• جمعه / ۵ آبان ۱۴۰۲ / ۱۱:۳۹
  • دسته‌بندی: گلستان
  • کد خبر: 1402080503407
  • خبرنگار : 50039

مدیرکل ورزش و جوانان گلستان خبر داد:

برگزاری روز دوم از هفته ۱۱ کورس سوارکاری آق قلا

برگزاری روز دوم از هفته ۱۱ کورس سوارکاری آق قلا

ایسنا/گلستان مدیرکل ورزش و جوانان استان گلستان با بیان اینکه روز دوم از هفته ۱۱ کورس سوارکاری پاییزه آق قلا تا لحظاتی دیگر آغاز می‌شود، افزود: ششمین و آخرین دور این هفته ساعت ۱۶ و ۴۵ دقیقه امروز برگزار خواهد شد.

قاسمعلی برزمینی در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه دومین روز هفته یازدهم کورس سوارکاری پاییزه آق قلا از ساعت ۱۳ و ۱۵ دقیقه ظهر امروز جمعه ۵ آبان ماه ۱۴۰۲ در مجموعه سوارکاری این شهرستان آغاز شد، اظهار کرد: امروز تعداد ۶۰ رأس اسب از نژادهای ترکمن و دوخون در ۶ دور و در مسافت‌های هزار و هزار و ۶۰۰ متر شرکت می‌کنند.

وی با تأکید بر اینکه مبلغ جایزه این روز هشت میلیارد و ۷۱ میلیون ریال است، خاطرنشان کرد: پس از پایان رقابت‌ها و مشخص شدن نتیجه این هفته، مالکین، مربیان و چابک سواران اسب‌های برتر، جوایز خود را از مسئولین برگزاری مسابقات دریافت می‌کنند.

مدیرکل ورزش و جوانان گلستان برزمینی با بیان اینکه پس از پایان مسابقات، نتایج قطعی و اسامی سوارکاران و اسب‌های برنده از طریق روابط عمومی هیئت سوارکاری استان گلستان اعلام می‌شود، تصریح کرد: علاقمندان به رشته اسبدوانی می‌توانند با مراجعه به سایت https://asbdavani.org/secure/live این مسابقات را به شکل زنده تماشا کنند.

وی اضافه کرد: روز نخست هفته ۱۱ کورس اسب دوانی پاییزه شهرستان آق قلا پنج شنبه گذشته ۴ آبان ماه ۱۴۰۲ با حضور ۵۷ رأس اسب از نژادهای ترکمن، دوخون و تروبرد در ۶ دور و مسافت‌های هزار برگزار و در پایان مبلغ ۵ میلیارد و ۱۳۴ میلیون ریال جایزه نقدی به مالکان، مربیان و چابک سواران برتر اهدا شد.

برزمینی با اشاره به اینکه «آق قلا» در کنار شهرهای گنبدکاووس و بندرترکمن به عنوان یکی از شهرهای مهم در حوزه سوارکاری ایران شناخته می‌شود، افزود: رشته سوارکاری در استان گلستان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و مسابقات سوارکاری در این سه شهر با حضور پرشور تماشاگران برگزار می‌شود.

به گزارش ایسنا، مسابقات سوارکاری شامل رشته‌هایی چون اسب دوانی، چابک سواری، پرش با اسب، چوگان، درساژ (حرکات نمایشی اسب‌های تربیت شده)، شکار با اسب، رودیو (Rodeo مسابقه با اسب‌های وحشی)، اسب دوانی استقامت و رشته‌های متعدد و تماشایی دیگر است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha