• جمعه / ۵ آبان ۱۴۰۲ / ۰۹:۳۶
  • دسته‌بندی: قزوین
  • کد خبر: 1402080503336
  • خبرنگار : 50060

یک کارشناس مطرح کرد

ضرورت تبیین دستاوردهای استراتژیک حماسه «طوفان‌الاقصی»

ضرورت تبیین دستاوردهای استراتژیک حماسه «طوفان‌الاقصی»

ایسنا/قزوین یک پژوهشگر و فعال رسانه گفت: امروز بیش از مرثیه‌سرایی نیازمند حماسه‌سرایی از عملیات «طوفان‌الاقصی» هستیم و باید جنبه‌های موفقیت و دستاوردهای استراتژیک این حماسه را بیان کنیم.

سیدپویان حسین‌پور پنجشنبه شب چهارم آبان در سلسله نشست‌های «به افق قدس» که با موضوع بررسی ابعاد رسانه‌ای عملیات طوفان‌الاقصی توسط کانون بسیج رسانه قزوین برگزار شد، اظهار کرد: عملیات طوفان‌الاقصی عملیات چندبعدی بود و توانست در ابعاد مختلف به رژیم صهیونیستی ضربه وارد کند و تبیین غیرقابل ترمیم بودن این شکست، وظیفه اصحاب رسانه است.

وی با اشاره به ابعاد مختلف شکست رژیم اشغالگر قدس، بیان کرد: ناتوانی در شناسایی و پیشگیری این عملیات بزرگ برای رژیمی که هیمنه خاص امنیتی برای خود در دنیا تصویر کرده بود یک شکست امنیتی بزرگ است.

این پژوهشگر ادامه داد: یکی از موضوعاتی که رژیم اشغالگر به آن اصرار دارد آن است که جنگ نباید در داخل خاک آن‌ها رخ دهد و ملاحظه می‌کنیم برای اولین بار این اتفاق افتاد و نیروهای مقاومت به شکل‌های مختلف وارد سرزمین‌های اشغالی شدند.

وی خاطرنشان کرد: یکی دیگر از موضوعات مهم برای صهیونیست‌ها این است که ارتش و دستگاه امنیتی این رژیم نباید غافلگیر شوند اما در این عملیات تمام ساختار امنیتی و نظامی آن‌ها غافلگیر شد و این غافلگیری ضربه‌ای جدی به آن‌ها وارد کرد و مدیریت نظامی آن‌ها در این عملیات از هم پاشید تا جایی که مجبور شدند از ژنرال‌های آمریکایی در  استفاده کنند.

این فعال رسانه با بیان اینکه عمر سیاسی نتانیاهو به نوعی به پایان رسیده است، اظهار کرد: ساختار سیاسی رژیم صهیونیستی در این عملیات دچار فروپاشی است و در حوزه بین‌الملل نیز حیثیتی که آن‌ها تلاش داشتند کسب کنند از دست رفته و حتی برخی مقامات اروپایی‌ها و دبیرکل سازمان ملل نیز علیه کشتار رژیم صهیونیستی در غزه موضع گرفتند.

این پژوهشگر در پایان خاطرنشان کرد: فلسطینی‌ها این حجم از جنایت پس از عملیات طوفان‌الاقصی را می‌دانستند و پیش‌بینی می‌کردند اما دستاوردهای این حماسه برای آن‌ها به اندازه‌ای مهم بود که برای آن این رنج را تحمل کردند؛ بنابراین آنچه امروز برای فلسطین نیاز داریم روایت فتح، پیروزی و مجاهدت مردم غزه و فلسطین است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۲-۰۸-۰۶ ۱۰:۴۷

با اجازه اساتید چندتاشو هم من نام ببرم ... ویرانی غزه ... آوارگی میلیونها نفر زن و کودک بیگناه ... شهادت هزاران انسان بیگناه .... و آینده ای که معلوم نیست چقدر دردناک باشه ببخشید جسارت کردیم خدمت تحلیل گران پر بهای با ارزش