• جمعه / ۵ آبان ۱۴۰۲ / ۰۹:۰۶
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 1402080503316
  • خبرنگار : 50176

سرپرست جهاد دانشگاهی لرستان:

نقش مولد بودن روستاها تقویت شود

نقش مولد بودن روستاها تقویت شود

ایسنا/لرستان سرپرست جهاد دانشگاهی لرستان گفت: نقش مولد بودن روستاها باید تقویت شود.

دکتر فرهاد فرامرزیان در جلسه ابلاغ تفاهم‌نامه همکاری آموزشی، علمی و پژوهشی معاونت هماهنگی امور عمرانی به جهاد دانشگاهی استان که با حضور حمزه مویدی‌نژاد مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری برگزار شد، بیان کرد: در حوزه آموزشی، مأموریت‌های پژوهش‌محور و مطالعات اجتماعی جهاد دانشگاهی آمادگی همکاری با تمامی دستگاه‌های اجرایی است.

وی ادامه داد: در لرستان وحدت خوبی در حوزه پیگیری برنامه‌های توسعه روستایی وجود دارد و کارهای بزرگی در دولت سیزدهم در جهت عمران روستایی استان انجام شده است.

این مسئول حفظ هویت روستا را نیازمند توجه به مسائل کیفی‌ دانست و افزود: نقش مولد بودن روستاها تقویت شود و در این راستا دهیاران وظایف سنگینی دارند.

سرپرست جهاد دانشگاهی لرستان اضافه کرد: آموزش هدفمند، مداوم و مناسب دهیاران یکی از اصول ارتقاء آنان بوده و در نهایت عامل کلیدی توسعه روستاها محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه این آموزش‌ها چنانچه درست و بر اساس برنامه‌ریزی و اصول انجام شود می‌تواند منشاء تحولات باشد، یادآور شد: آموزش و توانمندسازی آنان می‌تواند به عنوان یکی از اصول مهم و اساسی در مدیریت روستا و اجرای برنامه‌ها محسوب شود.

فرامرزیان خاطرنشان کرد: با آباد شدن روستاها، بسیاری از مشکلات شهرها از جمله حاشیه نشینی، فقر، فساد و آسیب‌های اجتماعی برطرف خواهد شد.

وی گفت: با توجه به تحریم‌هایی که علیه کشورمان وجود دارد، در صورت حمایت‌ از روستاییان می‌توان با این تحریم‌ها مقابله کرد.

سرپرست جهاد دانشگاهی لرستان اظهار کرد: جامعه روستایی در بخش تولید نقش بسزایی دارد و از نظر ویژگی‌های اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی، بوم شناختی و کالبدی تفاوت‌های عمده ای با جوامع شهری دارند.

فرامرزیان گفت: الگوی زندگی روستاییان متفاوت است که این موضوعات سبب شده تحقیق، تجزیه و تحلیل مسائل و مشکلات روستا امری ضروری و حائز اهمیت تلقی شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha