• شنبه / ۶ آبان ۱۴۰۲ / ۱۲:۵۱
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1402080604091
  • خبرنگار : 71415

گفتگوی تلفنی رئیس جدید مجلس نمایندگان آمریکا با نتانیاهو

گفتگوی تلفنی رئیس جدید مجلس نمایندگان آمریکا با نتانیاهو

رئیس جدید مجلس نمایندگان آمریکا چند روز بعد از انتصابش در این سمت با نخست وزیر رژیم صهیونیستی گفتگوی تلفنی برقرار کرد تا حمایتش از این رژیم را ابراز کند.

به گزارش ایسنا، مایک جانسون، رئیس جدید مجلس نمایندگان آمریکا چند روز بعد از آنکه با حمایت هم‌حزبی‌های جمهوریخواهش به این سمت انتخاب شد در پستی در شبکه اجتماعی «ایکس» گفت، با بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی گفتگوی تلفنی داشته است.

او در این پستش مدعی شد: «مجلس نمایندگان آمریکا در کنار اسرائیل می‌ایستد و من بر حمایت قدرتمند خود از آن تاکید مجدد کردم.»

این در حالی است که مایک جانسون اخیرا در مصاحبه‌ای از جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا خواست در بودجه ۱۰۰ میلیارد دلاری درخواستی اخیرش نزد کنگره آمریکا، بخش کمک به اوکراین را از بخش کمک به رژیم صهیونیستی به دلیل نگرانی از عدم حمایت جمهوریخواهان از کمکهای برای کی‌یف تفکیک کند.

جانسون در مصاحبه با فاکس نیوز اظهار کرد: «من به کارمندان کاخ سفید امروز گفتم، اتفاق نظر موجود در میان جمهوریخواهان مجلس نمایندگان این است که ما باید این دو مساله را از یکدیگر تفکیک کنیم.»

این بودجه درخواستی بایدن شامل ۱۴ میلیارد  دلار کمک به رژیم صهیونیستی در ارتباط با جنگش با حماس و ۶۱ میلیارد دلار کمک برای ارتش اوکراین در رابطه با جنگ این کشور با روسیه در کنار اعتبارات دیگری برای امنیت مرزی آمریکا و پشتیبانی از تایوان است.

کمک به اوکراین اخیرا در کنگره آمریکا به مساله هر چه مناقشه برانگیزتری تبدیل شده است. جمهوریخواهان مجلس نمایندگان آمریکا اخیرا قبل از آنکه این مجلس در خاتمه ماه سپتامبر یک بودجه موقت را برای جلوگیری از تعطیل شدن سازمانهای دولت بایدن تصویب کند، قسمت کمکهای واشنگتن برای کی‌یف را از این بوجه کنار گذاشتند.

جانسون اظهار کرد، همچنان از اوکراین در جنگ در  برابر روسیه حمایت می‌کند اما مجلس نمایندگان باید به روی محدود کردن هزینه‌ها متمرکز شود.

جانسون ادعا کرد: «هم اکنون ما نمی‌توانیم اجازه دهیم ولادیمیر پوتین در اوکراین پیروز شود زیرا من معتقد نیستم که او در آنجا متوقف شود و این پیروزی احتمالا چین را تشویق و توانمند خواهد کرد تا احتمالا علیه تایوان اقدام کند. ما این نگرانی‌ها را داریم.»

او گفت: «ما قصد نداریم آنها را رها کنیم. اما ما مسئولیت داریم که از خزانه ارزشمند مردم آمریکا محافظت کنیم. و ما باید اطمینان حاصل کنیم کاخ سفید به مردم تا حدی به مردم از بابت دلارهای بودجه پاسخگو باشد.»

او از برنامه دولت بایدن در قبال جنگ اوکراین انتقاد و عنوان کرد، کاخ سفید «پایان بازی» را در قبال ادامه حمایت‌ها از اوکراین تعیین نکرده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha