• یکشنبه / ۷ آبان ۱۴۰۲ / ۱۰:۵۳
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1402080704731
  • خبرنگار : 30147

مدیر شبکه بهداشت و درمان زبرخان مطرح کرد

کاهش شنوایی؛ مهمترین بیماری شاغلین صنایع زبرخان

کاهش شنوایی؛ مهمترین بیماری شاغلین صنایع زبرخان

ایسنا/خراسان رضوی مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان زبرخان گفت: کاهش شنوایی، مهمترین بیماری شناسایی شده در بین شاغلین صنایع این شهرستان است.

حامد سلیمانی در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: پس از معاینات انجام شده مشخص شد که کاهش شنوایی، فشار خون بالا و دیابت به ترتیب از جمله بیشترین بیماری‌ها در بین شاغلین صنایع این شهرستان است.

وی در همین خصوص از افزایش دو برابری خدمات ارائه شده طب کار در فصل تابستان نسبت به بهار ۱۴۰۲، توسط مرکز معاینات سلامت شغلی شهرستان زبرخان خبر داد.

سلیمانی خاطرنشان کرد: طی ۳ ماهه‌ دوم ۱۴۰۲، بیش از ۲۵۰۰ خدمت به ۶۱۸ نفر از شاغلین صنایع، کارگاه‌ها، سازمان‌ها و... شهرستان زبرخان ارائه شده است که نسبت به فصل گذشته شاهد افزایش دو برابری ارائه خدمات توسط مرکز معاینات سلامت شغلی شهرستان هستیم.

وی بیان کرد: پایش سلامت کارگران و آموزش آنان در خصوص بیماری‌های ناشی از کار یکی از دغدغه‌های مهم شبکه بهداشت و درمان شهرستان زبرخان است، به همین منظور با افزایش نظارت و بازرسی کارشناسان بهداشت حرفه‌ای شبکه شاهد ارتقاء شاخص معاینات طب کار در شهرستان هستیم.

مدیر شبکه بهداشت و درمان زبرخان ۳۷ مورد کاهش شنوایی شغلی، ۲۱ مورد فشار خون بالا و ۱۷ مورد دیابت را از جمله بیماری‌های شناسایی شده شاغلین صنایع در این مرکز اعلام کرد.

وی در ادامه از پایش و اندازه‌گیری عوامل زیان‌آور محیط کار در کارگاه‌های بهداشت حرفه‌ای شهرستان زبرخان خبر داد و گفت: در حال حاضر ۹۰۰ واحد کارگاهی با جمعیت بالغ‌بر ۷۰۰۰ نفر نیروی کار در زبرخان مشغول به فعالیت هستند که ۹۰ درصد کارگاه‌ها و صنایع در ۶ ماهه اول امسال خدمات و آموزش‌های لازم را در زمینه بهداشت حرفه‌ای دریافت کرده‌اند.

سلیمانی تصریح کرد: تلاش در راستای ایجاد محیط کار سالم و تأمین سلامت شاغلین در کارگاه‌ها با توجه به خطراتی که آنان را تهدید می‌کند هدف اصلی واحد بهداشت حرفه‌ای است، زیرا ما حصل این تلاش وجود نیروی کار سالم و جلوگیری از تحمیل بار اقتصادی برای کشور در صورت سلامت نیروی کار خواهد بود.

وی بیان کرد: تعیین میزان مواجهه کارکنان با هر یک از عوامل زیان‌آور محیط کار و اندازه‌گیری‌های دقیق عوامل زیان‌آور، امر مهمی است که نتایج آن می‌تواند تصمیم گیری‌های صحیح در کاهش میزان مواجهه، حفظ و ارتقاء سلامت کارکنان شاغل را به همراه داشته باشد.

مدیر شبکه بهداشت و درمان زبرخان خاطرنشان کرد: هدف از اجرای پایش عوامل زیان‌آور، دستیابی به مقادیر واقعی و مقایسه آنها با استانداردها و همچنین کاهش مدت زمان مواجهه با عوامل زیان‌آور از جمله نور، ارتعاش، میدان‌های مغناطیسی، صوت و ...و رسیدن به شرایط مناسب و استاندارد محیط کار است.

وی اهمیت بهداشت محیط در جامعه را مهم دانست و گفت: اگر فعالیت‌های بهداشت محیط در جامعه نباشد، پیشگیری از بیماری‌ها هم انجام نخواهد شد.

مدیر شبکه بهداشت و درمان زبرخان در ادامه از شناسایی ۲۰۳ بیمار جدید دیابتی، فشار خونی و دارای چربی خون، از ابتدای طرح غربالگری فشار خون در این شهرستان خبر داد و گفت: این طرح از ۲۶ مهرماه در سه منطقه قدمگاه، خرو و بوژمهران، توسط ۴ تیم از پرسنل این شبکه در حال اجرا است که در ساعات اداری با مراجعه به درب منازل، شهروندان این مناطق را از نظر بیماریهای قلبی و عروقی پایش می‌کنند.

وی بیان کرد: با توجه به اینکه اجرای این طرح تا ۱۰ آبان ماه در این مناطق ادامه دارد، از همشهریان عزیز درخواست داریم در این طرح شرکت فعال داشته و با پرسنل این شبکه همکاری لازم را داشته باشند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha