج و واگذاری زمین‌های این منطقه نیز ممکن نخواهد شد.

وی استقرار گمرک و تبدیل گمرک فعلی اینچه برون به گمرک مستقل منطقه آزاد را دومین اقدام در این زمینه دانست و افزود: سهم مشارکت بانک‌ها به شکل کنسرسیومی در ایجاد زیرساخت برای منطقه آزاد و تحقق بودجه ۱۲۰ هزار میلیارد ریالی سهم دولت برای ایجاد زیرساخت‌های آب، گاز، برق، راه‌آهن و جاده نیز باید مشخص شود.

مبصری با تاکید بر اینکه هفته گذشته دومین کمیسیون اقتصاد کلان استان گلستان برگزار و در آن مدیران کل و روسای بانک‌ها حاضر و راهکارهای فعال‌سازی منطقه آزاد اینچه‌برون بررسی کردند، خاطرنشان کرد: ابلاغ اعضای هیئت مدیره منطقه آزاد صادر شده و باید با پیگیری مبادی استانی، اعضا مستقر شوند.

وی با اشاره به اینکه طبق هماهنگی‌های به علامت بانک ملت رقم مورد تعهد حصارکشی را در آینده بسیار نزدیک تامین و تحویل خواهد داد، اضافه کرد: پس از تکمیل محصور سازی محوطه منطقه آزاد، قطعاً شاهد استقبال سرمایه گذاران از این منطقه خواهیم بود.

این فعال اقتصادی با تاکید بر اینکه به این منطقه گازرسانی شده است، تصریح کرد: آب و فاضلاب و شیرین سازی آب دریا از مواردی است که در حال پیگیری هستیم تا افق خوبی را برای منطقه ترسیم کنیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha