• یکشنبه / ۷ آبان ۱۴۰۲ / ۱۲:۲۳
  • دسته‌بندی: چهارمحال و بختیاری
  • کد خبر: 1402080704866
  • خبرنگار : 50123

تدوین اطلس رسانه‌ای چهارمحال‌وبختیاری مصوب شد

تدوین اطلس رسانه‌ای چهارمحال‌وبختیاری مصوب شد

ایسنا/چهارمحال و بختیاری مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال‌وبختیاری با اشاره به برگزاری چهل و سومین نشست شورای اطلاع‌رسانی این استان، گفت: تدوین اطلس رسانه‌ای به‌منظور رصد وضعیت رسانه در استان با محوریت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و در همراهی دیگر دستگاه‌های مرتبط از مصوبات این نشست بود.

بر اساس گزارش روابط عمومی فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال وبختیاری، پیام احمدی در تشریح شورای اطلاع‌رسانی استان با اشاره به تأکید اعضای شورا بر اطلاع‌رسانی دقیق و کامل اقدامات کم‌سابقه دولت سیزدهم در چهارمحال و بختیاری، اظهار کرد: تدوین اطلس رسانه‌ای به‌منظور رصد وضعیت رسانه در استان با محوریت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و در همراهی دیگر دستگاه‌های مرتبط از مصوبات این نشست به شمار می‌رود.

دبیر شورای اطلاع‌رسانی چهارمحال و بختیاری تعیین موضوعات اولویت‌دار استان برای ضریب بخشی در رسانه را از دیگر موارد مطرح‌ شده در این نشست دانست و اظهار کرد: قرار گرفتن متخصصان علوم ارتباطات در کنار تیم رسانه‌ای استانداری و ارائه مشاوره به دستگاه‌های اجرایی برای بهبود اطلاع‌رسانی فعالیت‌ها و اقدامات انجام‌ شده و پیشرفت‌های به دست آمده در حوزه‌های مختلف هم از پیشنهادهای اعضای شورا در نشست چهل و سوم است.

احمدی ادامه داد: برنامه‌ریزی برای برپایی میزگردهای تخصصی ویژه تبیین دستاوردهای دولت در خبرگزاری‌ها و آسیب‌شناسی کاهش مشارکت رسانه‌ای در پوشش برخی موضوعات خبری و سازمانی هم از مواردی به شمار می‌رود که اعضای شورای اطلاع‌رسانی درباره آن به بحث و تبادل‌نظر پرداختند.

وی چگونگی آماده شدن حوزه رسانه‌ای استان برای اطلاع‌رسانی و آگهی بخشی از فرآیند دوازدهمین دور انتخابات مجلس شورای اسلامی و نقش‌آفرینی مؤثر در جلب مشارکت‌های عمومی را یکی از مهم‌ترین مباحث اعضای شورا در نشست شورای اطلاع‌رسانی دانست و افزود: غلامعلی حیدری استاندار و رئیس شورا نیز در این نشست گزارشی از ۱۱ مصوبه هیئت دولت برای چهارمحال و بختیاری در دو سال اخیر ارائه کرد که شرح آن به صورت ویژه اطلاع‌رسانی می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری همچنین با اشاره به طرح موضوع چگونگی توزیع آگهی‌های دولتی و نهادهای عمومی در فضای خبری استان و به عنوان دستگاه متولی این امر، افزود: تمامی آگهی‌های دولتی و نهادهای عمومی باید برای توزیع در سامانه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شود و دستگاه‌های دولتی نمی‌توانند دراین‌باره به صورت مستقیم ورود کنند.

احمدی یادآور شد: بنا به برنامه‌ریزی انجام‌شده فهرست خبرنگاران فعال و نشریات دارای مجوز نیز از این پس هر شش ماه به‌روزرسانی شده و در اختیار دستگاه‌های اجرایی قرار می‌گیرد تا فرآیند انجام امور اطلاع‌رسانی و دیگر برنامه‌های مرتبط به شکلی منظم‌تر به پیش برود.

وی در ادامه به ارزیابی دستگاه‌های اجرایی استان در میزان تبیین دستاوردها و اقناع افکار عمومی در شش ماهه نخست امسال نیز اشاره و تصریح کرد: بر اساس نتایج به دست آمده از بین ۵۲ دستگاه ارزیابی‌ شده، ۹ دستگاه توانستند امتیاز کامل را در شاخص‌هایی‌ همچون میزان ارتباط با رسانه، حضور در رسانه‌های نوین، روشنگری‌ نسبت به شایعات و شبهات، تعامل و ارتباطات تبیینی، تولید محتوای‌ رسانه‌ای و استقرار روابط عمومی الکترونیک به دست آورند که تلاش خواهد شد این‌ ارزیابی در فرصت‌های بعدی برای تمامی دستگاه‌ها و نهادهای‌ عمومی انجام شود.

احمدی با بیان اینکه طرح رسانه‌ای هفته‌های فرهنگی استان‌ها نیز بناست در رادیو ایران اجرایی‌ شود، اظهار کرد: انعکاس اقدامات و عملکرد دولت مردمی و معرفی ظرفیت‌های گردشگری، فرهنگی، تاریخی، کشاورزی و صنعتی استان‌ها محور این‌ برنامه رسانه‌ای است که لازم‌ است دستگاه‌های اجرایی استان با مشارکت مطلوب یکدیگر از این فرصت برای معرفی توانمندی‌ها به خوبی استفاده کنند.

دبیر شورای اطلاع‌رسانی چهارمحال‌ و بختیاری برخی گلایه‌های‌ خبرنگاران در طولانی شدن روند دسترسی به اطلاعات خبری را نیز یادآور شد و افزود: بنا به تصمیم اعضای این شورا در صورتی که خبرنگاری نتواند به اطلاعات لازم برای تهیه و انتشار خبر رسمی دسترسی یابد می‌تواند در هماهنگی با معاونت مربوطه در استانداری و یا از طریق دبیرخانه شورا موارد را پیگیری کند.

براساس گزارش روابط عمومی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان احمدی در پایان طرح برنامه دور دوم سفر رئیس جمهور به استان را نیز یکی دیگر از مباحث نشست چهل‌ و سوم شورای اطلاع‌رسانی بیان کرد و گفت: با توجه به اعلام استاندار، چهارمحال و بختیاری پیش از زمان مقرر میزبان رئیس‌جمهور در دور دوم سفرها خواهد بود که با توجه به شرایط آب و هوایی و ملاحظات لازم، زمان دقیق سفر اعلام خواهد شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha