• شنبه / ۶ آبان ۱۴۰۲ / ۱۶:۵۱
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 1402080604379
  • خبرنگار : 50650

جشنواره گل نرگس، آذرماه در شهرستان خفر برگزار می‌شود

جشنواره گل نرگس، آذرماه در شهرستان خفر برگزار می‌شود

ایسنا/فارس مدیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان خفر فارس از برگزاری جشنواره گل نرگس طی یک ماه آینده در این شهرستان خبر داد.

علی اصغر طاهری باب اناری، مدیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان خفر فارس در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، از برگزاری جشنواره گل نرگس طی یک ماه آینده توسط میراث‌فرهنگی، گردشگری، صنایع‌دستی این شهرستان خبر داد و گفت: این جشنواره به مدت یک الی سه روز برگزار می‌شود و در آن گل نرگس، صنایع‌دستی و محصولات خانگی به فروش می‌رسد.

وی با بیان اینکه سالانه در این شهرستان ۳ جشنواره و ۲ یادمان آیین مذهبی برگزار می‌شود، گفت: بانوان توانمند و کارآفرین در این مراسم‌ها شرکت می‌کنند.

مدیر میراث فرهنگی شهرستان خفر تصریح کرد: آموزش‌های مربوط به صنایع‌دستی در این شهرستان ارائه می‌شوند که شرکت‌کنندگان بعد از پذیرش در آزمون، گواهی مهارت، کارت شناسایی و پروانه تولید انفرادی را دریافت خواهند کرد تا بتوانند از تسهیلات تبصره ۱۶ و ۱۸ استفاده کنند.

طاهری باب اناری بیان کرد: تاکنون تقریباً به ۵۰ نفر گواهی مهارت و بیش از ۲۰ کارت پروانه تولید انفرادی و ۱۰ کارت شناسایی ارائه شده و در حال حاضر یک کارگاه گروهی تشکیل شده است.

وی با اشاره به اینکه اقداماتی که بانوان انجام می‌دهند در قالب صنایع‌ دستی است، تصریح کرد: محصولات صنایع‌دستی که بانوان در خانه تولید می‌کنند و جزو مشاغل خانگی حساب می‌شود که شامل اقلام چوبی، عروسک بافی، سبدبافی، حصیربافی، قلاب‌دوزی و تابلوفرش می‌شود.

مدیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان خفر فارس یادآور شد: روز گذشته بزرگ‌ترین جشنواره گردشگری به مناسبت روز خاوران با همکاری اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان خفر، شهرداری و شورای اسلامی شهر خاوران و کمیته برگزاری نکوداشت هفته خاوران در سطح استان فارس همزمان با برداشت دو محصول کشاورزی انار و خرما برگزار شد.

به گفته وی در این مراسم عرضه محصولات خانگی شامل آش‌های محلی، موسیقی محلی، بازی‌های بومی محلی و طبخ غذاهای سنتی در شهرستان خفر و صنایع‌دستی  این شهرستان در ۳۰ غرفه انجام شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha