• جمعه / ۵ آبان ۱۴۰۲ / ۱۴:۵۱
  • دسته‌بندی: الگوی پیشرفت
  • کد خبر: 1402080503519
  • منبع : فضای مجازی

تلاش گسترده صنعت نفت برای روایت پیشرفت برای مردم و نسل جوان

تلاش گسترده صنعت نفت برای روایت پیشرفت برای مردم و نسل جوان

همایش نخستین دوره مقدماتی تربیت و تعالی راویان پیشرفت و خدمت صنعت نفت، امروز (جمعه - پنجم آبان) با اهدای لوح و تندیس شهید نواب صفوی به شرکت کنندگان، پایان یافت.

به گزارش ایسنا، محسن حقیقی مقدم، مدیر مرکز توسعه مدیریت صنعت نفت، در روز چهارم و پایانی این همایش طی سخنانی اظهار داشت: مقام معظم رهبری درباره واژه مستضعف فرمودند این واژه را حضرت امام خمینی وارد ادبیات سیاسی ما کردند.
حقیقی مقدم یادآوری کرد: زمانی که واژه مستضعف وارد ادبیات سیاسی ایران شد تنها منظور مسلمین نبودند، بلکه امام خمینی همه کشورهای مستضعف دنیا را مورد خطاب قرار می‌دادند.
مدیر مرکز توسعه مدیریت صنعت نفت یادآوری کرد: ملت رشد کرده اما برخی از قشر جوان ما به خودباوری نرسیده‌اند؛ جوانان ما احساس می‌کنند گویا در دوران ۴۰ ساله انقلاب اسلامی هیچ پیشرفتی ایجاد نشده. بنابراین امروز زمان جهاد روایتگری است و باید دستاوردها را بازگو کنیم.
او خاطرنشان ساخت: آنچه در طول ۴۰ سال ما را رشد داد، ایمان اصیل انقلابی بود که ما را به سمت فتح قله‌های علمی گسیل داد.
مدیر مرکز توسعه مدیریت صنعت نفت بر ضرورت فعالیت جهادی در روایتگری تأکید کرد و گفت: در این میان، نباید به گونه‌ای باشد که به دلیل زحماتمان خود را طلبکار از انقلاب و نظام بدانیم. بلکه باید با روحیه جهادی به تلاش خود ادامه دهیم.
او تصریح کرد: خوشبختانه در روایت دوران هشت ساله جنگ تحمیلی فیلم‌های زیادی ساخته شد اما متأسفانه برای روایت تلاش‌ها و دستاوردهای دوران ۴۰ ساله پس از انقلاب اسلامی غفلت کردیم امروز باید این موضوع را با تلاش جهادی خود جبران کنیم.
او در تبیین جایگاه روایتگری پیشرفت و اهمیت آن اظهار داشت: گاهی با روایت شما از پیشرفت‌های کشور، مسیر زندگی یک جوان یا نوجوان تغییر می‌کند و ارزش این کار در بارگاه الهی بسیار زیاد است.
حقیقی مقدم به برخی آسیب‌ها در حوزه روایتگری اشاره کرد و گفت: هرچند برخی مسئولان در مسیر روایتگری پیشرفت ما را یاری نکنند، اما نباید ناامید شویم.

در ادامه این همایش، مرتضی شاهمیرزایی، معاون وزیر و مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی، به چشم طمع دشمنان نظام جمهوری اسلامی به کشور اشاره کرد و گفت: جمهوری اسلامی ایران از نظر جغرافیایی در منطقه ویژه قرار دارد و در عین حال دارای منابع نفتی و معدنی بسیاری است.
او تصریح کرد: به همین دلیل دشمنان چشم بسیاری به این سرزمین دوختند. اما از آنجا که اراده الهی بر موفقیت شیعیان قرار گرفته است انقلاب اسلامی ایران به رهبری امام خمینی به پیروزی رسید.
معاون وزیر به سابقه استعمار در کشور اشاره کرد و گفت: اولین چاه نفت توسط ویلیام دارسی در کشور ما حفر شد و حضور چنین شخصی در صنعت نفت ما نشان دهنده تلاش استعمار برای بهره‌کشی از ملت ایران است.
مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی از رشد این صنعت در شرایط فعلی کشور یاد کرد و گفت: در دوران انقلاب اسلامی شاهد رشد روزافزون در حوزه نفتی بودیم و این موارد باید برای مردم تبیین شود.
او خاطرنشان کرد: اولین مجتمع نفتی در سال ۴۲ در منطقه مرودشت با تولید کود شیمیایی راه‌اندازی شد، اما با پیروزی انقلاب اسلامی رشد بسیاری در صنعت نفت داشتیم.
شاهمیرزایی با بیان اینکه خودباوری آموزه‌ای از امام راحل و رهبر معظم انقلاب است، اظهار داشت: امام خمینی و رهبر معظم انقلاب به ما یاد دادند بعد از دوران جنگ باید روی پای خود بایستیم و عرصه فکری به نسل جوان و مومن انقلابی سپرده شود.
او تأکید کرد: در حالیکه شدیدترین تهدیدها علیه نظام جمهوری اسلامی وضع شده، اما نام کشور در لیست برترین‌های حوزه‌های علمی و فنآوری قرار دارد.
جلسه پرسش و پاسخ و ارائه پیشنهاد بخش دیگری از برنامه‌های آخرین روز همایش روایت پیشرفت و خدمت صنعت نفت بود که با استقبال و حضور گسترده شرکت‌کنندگان و نمایندگان دفتر استان‌ها مواجه شد.
نخستین دوره مقدماتی تربیت و تعالی راویان پیشرفت و خدمت صنعت نفت یادبود شهید سید مجتبی نواب صفوی که از دوم آبان در تهران و به همت قرارگاه روایت پیشرفت و خدمت مرکز بسیج وزارت نفت با همکاری مرکز آموزش راویان پیشرفت معاونت فرهنگی و اجتماعی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و دانشگاه جامع امام حسین(ع) آغاز شده بود، امروز (5 آبان) به کار خود پایان داد.
در پایان این مراسم از شرکت‌کنندگان حاضر در همایش با اهدای لوح و تندیس شهید نواب صفوی، تقدیر و تشکر به عمل آمد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha