• یکشنبه / ۷ آبان ۱۴۰۲ / ۱۰:۰۰
  • دسته‌بندی: رسانه دیگر
  • کد خبر: 1402080704668
  • منبع : یادداشت

سپری که شکست!

سپری که شکست!

اتفاق عجیبی افتاده؛ رخدادی که تا قبل از هفتم اکتبر ۲۰۲۳ تصورش هم برای خیلی ها آسان نبود؛ بسیاری هنوز متوجه اش نیستند و عده ای هم که فهمیده اند نمی‌خواهند باور کنند؛ این اما یک واقعیت است؛ واقعیتی که آمریکا و اسرائیل باید کم کم آن را بپذیرند و خود را برای تبعاتش آماده سازند.

‏ به گزارش ایسنا، عبدالرحیم انصاری یادداشتی با عنوان «سپری که شکست» را در کانال خود در ایتا منتشر کرده که در ادامه می‌خوانید:

برای اولین بار غرب در کنترل افکار عمومی جهان و کانالیزه کردن اخبار با ابزار رسانه شکست میخورد، و مظلومیت فلسطین علیرغم تلاش برای بایکوت کردنش عالم گیر میشود. بیش از شکستی که اسرائیل در میدان متحمل شده، انعکاس واقعیتِ اوضاع در غزه و فلسطین اشغالی حالشان را گرفته است.

رژیمی که سالهای سال با پشتیبانی بنگاه های اصلیِ خبرپراکنی در دنیا مظلوم نمایی میکرد و با پنهان شدن در پشت یک واقعه مبهم تاریخی که بسیاری متفکران آن را ساختگی میدانند، به تجاوز و آپارتاید و اشعالگری ادامه میداد، حالا در نظرِ قاطبه مردم دنیا به منفورترین حکومت بدل شده است.

حوادث غزه به قدری دردناک است که زبان از توصیفش عاجز می ماند، اما باید بپذیریم این مظلومیت امروز بسیار قدرتمند تر از موشک های عیاش ۲۵۰ و کورنت و کاتیوشا برای غزه عمل میکند. اسرائیل البته این را متوجه شد اما دیشب که زیرساخت های مخابراتی غزه و ارتباطات اینترنتی را مختل کرد، دیگر دیر شده بود.

نظیر موجی که برای حمایت از فلسطین ایجاد شده را قبلا جهان هیچ وقت به خود ندیده بود؛ ملت ها به یقین رسیده اند اسرائیل و حامیانش باطل، و فلسطین و هوادارانش طرف حق ایستاده اند؛ در چنین شرایطی تلاش رسانه های غربی برای بهبود وضعیت اسرائیل به دست و پا زدن در باتلاقی عمیق میماند که راهی برای نجات از آن وجود ندارد.

فلسطینی ها اما این موضوع را درک کرده و ضمن مقاومتی بی نظیر، در حال مدیریت جو روانی و رسانه ای در داخل و خارج اند. امروز بیست و یکمین روز از عملیات موفق طوفان الاقصی است؛ هیمنه نظامی و اطلاعاتی اسرائیل در هم شکسته، بیش از ۱۴۰۰ کشته [طبق آمار خودشان] و بالغ بر ۳۰۰ اسیر داده اند؛ حدود ۳۵ شهرک اطراف مرزهای غزه و لبنان کاملا تخلیه شده اند، شرایط جنگیِ ادامه داری که افقی برای پایانش هم وجود ندارد بر سرزمین های اشغالی حاکم است؛ اختلاف در کابینه نتانیاهو بالا گرفته، و اعتراض خانواده اسرای اسرائیلی که هر روز تظاهرات میکنند هم قوز بالا قوز شده است.

اسرائیل عملا شکست خورده، و هیچ دستاوردی هم نداشته است، و اگر دست روی دست بگذارد با جنگی فرسایشی که رژیم را برای مدت نامعلومی در برزخ نگه میدارد مواجه میشود؛ از آن سو توان حمله زمینی و یکسره کردن کار حماس را هم ندارد؛ از این طرف حملات وحشیانه هوایی اش حیثیتی در دنیا برایش نگذاشته و جهانیان بیش از پیش از رژیم اشعالگر متنفر میشوند.

این در حالی است که دیگر کاری از فاکس نیوز و CNN و BBC هم بر نمی آید چون سپر رسانه ای اسرائیل شکسته است و امروز مظلومیت قوی ترین سلاح اهالی غزه درمقابل این رژیم بی رحم به حساب می آید؛ این موضوعِ کوچکی نیست؛ یک اتفاق بزرگ، موثر و بی سابقه است؛ مصداق عینیِ پیروزی خون بر شمشیر را حالا میشود در غزه مشاهده کرد، و دنیا اکنون به دو بخش تقسیم شده: ملت های آزاده در مقابل اسرائیل و معدود دولت های ستمگری که از آن حمایت میکنند!

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha