• شنبه / ۶ آبان ۱۴۰۲ / ۱۱:۵۹
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1402080604008
  • خبرنگار : 50107

رئیس شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان خبرداد

رتبه اول شورای گفت‌وگوی خراسان رضوی در نسبت دستاوردها به مصوبات

رتبه اول شورای گفت‌وگوی خراسان رضوی در نسبت دستاوردها به مصوبات

ایسنا/خراسان رضوی رئیس دبیرخانه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی خراسان رضوی گفت: شورای گفت‌وگوی استان در سال ۱۴۰۱ در نسبت دستاوردها به مصوبات رتبه اول را داشته؛ یعنی بیشترین مصوبات و به همان نسبت نیز بیشترین دستاوردها را داشتیم.

علی‌اکبر لبافی امروز ۶ آبان‌ماه، در یکصدوهشتمین جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی خراسان رضوی که در محل اتاق بازرگانی برگزار شد، اظهار کرد: بسته ۲۹ بندی توافقات مالیاتی در یکصدوششمین جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان تهیه و به رئیس سازمان مالیاتی تقدیم شد. پنج موضوع خدمت ایشان مطرح و قرار شد دیگر موضوعات در نشستی بین نمایندگان شورا و سازمان مالیاتی کشور ارائه شود.

وی افزود: در این زمینه دو جلسه در تهران داشتیم و یک جلسه نیز این هفته برگزار می‌شود. در خصوص ۱۷ بند توافق کردیم که از این تعداد ۳ بند اجرایی شده و آثار بسیار خوبی در حوزه اقتصادی استان و کشور خواهد داشت. یک بند در خصوص ماشین‌آلات بود که قبلا ضمانت‌نامه ارائه می‌شد اما درخواستمان این بود به چک تبدیل شود که ابلاغ شد. همچنین اختلاف نظری در خصوص معافیت مالیاتی شرکت‌های دانش‌بنیان خارج از سرزمین اصلی پارک علم و فناوری وجود داشت.

لبافی ادامه داد: مورد بعدی تناقضی در ماده ۱۰۱ قانون مالیات‌های مستقیم بین حقوق‌بگیران و مشاغل بود که برای حقوق‌بگیران ۱۲۰ میلیون تومان و برای مشاغل ۴۲ میلیون تومان معافیت در سال تعیین شده بود و سازمان امور مالیاتی یکسان‌سازی را در نظر داشت. اگر بتوانیم در دستگاه‌های دیگر نیز مسئولان ملی را دعوت کنیم، به خصوص بخش‌هایی که فرامین مالی زیادی دارند، می‌تواند موفقیت‌آمیز باشد.

رئیس دبیرخانه شورای گفت‌وگوی دولت وبخش خصوصی استان بیان کرد: اخذ ۱۰ درصد کرایه حمل از ناوگان خارجی در یکصدوچهارمین جلسه شورای گفت‌وگو مطرح شد که درمورد آن اختلاف نظراتی وجود داشت. مغایرت‌هایی در تعیین مبدا حمل مطرح بود و مبدا حمل محل کشور سازنده تلقی می‌شد، همچنین شفاف‌سازی وجود یا عدم وجود ناوگان ایرانی و واردات کالا در محل ثبت سفارش نیز مطرح بود که این موضوعات پیگیری شده و به سازمان راهداری کشور ابلاغ شد. سازمان از چهار بند پیشنهادی ما سه بند را قبول کرد.

وی در خصوص ارزیابی عملکرد شورای گفت‌وگوی استان در سال ۱۴۰۱ تصریح کرد: شورای استان‌ها همیشه در پنج شاخص ارزیابی می‌شود و نظام ارزیابی بسیار قوی دارد. خلاصه ارزیابی‌ها برای رئیس‌جمهور، استانداران و روسای اتاق‌ها در نیمه هر سال ارسال می‌شود. تشکیل جلسات با حضور استانداران و نمایندگان سه قوه مهم بوده و وظایف شورای استان و وظایف دبیرخانه شورا نیز اهمیت دارد. ما در چند سال گذشته همواره جزو پنج استان برتر کشور بودیم.

لبافی خاطرنشان کرد: به لحاظ تشکیل جلسات باید ۱۲ جلسه با حضور استاندار داشته باشیم یعنی هر ماه یک جلسه اما ما ۱۰ جلسه در سال ۱۴۰۱ داشتیم، بنابراین در رده‌های اول قرار نگرفتیم. در نسبت حضور استاندار به تعداد جلسات تکلیفی باز هم در رده‌های اول و دوم قرار نداریم. از نظر وضعیت حضور نمایندگان دستگاه قضایی استان، تقریبا در همه جلسات حضور داشتند.

رئیس دبیرخانه شورای گفت‌وگوی خراسان رضوی اضافه کرد: علی‌رغم اینکه نمایندگان مجلس قانون‌گذار هستند و به آن‌ها تکلیف شده است که در این جلسه حضور داشته باشند؛ در زمینه حضور این افراد وضعیت مناسبی نداریم. شورای گفت‌وگوی استان در سال ۱۴۰۱ در نسبت دستاوردها به مصوبات رتبه اول را داشته؛ یعنی بیشترین مصوبات و به همان نسبت نیز بیشترین دستاوردها را داشتیم. در عملکرد شوراهای استانی در جمع سه استان اول قرار داریم و امتیاز ما ۹۷.۷۵ است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha