• شنبه / ۶ آبان ۱۴۰۲ / ۱۵:۰۶
  • دسته‌بندی: جهاد دانشگاهی
  • کد خبر: 1402080604268
  • منبع : جهاد دانشگاهی

رئیس سازمان جهاد دانشگاهی تهران:

واکنش کشورهای اسلامی در قبال عملیات کودک‌کش اسرائیل یک فریضه قطعی است

واکنش کشورهای اسلامی در قبال عملیات کودک‌کش اسرائیل یک فریضه قطعی است

رئیس سازمان جهاددانشگاهی تهران با اشاره به تحولات اخیر در منطقه و سرزمین‌های اشغالی متعاقب نسل‌کشی و کشتار گسترده مردم غزه و غیرنظامیان فلسطینی توسط رژیم صهیونیستی، گفت: کشورهای اسلامی و عربی باید با بهره‌گیری از همه امکانات سیاسی و اقتصادی خود، اسرائیل کودک‌کش را وادار به توقف حمله به مناطق مسکونی، درمانگاه‌ها و بیمارستان‌ها کنند. این مسأله برای کشورهای مسلمان یک واجب و فریضه قطعی است.

به گزارش ایسنا، دکتر جمال رحیمیان با بیان این‌که در قبال حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی نقش و عملکرد کشورهای اسلامی و عربی می‌تواند بسیار تأثیرگذار باشد، اظهار کرد: بی‌تردید همه در برابر تاریخ در قبال این حملات شرمنده خواهند بود! نکته مهم دیگر این‌که بی‌شک آمریکا، انگلیس، فرانسه و دولت‌های حامی رژیم جنایتکار صهیونیستی در قطره قطره خون مظلوم‌ترین مردم تاریخ شریک و سهیم هستند! و فردای تاریخ جز سرافکندگی و شرمساری میراثی برای آیندگان خود باقی نخواهند گذاشت.

وی با بیان این‌که حقیقتاً دیدن صحنه‌های بمباران‌ها از سیمای جمهوری اسلامی ایران فرد را  به‌شدت متاثر می‌کند، افزود: دنیا باید شرمنده باشد که نظاره‌گر چنین جنایت و نسل‌کشی است و سکوت کرده است.

رئیس سازمان جهاددانشگاهی تهران با بیان این‌که طبق آمار اعلام شده، شمار شهدا به بیش از ۷۰۰۰ نفر  رسیده است، افزود: وحشیگری این رژیم روی هیتلر و سایر جانیان تاریخ را سفید کرد. این حملات در حقیقت «نسل‌کشی» و «جنایت جنگی» محسوب می‌شود.

رحیمیان با بیان این‌که حملات وحشیانه بیانگر عمق شکست رژیم اشغالگر صهیونیستی است، تصریح کرد: این رژیم جنایت‌کار در طول ۲۰ روز گذشته طبق اعلام رسانه‌ها بیش از ۱۲هزار تن بمب بر سر مردم مظلوم فلسطین ریخته است که اوج شقاوت آن در هدف قرار دادن بیمارستان المعمدانی بود که در آن قریب به هزار نفر از کودکان، زنان و مردان سالخورده را به‌طرز وحشیانه به شهادت رساند.

وی افزود: چون که رژیم صهیونیستی غالباً از رویارویی با رزمندگان جبهه مقاومت پرهیز دارد، متأسفانه پس از عملیات طوفان‌الاقصی حملات ناجوانمردانه‌ای را علیه مردم مظلوم غزه آغاز کرد.

به صحنه آمدن ملت‌های منطقه و جهان از دستاوردهای طوفان‌الاقصی و حوادث پس از آن بود

رئیس سازمان جهاد دانشگاهی تهران با بیان این‌که یکی از دستاوردهای طوفان‌الاقصی و حوادث پس از آن به صحنه آمدن ملت‌های منطقه و جهان بود، خاطرنشان کرد: افکار عمومی دنیا به‌ویژه ملت‌های مسلمان به نفع ملت مظلوم فلسطین شکل گرفت. بعید است دولت‌ها در کشورهای عربی و اسلامی بتوانند در کوتاه‌مدت مجدداً موضوع عادی‌سازی روابط با رژیم اشغال‌گر قدس را دنبال کنند.

رحیمیان با بیان این‌که بی تردید این عملیات بی‌نظیر و افتخارآفرین علاوه بر تقویت جدی روحیه جبهه مقاومت و مصمم کردن این جبهه برای تداوم مبارزه با رژیم صهیونیستی، برای این جبهه در کل دنیا تولید قدرت کرد، افزود: البته عملیات دقیق و برنامه‌ریزی شده طوفان‌الاقصی توانست همه محاسبات و ادعاهای نفوذناپذیر رژیم صهیونیستی را در هم بریزد.

وی در پاسخ به این پرسش که سرنوشت عادی‌سازی روابط برخی کشورها با رژیم صهیونیستی پس از تحولات اخیر را چگونه ارزیابی می‌کنید؟، افزود: بی‌تردید این عملیات بی‌نظیر و افتخارآفرین علاوه‌بر تقویت جدی روحیه جبهه مقاومت و مصمم کردن این جبهه برای تداوم مبارزه با رژیم صهیونیستی، برای این جبهه در کل دنیا تولید قدرت کرد و سبب به هم خوردن توازن قدرت در منطقه غرب آسیا به نفع جریان مقاومت شد.

رحیمیان یادآور شد: با وقوع چنین عملیات مهمی، جریان ذلیلانه سازش و عادی‌سازی روابط با رژیم کودک‌کش اسرائیل قطعاً به حاشیه می‌رود و دست‌کم برای مدت مدیدی منزوی خواهد شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha