• یکشنبه / ۷ آبان ۱۴۰۲ / ۱۲:۵۶
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1402080704908
  • خبرنگار : 50570

کارگردان نمایش «پیرمرد بالدار»:

تعلق خاطرم به مشهد باعث شد تا اولین بار نمایش را در مشهد به روی صحنه ببرم

تعلق خاطرم به مشهد باعث شد تا اولین بار نمایش را در مشهد به روی صحنه ببرم

ایسنا/خراسان رضوی کارگردان نمایش «پیرمرد بالدار» گفت: تعلق خاطر و علاقه‌ای که به‌ مشهد دارم باعث شد تا نمایش پیرمرد بالدار را اولین بار در مشهد به روی صحنه ببرم.

شکیلا واحدی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: نمایش پیرمرد بالدار یک نمایش کمدی است که نویسندگی آن بر عهده خود من بوده است. ایده اولیه نمایش اقتباسی از داستان کوتاه «پیرمردی با بال‌های بزرگ» نوشته گابریل گارسیا مارکز است.

وی در خصوص موضوع و محتوای نمایش پیرمرد بالدار بیان کرد: این نمایش روایتگر داستان خانواده فقیری است و پدر خانواده به شغل ماهیگیری مشغول است که به علت بارش‌های زیاد نمی‌تواند امرار معاش کند و ناگهان یک روز فرشته بالداری وارد خانه آن‌ها می‌شود و افراد خانواده این اتفاق را یک معجزه می‌دانند و داستان ادامه پیدا می‌کند.

کارگردان نمایش پیرمرد بالدار با بیان رضایت و استقبال مخاطبان از نمایش اظهار کرد: در ایام اجرا، نمایش مورد استقبال و رضایت مخاطبان قرار گرفته است. تبلیغات نمایش بسیار محدود بود و تنها از طریق فضای مجازی و پخش پوستر در کافه‌های نزدیک سالن نمایش اطلاع‌رسانی انجام می‌گرفت.

کار اولی بودنم باعث شد تا از نمایش حمایتی صورت نگیرد

واحدی به عدم حمایت‌ها از نمایش پیرمرد بالدار اشاره کرد و گفت: برای اجرا از ارگان‌ها و موسسات مختلف انتظار حمایت و کمک داشتم، اما متاسفانه نمایش توسط هیچ ارگانی حمایت نشد و با توجه به اینکه این نمایش کار اول من بود اعتماد صورت نگرفت و تمام هزینه‌ها بر عهده تهیه‌کننده نمایش حامد یزدی بود و ایشان به تنهایی از گروه پیرمرد بالدار حمایت کردند.

وی با بیان اینکه پیرمرد بالدار اولین تجربه کارگردانی من است، اظهار کرد: اولین تجربه کارگردانی من با نمایش پیرمرد بالدار شکل گرفت و اکثر بازیگران یا عوامل نمایش نسبتا تازه کار هستند و تعدادی از بازیگران حاضر در نمایش نیز کار اولی هستند.

کارگردان نمایش پیرمرد بالدار در خصوص رضایت خود از این نمایش گفت: با توجه به اینکه نمایش پیرمرد بالدار اولین تجربه کار حرفه‌ای من است از تیم حرفه‌ای و خوبی برخوردار بودم و همکاری‌های زیادی از طرف عوامل برای تهیه نمایش صورت گرفت. حضور آقای یزدی به عنوان تهیه‌کننده بسیار امیدوارکننده بود و در نهایت موفق شدیم تا نمایش را به بهترین شکل به روی صحنه ببریم و طبق پیشی‌بینی‌هایی که از قبل داشتم نمایش با استقبال مخاطبان روبه‌رو شد.

واحدی در خصوص هدف اجرای نمایش پیرمرد بالدار گفت: با توجه به اینکه دانشجوی ادبیات نمایشی دانشگاه تهران هستم برای این نمایشنامه با استقبال اساتیدم روبه رو شدم و هنگامی که برای تعطیلات به مشهد برگشتم تصمیم گرفتم تا این نمایش را کارگردانی کنم. به این دلیل که  اصالتا مشهدی هستم و تعلق خاطر و علاقه‌ای که به‌ مشهد دارم باعث شد تا تصمیم بگیرم نمایش را اولین بار در مشهد به روی صحنه ببرم و قرار بر این است تا دور دوم نمایش در تهران اجرا شود.

وی با اشاره به اینکه وضعیت تئاتر مشهد نسبت به سال‌های گذشته بهتر شده است، بیان کرد: خوشبختانه تئاتر مشهد نسبت به چند سال گذشته که به عنوان بازیگر در آن حضور داشتم بهتر شده است و مردم مشهد مردم تئاتر دوستی هستند که اگر اطلاع‌رسانی نمایش‌ها به شکل بهتری انجام شود، استقبال‌ها بیشتر می‌شود؛ البته در حال حاضر نمایش‌های روی صحنه با استقبال خوبی روبه‌رو هستند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha