• پنجشنبه / ۴ آبان ۱۴۰۲ / ۱۶:۴۰
  • دسته‌بندی: اردبیل
  • کد خبر: 1402080403136
  • خبرنگار : 71154

عضویت و استعلام بیمه سلامت از طریق سامانه شهروندی

عضویت و استعلام بیمه سلامت از طریق سامانه شهروندی

ایسنا/اردبیل مدیرکل بیمه سلامت استان اردبیل گفت: هموطنان می توانند با مراجعه به سامانه شهروندی به آدرس Bimehsalamatiranian.ir به عضویت بیمه سلامت درآمده و با شماره گیری #۱۶۶۶*به صورت الکترونیکی و پیامکی از اعتبار بیمه‌نامه خود مطلع شده و سوابق بیمه‌ای خود را دریافت کنند.

وحید خلیل ‌اللهی، پنج شنبه ۴ آبان در نشست خبری با اصحاب رسانه استان ضمن گرامیداشت هفته بیمه سلامت تصریح کرد: سالروز تصویب بیمه همگانی در سوم آبان به عنوان روز بیمه سلامت و این هفته نیز به عنوان هفته بیمه سلامت نامگذاری شده که روزشمار آن با موضوعات آموزش، پیشگیری، سلامت خانواده، حمایت از بیماران صعب‌العلاج، ارتقای خدمات و توانمندسازی زوج‌های نابارور تبیین و تعریف شده است.

خلیل ‌اللهی افزود: در استان اردبیل ۷۶۹ هزار نفر به میزان ۶۱ درصد جمعیت استان تحت پوشش بیمه سلامت بوده و از خدمات این بیمه بهره‌مند هستند.

وی بیان کرد: ما در استان با ۱۰۰۸ مؤسسه طرف قرارداد هستیم و در سال گذشته چهار میلیون و ۴۰۰ هزار بار مراجعه به مراکز طرف قرارداد از سوی بیمه‌شدگان ثبت شده است.

خلیل ‌اللهی خاطر نشان کرد: سال گذشته بیمه سلامت ۷۸۶ میلیارد تومان هزینه بیمه‌شدگان را پرداخت کرده تا همکاری خوبی را بین مراکز ارائه‌کننده خدمات و بیمه سلامت شاهد باشیم.

مدیرکل بیمه سلامت استان اردبیل اضافه کرد: در نیمه اول امسال پرداختی برای داروهای سرپایی ۱۵۱ میلیارد تومان بوده که پیش‌بینی می‌کنیم تا آخر سال این رقم به حدود ۳۰۰ میلیارد تومان افزایش پیدا کند.
وی بیان کرد: هموطنان می توانند با مراجعه به سامانه شهروندی به آدرس Bimehsalamatiranian.ir به عضویت بیمه سلامت درآمده و با شماره گیری #۱۶۶۶*به صورت الکترونیکی و پیامکی از اعتبار بیمه‌نامه خود مطلع شده و سوابق بیمه‌ای خود را دریافت کنند.

خلیل اللهی در ادامه سخنان خود گفت: بیمه سلامت برای پنج بیماری صعب‌العلاج، ام.اس، دیالیزی، پیوندی، هموفیلی و تالاسمی خدمات رایگان ارائه می‌کند که کار نشان دار کردن این بیماران با همکاری پزشکان، مراکز درمانی و دارویی در حال انجام است.

مدیرکل بیمه سلامت استان اردبیل ادامه داد: ۱۰ هزار بیمار صعب‌العلاج با نشان‌دار شدن در استان اردبیل، خدمات رایگان درمانی و دارویی دریافت می کنند.
وی تصریح کرد: ۹۷ درصد هزینه‌های بیماران سرطانی و ۱۰۰ درصد هزینه‌های بیماران ام.اس را بیمه سلامت پرداخت می‌کند، همچنین در ۶ ماهه امسال ۳۲ میلیارد تومان برای بیماران دیالیزی در بخش‌های دولتی و خصوصی از بابت ارائه خدمات هزینه پرداخت کردیم.

خلیل ‌اللهی افزود: این بیماران در صورت بستری در بیمارستان‌های بخش خصوصی نیز می‌توانند از کمک هزینه‌های بیمه سلامت و مابه‌التفاوت پرداختی در این حوزه بهره‌مند شوند.
وی خاطر نشان کرد: ۳۰۰ بیمار خاص در ۱۰ ماه گذشته با تشکیل پرونده از ۱۶ میلیارد تومان کمک‌های موردی نیز بهره‌مند شدند.
مدیرکل بیمه سلامت استان اردبیل در مورد زوج‌های نابارور و حمایت از طرح جوانی جمعیت نیز اضافه کرد: تمام متخصصان زنان و زایمان زوج‌های نابارور را نشان دار کردند که در استان اردبیل ۲۲۱۳ زوج نابارور نشان‌دار شدند.
وی بیان کرد: تمام داروها و اقلام مورد نیاز آنها در گروه‌های سنی تا ۴۹ سال قابل پرداخت است و ما ۹۰ درصد هزینه‌های درمانی این زوج‌های نابارور را با قرارداد منعقد شده با مرکز قفقاز، آراد و درمان نازایی پارس‌آباد پرداخت می‌کنیم.

خلیل ‌اللهی در ادامه سخنان خود یادآور شد: سال گذشته ۱۰ میلیارد تومان و امسال در ۶ ماهه سال‌ جاری پنج میلیارد تومان بابت درمان زوج‌های نابارور پرداخت شده است.
وی از تمامی افراد نابارور در استان اردبیل خواست در صورت عدم پوشش بیمه‌ای، برای بیمه کردن خود به سامانه شهروندی مراجعه کرده و در این زمینه از خدمات مناسب و حمایت‌های بیمه سلامت بهره‌مند شوند.
خلیل ‌اللهی در ادامه سخنان خود یادآور شد: ما برای روستاییان در قالب بیمه سلامت ایرانیان ارائه خدمات می‌کنیم و بخش عمده‌ای از روستاییان نیز از خدمات رایگان بیمه‌ای بهره‌مند هستند.
وی تصریح کرد: با الکترونیکی شدن ارائه خدمات، مراجعه به ادارات و پیشخوان‌ها کاهش قابل توجهی داشته است و سازمان بیمه سلامت از طریق شماره گیری ۱۶۶۶ پاسخگوی شبانه روزی سوالات و شکایات است.
انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha