• شنبه / ۶ آبان ۱۴۰۲ / ۱۱:۵۹
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1402080604007
  • خبرنگار : 50160

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان زنجان خبر داد

۱۱۷۶ بازدید از واحدهای صنعتی استان زنجان در ۶ ماهه نخست امسال

۱۱۷۶ بازدید از واحدهای صنعتی استان زنجان در ۶ ماهه نخست امسال

ایسنا/زنجان مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان زنجان با اشاره به نظارت مستمر بر عملکرد واحدهای صنعتی، گفت: از ابتدای سال تا پایان فصل تابستان ۱۱۷۶ بازدید از واحدهای صنعتی استان انجام شده است.

محمدرضا یافتیان در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: در شش‌ماهه نخست امسال ۳۵۳ مجوز استقرار و ۹۶ مجوز بهره‌برداری برای واحدهای صنعتی صادر شده است که این آمارها نشان از تعامل مناسب در راستای اهداف استان برای توسعه مطابق با حفاظت از محیط‌زیست پیرامون است.

وی تصریح کرد: در این مدت ۱۶ مورد نمونه‌برداری و پایش از رودخانه‌های استان توسط کارشناسان انجام شده که نشان می‌دهد توجه به سلامت در این حوزه نیز مدنظر است ولی در این مسیر باید توجه به مسائل مختلف در همه ابعاد مورد توجه قرار گیرد چرا که در حفاظت و پیشگیری از آلودگی رودخانه‌ها خیلی از دستگاه‌های اجرایی دخیل هستند.

این مسئول به پایش آزمایشگاه‌های معتمد در استان نیز اشاره کرد و یادآور شد: در این مدت ۱۱ مورد پایش انجام شده است و همچنین پایش‌های مکان‌های دفن زباله شهری ۱۳ مورد و ۶۸ مورد نیز پایش محل‌های دفن زباله روستایی توسط کارشناسان محیط‌زیست استان انجام شده است.

یافتیان به تعداد روزهای آلوده هوا در استان نیز اشاره کرد و گفت: در ۶ ماه اول سال ۸۸ روز هوای پاک به ثبت رسیده است، ۳ روز ناسالم برای گروه‌های حساس و یک روز هم هوای ناسالم برای همه گروه‌های بوده است.

وی با بیان اینکه محیط‌زیست متعلق به همه آحاد جامعه است، ادامه داد: در حوزه محیط‌زیست همه باید پای کار باشند و در این راستا به همراهی عموم مردم نیاز داریم و معتقدیم حساسیت حفظ محیط‌زیست باید به شهروندان منتقل شده و رسانه‌ها نیز می‌توانند در زمینه فرهنگ‌سازی محیط‌زیستی نقش ارزنده‌ای ایفا کنند.

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان زنجان با اشاره به اینکه مسائل محیط‌زیستی باید به طور مکرر مطرح شود، عنوان کرد: معتقدیم نباید نسبت به محیط‌زیست که حق‌الناس و بیت‌المال و به نوعی امانتی در دست بشر است، خیانت شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha