• پنجشنبه / ۴ آبان ۱۴۰۲ / ۲۱:۰۶
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 1402080403233
  • خبرنگار : 50184

رئیس کانون وکلای دادگستری کرمانشاه:

تصویب قانون تسهیل کسب و کارها بدون کار کارشناسی بود

تصویب قانون تسهیل کسب و کارها بدون کار کارشناسی بود

ایسنا/کرمانشاه رئیس کانون وکلای دادگستری استان کرمانشاه تصویب قانون تسهیل کسب و کارها در خصوص نهاد وکالت از سوی مجلس شورای اسلامی را بدون انجام کار کارشناسی دانست.

سید طاهر نعلینی امروز(چهارم آبان) در نشست تخصصی حقوقی با موضوع "راهکار برون رفت از پیامدهای ناشی از تصویب قانون تسهیل در خصوص نهاد وکالت موضوع ماده ۵ مجوزهای کسب و کار"، کانون های وکلا را قدیمی ترین نهاد مدنی و باقدمت چندین دهه ای در کشور خواند و اظهار کرد: این کانون طی این سالها نقش آفرینی موثری را در تحقق دادرسی عادلانه در محاکم قضایی داشته است.

وی افزود: متاسفانه علیرغم این پیشینه و نقش آفرینی کانون های وکلا، شاهد هجمه ها و تصویب قوانین کارشناسی نشده ای هستیم که این نهاد خدمتگزار را به شیوه های مختلف آزرده می کند.

رئیس کانون وکلای دادگستری استان کرمانشاه اضافه کرد: دراین راستا، چالش های منشعب از قانون تسهیل صدور مجوز کسب و کارها کانون وکلای استان را برآن داشت تا با حضور صاحب‌نظران و فرهیختگان حوزه حقوقی و دستگاه قضایی پیامدهای آن را مورد تحلیل قرار دهیم.

در ادامه این نشست، محمدرسول قنادی رئیس کمیسیون آموزش کانون وکلای دادگستری استان نیز در سخنانی به تصویب قانون تسهیل صدور مجوز کسب و کارها و پیامدهای منفی آن بر کانون های وکلای دادگستری اشاره کرد و گفت: مجلس در طرحی عجولانه و بدون کار کارشناسی اقدام به تصویب این قانون کرد؛ درحالی که اجرای کارهای بزرگ به زمان نیاز دارد و با صرف وقت اندک نمی توان بحرانی که توسط دانشگاه ها در جذب دانشجوی حقوق به‌وجود آمده را حل کرد.

وی افزود: با این تصمیم غلط فارغ التحصیلان بیکار را به وکیل بیکار در جامعه تبدیل خواهند کرد.

رئیس کمیسیون آموزش کانون وکلای دادگستری کرمانشاه تاکید کرد: قانون تسهیل نه تنها مسیر اشتغالزایی را آسان نمی کند، بلکه خطر بزرگتری را به جامعه تحمیل می کند و نخبه زدایی به طور خاموش در جامعه اتفاق خواهد افتاد.

وی متذکرشد: این طرح به دنبال حذف شاخصه ها و معیارها برای داشتن وکلای قدرتمند و باسواد است و از آنجایی که دادرسی عادلانه حق اساسی برای عامه مردم است، بنابراین برخورداری از وکیل حرفه ای و خلاق یکی از مولفه های مهم برای همه جامعه است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha