• شنبه / ۶ آبان ۱۴۰۲ / ۰۹:۳۱
  • دسته‌بندی: علم
  • کد خبر: 1402080603797
  • خبرنگار : 30057

بی‌نیازی کشور از واردات مفصل‌های فیبر نوری از سوی دانش‌بنیان‌ها

بی‌نیازی کشور از واردات مفصل‌های فیبر نوری از سوی دانش‌بنیان‌ها

محققان یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان مستقر در منطقه ویژه اقتصادی پیام مفصل‌های فیبر نوری برای اتصال فیبرهای نوری در زیر زمین را به تولید رسانده‌اند و به گفته آنها این محصول تاکنون از ۳ کشور به ایران وارد می‌شد، ولی اکنون این شرکت نیاز داخل را تامین کرده است.

به گزارش ایسنا، حسین جردکانی، مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان مستقر در منطقه ویژه اقتصادی پیام در حاشیه تور فناورانه معاونت علمی ریاست‌جمهوری، در جمع خبرنگاران زمینه تحقیقات این شرکت را طراحی و ساخت تجهیزات پسیو فیبر نوری برای کاربردهای مخابراتی دانست و گفت: از سال ۱۳۸۸ تا ۱۳۹۲ تمام تجهیزات ساخته شده در این شرکت به صورت وارداتی از کشورهایی چون «کره»، «آمریکا» و «چین» بوده است و ما توانستیم این محصولات را در این شرکت به تولید برسانیم.

وی تعداد محصولات تولیدی این شرکت دانش‌بنیان را ۱۵ محصول عنوان کرد و یادآور شد: شرکت ما از سال ۱۳۹۷ در منطقه ویژه اقتصادی پیام مستقر شده و مواد اولیه مورد نیاز محصولات تولیدی ما از پتروشیمی‌های تبریز، گلپایگان و اراک خریداری شده است.

جردکانی مفصل‌های فیبر نوری را یکی از محصولات تولیدی این شرکت نام برد و اظهار کرد: کابل‌های فیبر نوری در اندازه‌های ۴ کیلومتر است و بیشتر از آن امکان تولید وجود ندارد؛ از این رو برای کاربردهای مخابراتی، نیاز به اتصال آنها از طریق مفصل‌های فیبر نوری است که ما در این شرکت به تولید رساندیم.

مدیر عامل این شرکت دانش‌بنیان با اشاره به مزایای این محصول، خاطر نشان کرد: این مفصل‌ها در برابر ضربات مقاوم هستند، ضمن آنکه مانع از نفوذ آب به داخل محفظه‌ می‌شوند. 

جردکانی با بیان اینکه مفصل‌های فیبر نوری به قیمت ۵۰ دلار از کره خریداری می‌شدند، افزود: هر یک عدد از نمونه تولیدی شرکت ما به قیمت یک میلیون تومان عرضه می‌شود.

وی اهمیت مفصل‌های تولید شده را مقاومت در برابر ضربات و مقاومت بالای آن در برابر فشار عنوان کرد و ادامه داد: از سال ۱۳۹۸ پروژه فیبر نوری به داخل خانه‌ها مطرح شده است که تمامی تجهیزات آن را در این شرکت به تولید رساندیم که از جمله آن می‌توان به «جعبه تقسیم فیبرنوری» اشاره کرد که بر روی دیوار نصب می‌شود. «پریز فیبر نوری» یکی دیگر از این تجهیزات است که داخل خانه‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha