• شنبه / ۶ آبان ۱۴۰۲ / ۰۹:۳۶
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 1402080603805
  • منبع : نمایندگی دانشگاه اصفهان

مسئول دبیرخانه ستاد زکات استان اصفهان:

ستادهای زکات روستایی تشکیل شود

ستادهای زکات روستایی تشکیل شود

ایسنا/اصفهان مسئول دبیرخانه ستاد زکات استان اصفهان گفت: تشکیل و تقویت ستادهای زکات روستایی ضروری است، چراکه این اقدام درآمدزایی و هزینه‌ها را تسهیل می‌کند.

حجت‌الاسلام غلامحسین رنجبر در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به وضعیت جمع‌آوری زکات، اظهار کرد: در شش‌ماهه نخست امسال بالغ‌بر هزار میلیارد ریال زکات در استان اصفهان جمع‌آوری شده که نیمی از آن مستحبی است که این مقدار زکات به محرومیت‌زدایی و رفع مشکلات نیازمندان اختصاص یافت.

وی زکات مستحبی، واجب، کفارات و فطریه را از مؤلفه‌های درآمدی این مؤلفه اسلامی بیان کرد و افزود: این میزان اعتبار در مقایسه با شش ماه اول سال گذشته ۹۰ درصد افزایش داشته است.

به گفته مسئول دبیرخانه ستاد زکات استان اصفهان، میزان درآمد کشاورزان متأثر از آب بوده که با بهبود وضعیت بارش‌ها و توزیع منابع شاهد پرداخت بیشتر زکات خواهیم بود.

وی اضافه کرد: بیشترین سهم پرداخت زکات مختص شهرستان‌های مرکز استان است که با بهبود وضعیت آب و کاشت این روند افزایشی می‌شود.

حجت‌الاسلام رنجبر با اشاره به هزینه درآمدهای سرفصل زکات، گفت: همه درآمدها در همان شهر و روستای محل کسب اعتبار هزینه می‌شود که این موضوع در شفافیت عملکرد و ایجاد انگیزه در پرداخت زکات اثر دارد.

وی محرومیت‌زدایی، کمک به نیازمندان و توسعه زیرساخت‌های عمومی در مناطق روستایی و کمتر توسعه یافته از مهم‌ترین سرفصل‌های هزینه زکات بیان کرد و خاطرنشان کرد: با توجه به مشکلات معیشتی بخش زیادی در کمک به نیازمندان صرف می‌شود.

رنجبر همچنین بر لزوم تشکیل و تقویت ستادهای زکات روستایی تأکید کرد و یادآور شد: این اقدام درآمدزایی و هزینه‌ها را تسهیل می‌کند.

وی به آموزش، اطلاع‌رسانی و بیان ضرورت جمع‌آوری زکات نیز اشاره و اظهار کرد: هرقدر مردم با این موضوع و کارکردهای درآمد اسلامی بیشتر آشنا شوند، استقبال و همکاری آنان نیز افزایش می‌یابد که همکاری سایر ادارات با کمیته امداد در این خصوص لازم است.

مسئول دبیرخانه ستاد زکات استان اصفهان برگزاری رویدادهای فرهنگی و اطلاع رسانی برای تبلیغ جمع‌آوری زکات و ایجاد اقبال عمومی را مهم دانست و گفت: همایشی امسال با همین عنوان در مرکز استان برگزار خواهد شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha