• جمعه / ۵ آبان ۱۴۰۲ / ۰۹:۴۲
  • دسته‌بندی: جهان ورزش
  • کد خبر: 1402080503324
  • خبرنگار : 71460

واکنش آنری به ناکامی در کسب توپ طلا بعد از بیست سال

واکنش آنری به ناکامی در کسب توپ طلا بعد از بیست سال

تیری آنری به نبردن توپ طلای ۲۰۰۳ بعد از بیست سال واکنش نشان داد.

به گزارش ایسنا و به نقل از تلگراف، هر ساله تعداد زیادی از فوتبالیست‌ها در انتظار توپ طلا هستند. این جایزه به بهترین بازیکن سال داده می‌شود. دوشنبه آتی مراسم توپ طلای ۲۰۲۳ برگزار خواهد شد اما خیلی از ستارگان جهان فوتبال، هرگز شانس کسب این جایزه را نداشتند.

تا سال ۱۹۹۵، توپ طلا تنها به بازیکنان اروپایی اهدا می‌شد و به همین خاطر، اسطوره‌هایی همچون پله،  دیگو مارادونا و انزو فراچسکولی با وجود شایسته بودن، هیچ‌گاه فرصت رقابت را در کسب این جایزه پیدا نکردند.  لادیسلاو کوبالا، یکی از ستاره‌های قرن بیستم بارسلونا که بیش از ۱۰۰ گل برای آبی‌اناری‌ها به ثمر رساند، هرگز به این عنوان دست نیافت و حتی در میان برترین‌ها نیز قرار نگرفت.

تیری آنری، مهاجم سابق باشگاه آرسنال و تیم ملی فوتبال فرانسه سال‌ها در لیگ برتر انگلیس حکمرانی می‌کرد. او سال ۲۰۰۳ شانس برد جایزه را داشت اما این عنوان به پاول ندود رسید.

این بازیکن فرانسوی قبل از مراسم توپ طلا در سال ۲۰۰۳، با زدن ۳۲ گل و ایجاد ۲۸ پاس گل، خود را در تاریخ فوتبال انگلیس نشان داد ولی ندود که توانست با یوونتوس سری آ را ببرد و در فینال لیگ قهرمانان به میلان باخت به این مهم رسید.

آنری در پاسخ به این‌که چرا در آن سال با وجود آمار بهتر توپ طلا را نبرد گفت: شما نمی‌توانید در مورد نظرات و سلیقه افراد بحث کنید. روزنامه‌نگاران برای انتخاب بهترین بازیکن رای دادند.  آن‌ها به هر کسی که می‌خواهند رای می دهند. بعضی وقت‌ها وقتی برنده یا حتی ۳ نفر برتر توپ طلا را می‌بینید تعجب می‌کنید و از خودتان می‌پرسید واقعا این بازیکنان انتخاب شدند؟

ندود پس از بردن این جایزه به گاردین گفت: من حتی خواب هم نمی‌دیدم که برنده چنین جایزه‌ای شوم. برای من تیری آنری بهترین مهاجم جهان بود. اگر رای می‌دادم به تیری رای می‌دادم.  فکر نمی‌کردم تیری آنری، پائولو مالدینی یا زین‌الدین زیدان را شکست دهم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۲-۰۸-۰۶ ۱۵:۰۸

راس میگی در پشت در کسی هست