• پنجشنبه / ۴ آبان ۱۴۰۲ / ۱۸:۱۲
  • دسته‌بندی: دفاعی - امنيتی
  • کد خبر: 1402080403177
  • منبع : ارتش جمهوری اسلامی ایران

امیر سرتیپ صباحی فرد:

سایت های جدید راداری و موشکی در پدافند هوایی ارتش احداث می شود

سایت های جدید راداری و موشکی در پدافند هوایی ارتش احداث می شود

فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش از ایجاد و احداث سایت های جدید راداری و موشکی بومی این نیرو خبر داد.

به گزارش ایسنا به نقل از ارتش، امیر سرتیپ علیرضا صباحی فرد فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش امروز از برخی سایت های راداری، مواضع پدافندی و نیز سامانه سلاح های بومی که به تازگی به سازمان رزم این نیرو ملحق شده‌اند، بازدید کرد.

وی از طراحی، ایجاد و احداث سایت های جدید راداری و موشکی بومی این نیرو خبر داد و گفت: در راستای رصد، شناسایی و رهگیری کامل تر انواع پهپادها، هواپیماهای با سرنشین و نیز جنگنده های رادار گریز و بمب افکن، سایت های پدافندی با قابلیت های به روز و اشرافیت کامل طرح ریزی، احداث و آماده بهره برداری عملیاتی است.

وی ادامه داد: مواضع و سایت های پدافندی این نیرو که برخی از آنها در ارتفاع بالای ۴٠٠٠ متر از سطح دریا قرار دارند قابلیت رصد انواع پرنده ها در هر سطح مقطع راداری را دارند.

امیر سرتیپ صباحی فرد تصریح کرد: برخی از انواع رادارهای کارگزاری شده در این سایت ها به همت بخش های مختلف در پدافند هوایی و همکاری نزدیک دانشمندان جوان در شرکت های دانش بنیان انجام می شود و ان شاء الله در آینده به توان شبکه یکپارچه پدافندی افزوده می شوند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۲-۰۸-۰۶ ۱۱:۳۰

بازدید فرمانده پدافند هوایی ارتش از سایت های راداری موشکی این نیرو نشان از اهتمام توجه ایشان به دستگاه های زیرمجموعه خود است نکته حائز اهمیت دیگر اینکه پیشرفت پدافند هوایی در دستیابی به سایت های راداری وموشکی و تجهیزات به روز همراه با فناوری دنیاست و دشمن خودش هم میداند ایران با داشتن توانمندی در عرصه پدافندی و موشکی و اینکه جزو قدرت مطلق موشکی و پدافمدی در دنیا هست و کسی قادر به تجاوز به حریم کشور نیست و ادعاهای مطرح شده درمورد تهدید کشورمان پایه و اساسی ندارد و بیشتر جنبه تبلیغاتی توجیه کردن دارد و خودشان هم میدانند اگر وارد این بازی بشوند هم از لحاظ قانونی محکوم به شکست و هم در میدان سیاست بازنده اصلی هستند

avatar
۱۴۰۲-۰۸-۰۷ ۱۶:۳۶

امروزه پدافند کشور در منطقه غرب آسیا اولین هست که با بهره گیری از سامانه های وارداتی و بیش از هشتاد درصد بومی در تنوع و همچنین سطوح مختلف دارای حضوری موثر می‌باشد. بزودی با وارد شدن سامانه های پدافندی مثل آرمان و ....... این سد هوایی محکم‌تر هم خواهد شد.