• شنبه / ۶ آبان ۱۴۰۲ / ۱۱:۰۴
  • دسته‌بندی: خراسان جنوبی
  • کد خبر: 1402080603938
  • منبع : نمایندگی خراسان جنوبی

مهم‌ترین وظیفه جامعه دانشگاهی و حوزوی تبیین مسئله فلسطین است

مهم‌ترین وظیفه جامعه دانشگاهی و حوزوی تبیین مسئله فلسطین است

ایسنا/خراسان جنوبی مدرس حوزه علمیه رضویه خراسان جنوبی گفت: مهم‌ترین وظیفه جامعه دانشگاهی و حوزوی تبیین مسئله فلسطین است.

علی جان دلدار مدیر و مدرس حوزه علمیه رضویه خراسان جنوبی در گفت و گو با ایسنا، بیان کرد: دستاورد مقاومت فلسطین در جهان اسلام این است که مستقل باشیم و هیچ وقت دشمنی که دنبال نابودی است خیر خواه نخواهد بود و ارتقا نخواهد داد.

وی اظهارکرد: یک گروه کوچک که در سخت‌ترین شرایط در تحریم اقتصادی و زیر سخت‌ترین فشارها که فقط می‌توانند نفس بکشند و از هیچ امکاناتی برخوردار نیستند، چقدر غرور آفرین، عزت آفرین و امید آفرین است از اینکه با کمترین تجهیزات به جنگ با موشک و به پهپاد دشمن می‌روند.

مدیر و مدرس حوزه علمیه خراسان جنوبی بیان کرد: جهان اسلام باید استقلال را در پیش گیرد و به دستورات اسلام توجه کند و با عنایت به دستورات اسلام حتما موفق خواهد بود.

دلدار در خصوص وظیفه امت اسلام در شرایط حاضر، تصریح کرد: خداوند در قرآن کریم آیه ۳۳ سوره اسراء می فرمایند؛ «وَ لاتَقْتُلُوا النَّفْسَ الَّتِی حَرَّمَ اللهُ إِلّا بِالْحَقِّ وَ مَنْ قُتِلَ مَظْلُوماً فَقَدْ جَعَلْنا لِوَلِیِّهِ سُلْطاناً فَلا یُسْرِفْ فِی الْقَتْلِ إِنَّهُ کانَ مَنْصُوراً » و کسی را که خداوند خونش را حرام شمرده، جز به‌حق به قتل نرسانید و آن کس ‌که مظلوم کشته‌شده، برای ولیش سلطه «و حقّ قصاص» قرار دادیم، اما ‌در قتل زیاده‌روی نکند، چرا که او مورد حمایت است.

مدیر و مدرس حوزه علمیه با اشاره به اینکه ملت فلسطین دادخواهی جز مسلمانان ندارد، اظهار کرد: هر کسی به عنوان تکلیف شخصی خود باید به پا خیزد؛ بعضی از دولت‌ها می‌خواهند کاری انجام بدهند اما نمی‌توانند، بیشتر دولت‌ها هم نمی‌خواهند که کاری انجام دهند.

دلدار گفت: دست ملت‌ها باز است اینکه به پا خیزند و به هر شکل ممکن چه با حضور در صحنه‌های راهپیمایی و چه با کمک می‌توان گره‌ایی از مشکل  فلسطین باز کرد، لذا ما باید به پا خیزیم و تبیین کنیم آنچه که به سر ملت فلسطین می‌آید و مردم هوشیار باشند و با تمام وجود جان مال، آبرو و حیثیت برای دفاع از ملت فلسطین به میان بروند.

وی با اشاره به اینکه مهم‌ترین وظیفه جامعه دانشگاهی و حوزوی تبیین مسئله فلسطین است، ادامه داد: کسانی که به عنوان اشغالگر یک ملت را غصب کرده و دست به کشت و کشتار به فجیع‌ترین وضع ممکن می‌پردازند، قابل بخشش نیستند.

مدیر و مدرس حوزه علمیه خراسان جنوبی با اشاره به اینکه فرهنگ اسلام فرهنگ جهاد و مقابله با ظلم و ستم است، گفت: اسلام ظلم را در هیچ شرایطی نمی‌پذیرد.

دلدار با اشاره به اینکه یکی از مهم‌ترین وظیفه جامعه دانشگاهی و حوزوی تبیین مسئله فلسطین است، یادآور شد: کسانی که به عنوان اشغالگر زمین یک ملت را غصب و نسل‌کشی کنند، از دفاع مشروع ملت فلسطین، حمایت کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha