• جمعه / ۵ آبان ۱۴۰۲ / ۱۴:۰۴
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 1402080503495
  • خبرنگار : 50177

یک مسئول:

گسترش همکاری علمی و تحقیقاتی دانشگاه لرستان و دانشگاه کربلا ضروری است

گسترش همکاری علمی و تحقیقاتی دانشگاه لرستان و دانشگاه کربلا ضروری است

ایسنا/لرستان رئیس دانشگاه لرستان گفت: گسترش همکاری علمی و تحقیقاتی بین دانشگاه لرستان و دانشگاه کربلا ضروری است.

علی نظری در نشست مشترک گسترش همکاری دانشکده‌های کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه لرستان با دانشکده کشاورزی دانشگاه کربلا به‌صورت مجازی برگزار شد،  در سخنانی، ایجاد بسترهای مقدماتی برای گسترش همکاری‌ها و ارتباطات علمی، پژوهشی بین دانشگاه لرستان با دانشگاه کربلا را در راستای ارتقای سطوح بین‌المللی دو دانشگاه دانست.

وی افزود: مفاد تفاهم‌نامه‌های منعقد شده بین دانشگاه لرستان و دانشگاه کربلا بایستی با اهتمام هر دو طرف به مرحله اجرای کامل برسد.

رئیس دانشگاه لرستان بر انجام تحقیقات مشترک مسئله‌محور، پایان‌نامه‌های مشترک، تبادل استاد و دانشجو و برگزاری سمینارها و همایش‌های معتبر مشترک تاکید کرد.

دانشگاه کربلا در حوزه علوم منابع طبیعی برنامه‌های تحقیقاتی متنوعی دارد

در ادامه این جلسه رئیس دانشگاه کربلای عراق گفت: دانشگاه کربلا در حوزه علوم منابع طبیعی برنامه‌های تحقیقاتی متنوعی دارد، برخی از برنامه‌های تحقیقاتی عبارتند از مطالعات زیست‌شناسی و تنوع زیستی که شامل بررسی گونه‌های حیات وحش، گیاهان، جانوران و اکوسیستم‌های مختلف در مناطق محیطی کربلا و مناطق اطراف آن است.

پرفسور عدنان تامر، مدیریت منابع آب را شامل مطالعات در زمینه مدیریت پایدار منابع آب، بهینه‌سازی استفاده از آب، حفظ کیفیت آب و مشکلات مرتبط با بحران آب و خشکسالی است را از جمله برنامه‌های تحقیقاتی دانشگاه کربلا برشمرد و گفت: هم‌چنین محیط زیست و حفاظت از منابع طبیعی که شامل بررسی تأثیرات فعالیت‌های انسانی بر محیط زیست، حفاظت از منابع طبیعی مانند جنگل‌ها، پارک‌های ملی و مناطق حفاظت شده، مدیریت پسماندها و کاهش آلودگی محیطی است نیز از دیگر برنامه‌های تحقیقاتی این دانشگاه است.

گفتنی است در این جلسه مقرر شد همکاری‌های علمی بین دانشکده منابع طبیعی  دانشگاه لرستان و دانشگاه کربلا در خصوص تحقیقات مشترک، تبادل اساتید و دانشجویان، تبادل اطلاعات و منابع، برگزاری همایش‌ها و کارگاه‌ها و به اشتراک گذاشتن نتایج تحقیقات و دستاوردهای علمی، برنامه‌های تحصیلی مشترک اتفاق بیفتند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha