• جمعه / ۵ آبان ۱۴۰۲ / ۰۹:۱۶
  • دسته‌بندی: عمران و اشتغال
  • کد خبر: 1402080503322
  • خبرنگار : 71282

جزئیات مشارکت ۸ بانک در طرح مشاغل خانگی

جزئیات مشارکت ۸ بانک در طرح مشاغل خانگی

رئیس دبیرخانه ستاد ساماندهی و حمایت از مشاغل خانگی وزارت کار با اشاره به مشارکت ۸ بانک عامل در توزیع تسهیلات مشاغل خانگی گفت: امسال ۴۰۰۰ میلیارد تومان اعتبار توسط بانک مرکزی برای ایجاد و توسعه مشاغل خانگی اختصاص یافته که توسط ۸ بانک عامل توزیع و در اختیار متقاضیان مشاغل خانگی قرار داده می‌شود.

آزیتا همتیان در گفت‌وگو با ایسنا با تشریح جزئیات مشارکت بانک‌ها در طرح مشاغل خانگی اظهار کرد: همه ساله اعتبارات و تسهیلاتی که برای ایجاد و توسعه مشاغل خانگی تخصیص داده می‌شود از سوی بانک مرکزی در اختیار وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی قرار می‌گیرد.

وی افزود: امسال بانک مرکزی ۴۰۰۰ میلیارد تومان اختصاص داد و هشت بانک عامل رفاه کارگران،‌ توسعه تعاون، مهر ایران، صادرات، تجارت، ملت،‌ ملی و پست بانک که در خدمت وزارت کار هستند توزیع این منابع و تسهیلات را برعهده دارند.

وی با اشاره به انعقاد تفاهم‌نامه میان بانک رفاه کارگران و بانک مهر ایران در آخرین نشست ستاد ساماندهی و حمایت از مشاغل خانگی گفت: در حال رایزنی با بانک‌ها بر اساس مسئولیت‌های اجتماعی هستیم. بانک‌ها ابزارهای مالی متعدد، سامانه‌های فروش، پلتفرم‌ها و سکوهایی دارند که می‌توان از این ظرفیت برای مشاغل خانگی استفاده کرد.

همتیان خاطرنشان کرد: به دنبال بازارسازی مشاغل خانگی هستیم و برنامه ما تا پایان سال این است که بازار مشاغل خانگی را گسترش بدهیم.

رئیس دبیرخانه ستاد ساماندهی و حمایت از مشاغل خانگی تصریح کرد: در گذشته به مشاغل خانگی آنطور که باید توجه نمی‌شد ولی اکنون چون روند صدور مجوزها و اعطای تسهلات و اشتغال ایجادی شکوفا شده و جهش پیدا کرده مشاغل خانگی نیز مورد توجه قرار گرفته است.

وی گفت: از بانک‌ها دعوت کرده‌ایم که برای توسعه مشاغل خانگی با کمک ما بیایند و بستر عرضه و فروش محصولات خانگی را مهیا کنند.

همتیان از دستگاه‌ها و نهادها خواست تا ذیل دستورالعمل قانون مشاغل خانگی که ابلاغ می شود و رسمی است قرار بگیرند و گفت: اگر دستگاه‌ها و نهادها فرایند دادن تسهیلات و نظارت را با دستورالعمل‌های وزارت کار انجام بدهند به پایدارسازی مشاغل خانگی کمک خواهند کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۲-۰۸-۰۶ ۰۸:۱۶

گول بانک ها رو نخورید.قبلش یه حساب کتاب کنید. من هفته قبل معرفی به بانک شدم برای 250میلیون باید چیزی حدود 600پس بدیم. والا .

avatar
۱۴۰۲-۰۸-۰۷ ۰۹:۱۸

خود من 300 میلیون سپرده طرح احسان در بانک کشاورزی دارم یک سال رو رد کرده برداشته 100میلیون وام نوشته در حالی که سپرده من بیشتر از وامه خودم هم کشاورز هستم و درامدم از این راهه اصلا از کشاورزی حمایت نمیکنن

avatar
۱۴۰۲-۱۲-۱۷ ۱۴:۰۷

سال 1401 من رو معرفی کردن به بانک کشاورزی حدود آبان تشکیل پرونده دادم و کلی اذیت کردن برای ضامن رسمی تا اونم جور کردم بعد گفتن بودجه نداریم و باشه سال بعد سال بعدش بعد از کلی پیگیری فهمیدم بانک کشاورزی از لیست بانک های عامل حذف شده. رفتم برای معرفی مجدد گفتند سامانه عوض شده و باید از اول ثبت نام کنی. دوباره از اول همه کارها رو کردم و وقتی قرار شد به یک بانک دیگه معرفی کنن ، گفتند بانکا نمیدن تمام.