• شنبه / ۶ آبان ۱۴۰۲ / ۰۹:۲۲
  • دسته‌بندی: مرکزی
  • کد خبر: 1402080603790
  • خبرنگار : 50210

آمادگی ماشین سازی اراک برای همکاری با نیروی دریایی

آمادگی ماشین سازی اراک برای همکاری با نیروی دریایی

ایسنا/مرکزی مدیرعامل ماشین سازی اراک گفت: ماشین سازی اراک توان و آمادگی همکاری با نیروی دریایی کشور را دارد.

رضا سرایی ششم آبانماه ۱۴۰۲ در جریان بازدید فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران از شرکت ماشین سازی اراک اظهار کرد: این شرکت در دوران انقلاب اسلامی و دفاع مقدس شرکتی فعال در حوزه صنایع دفاعی بوده و ۴۴ شهید و ۵۰۰ جانباز داشته و حتی در ساخت پل کراچی پاکستان نیز دو شهید تقدیم صنعت کشور کرده است.

وی با بیان اینکه ماشین سازی اراک در دوره ای که جمعیت استان یک دوم جمعیت امروز بود، ۴۵۰۰ نفر شاغل داشته اما امروز دو هزار نفر نیرو دارد، گفت: این شرکت ظرفیتی عظیم دارد و می تواند در خدمت توسعه و پیشرفت کشور باشد و قادر است که هر تجهیز صنعتی را مهندسی، طراحی، ساخت و نصب کند.

سرایی تصریح کرد: این شرکت ۵ گروه صنعتی در درون خود و ۵ شرکت در خارج از مجموعه دارد. این گروه ها در منطقه رقیب ندارند و در سه دهه آینده نیز کشور توان سرمایه گذاری چنین مجموعه صنعتی را در کشور نخواهد داشت به همین دلیل باید از این ظرفیت برای توسعه صنعتی و دفاعی کشور به خوبی استفاده کرد.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر تولید سه هزار تن تجهیزات پتروشیمی در یکی از شرکت های خارج از ماشین سازی در حال انجام است و سه شرکت دانش بنیان نیز در این عرصه فعال هستند، افزود: ساخت تجهیزات فرآیندی پتروشیمی کشور نیز در ماشین سازی انجام می شود به شکلی که امسال ۱۲ تجهیز، تولید و تحویل شده است، همچنین راکتور عسلویه نیز اردیبهشت ماه تحویل شد که حمل آن ۶ ماه زمان برد.

سرایی اضافه کرد: هفته گذشته بزرگترین برج کشور با ارتفاع ۱۳۲ متر و ۱۸۰۰ تن وزن برای عسلویه تولید شد و راکتور کرمان با وزن ۴۲۰ تن نیز در مسیر تحویل است.

مدیرعامل ماشین سازی اراک با تاکید بر اینکه این شرکت یک پیمانکار رتبه یک در حوزه راه، آب، نیروگاه، پالایشگاه، پتروشیمی و ... است و قادر است تولید هر تجهیزی را از صفر تا صد انجام دهد، گفت: این شرکت آمادگی همکاری با بخش دفاعی کشور و نیروی دریایی را دارد و توان ساخت هر نوع تجهیزی را دارد و حتی می توانیم در محل پروژه ها، عملیات تجهیز کارگاه و تولید را به انجام برسانیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha