• شنبه / ۶ آبان ۱۴۰۲ / ۱۰:۲۶
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 1402080603881
  • خبرنگار : 50175

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان خبر داد:

دستگیری شکارچیان سابقه‌دار در خرم‌آباد/ مصدومیت محیط‌بان در تعقیب و گریز شبانه

دستگیری شکارچیان سابقه‌دار در خرم‌آباد/ مصدومیت محیط‌بان در تعقیب و گریز شبانه

ایسنا/لرستان مدیرکل حفاظت محیط‌زیست لرستان از دستگیری شکارچی متخلف سابقه‌دار در ارتفاعات سفیدکوه خرم‌آباد با یک رأس شکار و همچنین مصدومیت محیط‌بان یگان حفاظت محیط‌زیست استان در حین تعقیب و گریز شبانه خبر داد.

علی سالاروند امروز ششم آبان‌ماه در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: محیط‌بانان یگان اجرایی اداره‌کل با همکاری محیط‌بانان شهرستان سلسله و مسئول منطقه‌ حفاظت شده سفیدکوه خرم‌آباد در ارتفاعات این منطقه‌ موفق به دستگیری یک نفر شکارچی متخلف به همراه یک لاشه بز کوهی شدند.

وی تصریح کرد: بنابر گزارشات واصله از همیاران محیط‌زیست مبنی بر ورود شکارچیان متخلف به منطقه‌ حفاظت شده سفیدکوه خرم‌آباد پرسنل گشت اجرایی یگان حفاظت اداره‌کل با همکاری محیط‌بانان شهرستان سلسله و مسئول منطقه حفاظت‌شده سفیدکوه بلافاصله به محل موردنظر عزیمت کردند که پس از ساعت‌ها گشت و پایش و تعقیب و گریز شبانه منطقه موفق به دستگیری شکارچیان متخلف به همراه لاشه یک رأس بز کوهی شدند.

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست لرستان خاطرنشان کرد: از این شکارچیان متخلف و سابقه‌دار، یک لاشه بز کوهی شکار شده‌ به همراه یک قبضه سلاح شکاری و سایر ادوات شکار، کشف و ضبط شد.

سالاروند اضافه کرد: در حین تعقیب و گریز شبانه یکی از محیط‌بان منطقه دچار آسیب از ناحیه کتف شد که بعد از حدود دو ساعت پیاده‌روی با کتف آسیب‌دیده و تحمل درد شدید، در اولین پاسگاه محیط‌بانی این محیط‌بان خدوم توسط نیروهای زحمتکش اورژانس به بیمارستان منتقل شد و خوشبختانه با زحمت کادر پزشکی و درمان اولیه از بیمارستان مرخص شد.

چنگیز نیازی مسئول منطقه حفاظت شده سفیدکوه خرم‌آباد در خصوص پرونده قضایی متخلفین گفت: برای متخلفین پرونده‌ قضایی تشکیل و جهت سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شده است.

وی از همه دوستداران محیط‌زیست و حیات‌وحش خواست در صورت مشاهده هرگونه تخلف زیست‌محیطی با شماره تلفن گویای ۱۵۴۰ تماس بگیرند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha