• یکشنبه / ۷ آبان ۱۴۰۲ / ۱۱:۰۲
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1402080704742
  • خبرنگار : 71129

ترکیه: برخلاف ادعای کوهن، دیپلمات‌های اسرائیلی ۱۰ روز است که رفته‌اند

ترکیه: برخلاف ادعای کوهن، دیپلمات‌های اسرائیلی ۱۰ روز است که رفته‌اند
الی کوهن

یک منبع در وزارت خارجه ترکیه در واکنش به ادعاهای وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی گفت که دیپلمات‌های صهیونیست از جمله ایریت لیلیان، سفیر این رژیم در آنکارا ۱۰ روز پیش ترکیه را ترک کردند.

به گزارش ایسنا، اظهارات این منبع مطلع در حالی مطرح می‌شود که تل‌آویو در پی ادامه اعتراضات و انتقادهای آنکارا علیه عملیات مرگبار رژیم صهیونیستی در غزه گفت که تمام دیپلمات‌هایش را از ترکیه فراخوانده است.

به گزارش شبکه خبری سی.ان.ان، الی کوهن، وزیر خارجه رژیم صهیونیستی در پیامی در شبکه اجتماعی ایکس (توئیتر سابق) نوشت، روابط ترکیه و رژیم صهیونیستی در حال ارزیابی مجدد است. وی در ادامه گفت: «با توجه به اظهارات مطرح شده از سوی دولت آنکارا، من به تمامی دیپلمات‌ها دستور داده‌ام تا با هدف ارزیابی مجدد روابط میان دو طرف، ترکیه را ترک کنند.»

ادعای الی کوهن درباره دستور خروج دیپلمات‌های صهیونیست از ترکیه در حالی مطرح می‌شود که یک منبع آگاه به خبرگزاری آناتولی گفت: «در حال حاضر هیچ دیپلمات اسرائیلی در ترکیه وجود ندارد. آنها قبلا کشور ما را ترک کردند. در ۱۸ اکتبر در یادداشتی که برای وزارتخانه ما ارسال شد، آمده بود که آنها در ۱۹ اکتبر ترکیه را به دلایل امنیتی ترک خواهند کرد. درک اینکه کوهن به چه کسی دستور بازگشت داده، دشوار است.»

روز پنجشنبه رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه گفت که حملات علیه غزه دیگر از مرحله «دفاع از خود» گذشته و اکنون به منزله سرکوب، قتل‌عام، اقدامات وحشیانه و خشونت است. همچنین روز شنبه رئیس جمهوری ترکیه در جمع حامیان فلسطین که در استانبول گردهم آمده بودند، گفت، آنها باید این تجمع را با این عزم و اراده ترک کنند که هرگز اجازه ندهند غزه‌های جدید ظهور کنند.

بامداد امروز یکشنبه در ادامه تجاوزات رژیم صهیونیستی به نوار غزه برای بیست و سومین روز، ده‌ها تن شهید و صدها تن دیگر مجروح شدند. تجاوز به نوار غزه بیش از ۸۰۰۰ شهید، ۱۹ هزار و ۷۴۳ زخمی و ۱۸۰۰ مفقود و تخریب منازل و ساختمان‌های مسکونی بر سر ساکنان آن را بر جای گذاشته و همچنین راه‌های اصلی و فرعی و زیرساخت‌ها در مناطق مختلف غزه تخریب شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha